Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Doyle skrev:Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.

Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen :shock:

Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats :!:

Känns som det ligger nått i luften iaf :D
Med dom tålmodiga och kämpande fansen är det dom 5000 som kommer då eller?? Tack vare alla svikande fans blir det nog ingen kul spelare
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Tror inte du heller på tomten :shock:
Stocky skrev:
Doyle skrev:Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.

Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen :shock:

Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats :!:

Känns som det ligger nått i luften iaf :D
Med dom tålmodiga och kämpande fansen är det dom 5000 som kommer då eller?? Tack vare alla svikande fans blir det nog ingen kul spelare
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Doyle skrev:Tror inte du heller på tomten :shock:
Det första min son lärde sig skriva nu efter sommaren var sitt namn...
Men det stora, och det andra ordet han lärde sig skriva för inte så länge sen var DIF...
OCH... inte nog med det, han tror på tomten!
:wink:
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

I City säger Jimmie Ölvestad att han är mer öppen för andra förslag än på flera år...

Om det är något som är värt att starta en namninsamling för så är det för att få Jimmie att stanna i DIF.
rikkard

Ang. Ölvestad

Inlägg av rikkard »

Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.

Skulle definitivt kunna tänka mig att byta honom mot en klasscenter eller en riktig målskytt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Diffe89 skrev:I City säger Jimmie Ölvestad att han är mer öppen för andra förslag än på flera år...

Om det är något som är värt att starta en namninsamling för så är det för att få Jimmie att stanna i DIF.
Här har ni hela artikeln

Vi ska absolut inte dra för stora växlar av det här - Jimme är trots allt en familjefar och då är ju Ryssland inget vidare altenativ. Vi får se hur det utvecklar sig. Jimme är och har alltid varit favoriten nr 1. Jag går under om han lämnar men, dra som sagt inte för stora växlar av detta nu.
rikkard skrev:Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.

Skulle definitivt kunna tänka mig att byta honom mot en klasscenter eller en riktig målskytt.
VA?! Är du helt blåst? Finns ingen med så stor kämparanda som Jimmie i min mening. Skäms! Inget DIF utan kaptenernas kapten.
Säg den glädje som varar
rikkard

Inlägg av rikkard »

DIF_Soldier skrev:
VA?! Är du helt blåst? Finns ingen med så stor kämparanda som Jimmie i min mening. Skäms! Inget DIF utan kaptenernas kapten.
Kaptenernas kapten är väl verkligen att ta i. Finns det något elitserielag som har kaptenen i fjärdekedjan.

Jag ser Ölvestad framförallt som ett starkt varumärke. Han står för saker som vi vill stå för. Han kämpar och kör allt. Förra året lyckades han vända några viktiga matcher åt oss. Självklart uppskattar jag allt det. Jag tycker självklart om honom.

Min mening åsikt är dock att ifall vi ska punga ut stora pengar på en kontraktsförlängning är det bättre att satsa de pengarna på en mer konstruktiv spelare.
rikkard

Nu är det dags att värva!!!!!

Inlägg av rikkard »

Vem blir Asks ersättare? Kanske dags att leta upp någon nu! Vi upprepar fjolårets misstag med att ha en för tunn trupp. Vi orkar inte gå runt på tre kedjor det är uppenbart. Få tummen ur nu och fixa fram ett namn snart annars kommer vi att dala i tabellen.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIF_Soldier skrev:
Diffe89 skrev:I City säger Jimmie Ölvestad att han är mer öppen för andra förslag än på flera år...

Här har ni hela artikeln

Vi ska absolut inte dra för stora växlar av det här - Jimme är trots allt en familjefar och då är ju Ryssland inget vidare altenativ. Vi får se hur det utvecklar sig. Jimme är och har alltid varit favoriten nr 1. Jag går under om han lämnar men, dra som sagt inte för stora växlar av detta nu.
rikkard skrev:Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.

Jimmie ÄR Djurgår'n, oavsett i vilken kedja han spelar. Att han inte spelar med t.ex. Otto och Anger beror i stort sett enbart på skador.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det vi saknar är en förstacenter av klass som kan gå in och styra upp den sjunkande skutan. Just nu vet jag om två namn som skulle kunna gå in som förstacentrar i nästan alla ES och som dessutom mer eller mindre är tillgängliga. Frågan är om vi har råd dock..
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Therocket1 skrev:Det vi saknar är en förstacenter av klass som kan gå in och styra upp den sjunkande skutan. Just nu vet jag om två namn som skulle kunna gå in som förstacentrar i nästan alla ES och som dessutom mer eller mindre är tillgängliga. Frågan är om vi har råd dock..
Det hade en 6-åring kunnat räknat ut, tyärr dock inte de som är tillsatt att värva spelare till DIF...
nattedif

Förslag till ny spelare?

Inlägg av nattedif »

Såg en artikel idag på aftonbladet om att Malmö vill sälja Ville Nieminen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1287741.ab

Kanske en nödlösning för DIF?
:?
FORZA DIF!
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Låter som en bra lösning. Men är inte han dyr?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Therocket1 skrev:Det vi saknar är en förstacenter av klass som kan gå in och styra upp den sjunkande skutan. Just nu vet jag om två namn som skulle kunna gå in som förstacentrar i nästan alla ES och som dessutom mer eller mindre är tillgängliga. Frågan är om vi har råd dock..
Namn?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
rikkard

Re: Förslag till ny spelare?

Inlägg av rikkard »

nattedif skrev:Kanske en nödlösning för DIF?
:?
Nej tack till nödlösningar, speciellt finländska sådana. Vi behöver något bättre!
Skriv svar