Med dom tålmodiga och kämpande fansen är det dom 5000 som kommer då eller?? Tack vare alla svikande fans blir det nog ingen kul spelareDoyle skrev:Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.
Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen![]()
Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats![]()
Känns som det ligger nått i luften iaf
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror inte du heller på tomten

Stocky skrev:Med dom tålmodiga och kämpande fansen är det dom 5000 som kommer då eller?? Tack vare alla svikande fans blir det nog ingen kul spelareDoyle skrev:Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.
Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen![]()
Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats![]()
Känns som det ligger nått i luften iaf
Ang. Ölvestad
Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.
Skulle definitivt kunna tänka mig att byta honom mot en klasscenter eller en riktig målskytt.
Skulle definitivt kunna tänka mig att byta honom mot en klasscenter eller en riktig målskytt.
- DIF_Soldier
Här har ni hela artikelnDiffe89 skrev:I City säger Jimmie Ölvestad att han är mer öppen för andra förslag än på flera år...
Om det är något som är värt att starta en namninsamling för så är det för att få Jimmie att stanna i DIF.
Vi ska absolut inte dra för stora växlar av det här - Jimme är trots allt en familjefar och då är ju Ryssland inget vidare altenativ. Vi får se hur det utvecklar sig. Jimme är och har alltid varit favoriten nr 1. Jag går under om han lämnar men, dra som sagt inte för stora växlar av detta nu.
VA?! Är du helt blåst? Finns ingen med så stor kämparanda som Jimmie i min mening. Skäms! Inget DIF utan kaptenernas kapten.rikkard skrev:Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.
Säg den glädje som varar
Kaptenernas kapten är väl verkligen att ta i. Finns det något elitserielag som har kaptenen i fjärdekedjan.DIF_Soldier skrev:
VA?! Är du helt blåst? Finns ingen med så stor kämparanda som Jimmie i min mening. Skäms! Inget DIF utan kaptenernas kapten.
Jag ser Ölvestad framförallt som ett starkt varumärke. Han står för saker som vi vill stå för. Han kämpar och kör allt. Förra året lyckades han vända några viktiga matcher åt oss. Självklart uppskattar jag allt det. Jag tycker självklart om honom.
Min mening åsikt är dock att ifall vi ska punga ut stora pengar på en kontraktsförlängning är det bättre att satsa de pengarna på en mer konstruktiv spelare.
Nu är det dags att värva!!!!!
Vem blir Asks ersättare? Kanske dags att leta upp någon nu! Vi upprepar fjolårets misstag med att ha en för tunn trupp. Vi orkar inte gå runt på tre kedjor det är uppenbart. Få tummen ur nu och fixa fram ett namn snart annars kommer vi att dala i tabellen.
- Diffe89
- Kontakt:
Jimmie ÄR Djurgår'n, oavsett i vilken kedja han spelar. Att han inte spelar med t.ex. Otto och Anger beror i stort sett enbart på skador.DIF_Soldier skrev:Här har ni hela artikelnDiffe89 skrev:I City säger Jimmie Ölvestad att han är mer öppen för andra förslag än på flera år...
Om det är något som är värt att starta en namninsamling för så är det för att få Jimmie att stanna i DIF.
Vi ska absolut inte dra för stora växlar av det här - Jimme är trots allt en familjefar och då är ju Ryssland inget vidare altenativ. Vi får se hur det utvecklar sig. Jimme är och har alltid varit favoriten nr 1. Jag går under om han lämnar men, dra som sagt inte för stora växlar av detta nu.
VA?! Är du helt blåst? Finns ingen med så stor kämparanda som Jimmie i min mening. Skäms! Inget DIF utan kaptenernas kapten.rikkard skrev:Jag tycker inte att vi desperat ska försöka att behålla honom. Han har underpresterat rejält i år och har varit parkerad i fjärdekedjan i stort sett hela tiden. För några år sedan hade jag sett det som en smärre katastrof ifall Jimmie skulle lämna oss, nu känns det inte alls lika viktigt.
-
Det hade en 6-åring kunnat räknat ut, tyärr dock inte de som är tillsatt att värva spelare till DIF...Therocket1 skrev:Det vi saknar är en förstacenter av klass som kan gå in och styra upp den sjunkande skutan. Just nu vet jag om två namn som skulle kunna gå in som förstacentrar i nästan alla ES och som dessutom mer eller mindre är tillgängliga. Frågan är om vi har råd dock..
Förslag till ny spelare?
Såg en artikel idag på aftonbladet om att Malmö vill sälja Ville Nieminen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1287741.ab
Kanske en nödlösning för DIF?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1287741.ab
Kanske en nödlösning för DIF?

FORZA DIF!
- Andy
Namn?Therocket1 skrev:Det vi saknar är en förstacenter av klass som kan gå in och styra upp den sjunkande skutan. Just nu vet jag om två namn som skulle kunna gå in som förstacentrar i nästan alla ES och som dessutom mer eller mindre är tillgängliga. Frågan är om vi har råd dock..
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Re: Förslag till ny spelare?
Nej tack till nödlösningar, speciellt finländska sådana. Vi behöver något bättre!nattedif skrev:Kanske en nödlösning för DIF?