Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

När man fått smälta denna eländiga upplösning av Elitserien så kommer det kännas bättre, bara om några dagar.
För om vi bortser från Linkan & Hörnqvist så är ju kvalitén på detta DIF-lag närmre kvalserien än Slutspelet.
Otroligt tacksam att vi slipper möta SSK,MIF & Leksand, då hade vi åkt ur.

Att åka ur i 4:a raka mot FBK i en Kvartsfinal är INTE roligare, bara lite ekonomiskt gynnsammare

DIF har ju kämpat hockey i 2 månader nu, till slut går det inte längre.
Det som är jobbigast är ju att det blev den sista Jävla 55:e matchen som blev avgörande.
Men starkt jobbat & en grym arbetsinsatts från ALLA i DIF.
Vi faller med flaggan i topp, en klen tröst kanske men det känns iaf bra.

November blev för dyrbar, där ruinerades hela säsongen.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Hellre tjäna pengar och få se Djurgårn åka mot FBK än att åka nu.
Fast jag tror nog Djurgårn hade haft en liten chans att slå FBK i en eller två matcher.

När börjar Nordic Trophy Förresten? Längtar som fan dit.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Sådär en natt mellan lindköpingsresan och nu.

Det går och hålla på med om och men i all evighet men det krassa sanningen är att vi var för dåliga denna säsongen punkt slut.

Klarar man inte på 55 omgångar hålla sig över det där strecket så har man presterat för dåligt. Finns väl den hel del punkter.

* November spelet var ju katastrofdåligt. 4 poäng på nio matcher håller förstås inte

* PP har varit dåligt framför allt nu i slutet tycker jag

* Lagledningen överskattade nog truppen lite från början (eller underskattade mora och skellefteå kanske). Dom spelarna som tagit in har ju lyft laget. Tänker framförallt på Marusak & Fernholm

Sen är det inte total katastrof heller för den delen. Vi är kvar och kan bygga inför nästa säsong. Tvärtemot många andra vill jag INTE se någonslags storstädning. Att hålla på att slänga ut 10 och in med tio nya tror jag inte på i längden.

Plocka bort de 4-6 gubbar som inte riktigt håller (Lindman, Ronnie P, Danielsson mfl) och spetsa till truppen med några gubbar. Förslagsvis Robin Jonsson, Ragge, Klasen (stavning) och Alderbrandt (Rögle)

Sist ang fansen; Det här var nog den tråkigaste resan jag upplevt gällande det (åkt på DIF i ca 10 år). Onödigt att folk ska hålla på att slåss i DIF:s namn och förstöra det rykte som Järnkaminerna så hårt försökt att återupprätta. Att man slåss med andra lags supportrar är i sig absolut ingen bra grej. MEN när man börjar slåss med varandra i klacken så undrar man ju hur folk är funtade ??! Trodde det var en stor Djurgårdsfamilj.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Finns bara ett ord som jag tänker på nu

REVANSCH
lingonben82

Värsta tänkbara slut!

Inlägg av lingonben82 »

Måste ju säga att besvikelsen har lagt sig lite idag..men inte mycket med tanke på sättet vi torskar matchen på.

Vi radade helt enkelt upp chanser utan att få dit puckfan :( mängder av PP till ingen nytta linkans friläge...träffade åtminstonde mål...lindmans friläge var ju det värsta jag skådat gubben sjuter ju för fan 3-4meter brevid mål..men men en helt okej säsong endå lär jag ju säga
Det som svider mest är faktist att ett lag som Modo kan vika ner sig så jävla lätt 2 matcher mot mora....tror helt enkelt att dom var rädda för att möta ett rå taggat DIF i en eventuell semi eller final.
Kommer nu att be för att skitarna modo och hv rycker fort som fan...Syns nästa säsong alla härliga DJURGÅRDARE
Bigge

Re: Värsta tänkbara slut!

Inlägg av Bigge »

lingonben82 skrev:Måste ju säga att besvikelsen har lagt sig lite idag..men inte mycket med tanke på sättet vi torskar matchen på.

Vi radade helt enkelt upp chanser utan att få dit puckfan :( mängder av PP till ingen nytta linkans friläge...träffade åtminstonde mål...lindmans friläge var ju det värsta jag skådat gubben sjuter ju för fan 3-4meter brevid mål..men men en helt okej säsong endå lär jag ju säga
Det som svider mest är faktist att ett lag som Modo kan vika ner sig så jävla lätt 2 matcher mot mora....tror helt enkelt att dom var rädda för att möta ett rå taggat DIF i en eventuell semi eller final.
Kommer nu att be för att skitarna modo och hv rycker fort som fan...Syns nästa säsong alla härliga DJURGÅRDARE
Håller med!

Kan ju inte gnälla att vi inte kom till slutspel, för någon månad såg det ut som kval serien för vårt lag. Men sen har de spelat bättre och bättre. Så visst lite förbannad är man för att man inte lyckades vinna över ett lag, som inte spelade bättre än oss igår, fast de satte sina lägen och det gjorde inte vi.

Men är så förbannad att de inte kan ställa upp i PP. alla lag gör det ju så jävla simpelt.
Hände ju ingeting igår.
Nej där måste DIF bli bättre och dels bättre på borta matcherna så slipper vi kriga i botten nästa år igen :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
odburt

Re: Värsta tänkbara slut!

Inlägg av odburt »

lingonben82 skrev:Måste ju säga att besvikelsen har lagt sig lite idag..men inte mycket med tanke på sättet vi torskar matchen på.

Alla släggor och rivningsmaskiner till Swedbank Arena, tack!

Vill tacka för en fin säsong och såhär en dag efter förstår jag fortfarande inte vad som hände...

Men alla måste vi gå vidare!
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Tungt... Ända jag kan säga just nu idag. Tyvär, det räckte inte ända fram.
Ha det!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
nesken

Inlägg av nesken »

Hej djurgårdsbröder!
Som fanatisk D.I.F. supporter har jag följt både hockey och fotboll sedan sent 70-tal,och vet att vi alla just nu mår skit. Det var ju såå nära!
En förlust som igår kan jag ta, det kommer en ny säsong,med ny chans att bärga ännu en SM-titel.
Det som känns mest sämst , jobbigt och fel är trots allt att föreningen vi älskar dras i smutsen!
NI som tänkte med arslet igår , (ni vet vilka ni är ) ta ansvar,betala ev. böter ur egen ficka och visa er aldrig på D.I.F.s matcher igen!
SKÄMS!!!!!
Matte Alba har ingen näsa!
micke_1891

Inlägg av micke_1891 »

hardrocker35 skrev:Finns bara ett ord som jag tänker på nu

REVANSCH

Nästa år då jävlar. Modo och hv till kvalserien. Ska man vinna sm-guld ska man vara värdiga mästare. Modo ligger i botten av värdighet.

"Lycka är att vara Djurgårdare" ett citat som faktiskt värmde igår i all besvikelse.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Håller helt med, Modo måste fan ta mora i nån av matcherna!

Elitserie extra nu, kommer må illa när de nämner mora i slutspel... :x
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

"Vi älskar er ändå-för vi är Djurgårdens IF"

All heder åt Ölvestad som verkligen kämpade på isen, med fansen och man såg besvikelsen efter matchen då de såg helt knäckta ut...!

Det visar vilka som har DIF-hjärta, de var de som stannade kvar på isen och tänkte på bedrövelsen...! Till råga på allt så spelades "We are all the winners" i arenan...!
Saknar Kung Wikegård!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

vad fan säger idioten på Elitserie extra som snackar likadant som henrik hjelt, jo, han säger att de här storstads lagen som tex sthlm med bra ekonomi :o , borde vara i slutspel. vi har väl ingen bra ekonomi!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Känns riktigt surt just nu, men vi kommer tillbaks som alltid. Nästa säsong är vi starkare och mer enade än någonson.

Det är vi som är DIF!
Pinga 19

Inlägg av Pinga 19 »

Vi älskar er ändå
Vi älskar er ändå
För vi är Djurgårdens IF
För vi är Djurgårdens IF
För vi är Djurgårdens IF
Vi älskar er ändå!!
Skriv svar