Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:Har vi så jävla mycket bredd om man jämför med andra lag. Vi har nu 15 forwards inklusive Fällström. De andra elitserielagen har 14-17 forwards i deras trupper.
Vi har dessutom flera skadebenägna spelare i laget. Typ Lauritzen, Samuelsson, Guter och Honken. Sen blir alltid nån annan skadad. I snitt lär det vara 1-2 skador/match. Då är vi nere i typ 13 forwards, vilket är det man brukar starta med.
Enligt EP ligger alla på 14-17, varav ett lag har 17. De flesta har 15. Vi har 16 nu, och vi har egentligen inte en enda junior med A-lagskontrakt. De andra lagen har många 18-20-åringar som ingår i deras forwardstrupp. Vi har liksom 16 seniorforwards.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Aja det är en bra snubbe med hjärta för Djurgården i alla fall. Låna ut Heinerö och sparka Trukhno om det är möjligt och sen in med en center som sagt. Hoppas Fällström kan komma in med lite fart och driv på mål så kan det nog bli ganska bra.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Förjävligt att vi inte satsar mer på våra junisar! Hur ska vi få fram nya Krügers och Josefssons när vi inte ger dem chansen?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Jocke får väl en konkurrent om smartast/mest välutbildad i laget. Harvard smäller lite högre än Handels. Fördel Alex?
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

mb81 skrev:Jocke får väl en konkurrent om smartast/mest välutbildad i laget. Harvard smäller lite högre än Handels. Fördel Alex?
Jamen då fattar jag. Han är tänkt att ta över som sportchef efter Jocke 2030?
mb81

Inlägg av mb81 »

Erik af Sibirien skrev:
mb81 skrev:Jocke får väl en konkurrent om smartast/mest välutbildad i laget. Harvard smäller lite högre än Handels. Fördel Alex?
Jamen då fattar jag. Han är tänkt att ta över som sportchef efter Jocke 2030?
Precis! Gäller att tänka långsiktigt!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Var det inte Fällström som skrev på för vårt juniorlag för några år sedan och sen bara drog? Har för mig KG var förbannad för att han hade lovat att spela med oss och DIF därför avstått andra spelare.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:Var det inte Fällström som skrev på för vårt juniorlag för några år sedan och sen bara drog? Har för mig KG var förbannad för att han hade lovat att spela med oss och DIF därför avstått andra spelare.
Han var på väg hem här iaf.
http://old.basketsverige.se/article/559 ... -djurgrden
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Hittade artikeln

"Fällström lämnar DIF"

http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4848
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

B.I.B.A skrev:Hittade artikeln

"Fällström lämnar DIF"

"Nu kommer i stället Gabriel Landeskog att lyftas upp till J20 omgående istället för senare under hösten, vilket var tanken från början, avslutar K-G Stoppel."

Det kanske var hockeygudarna som låg bakom det hela.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Varför, Varför, Varför, värvar vi ytterligare en spelare till våra 4 tredje-kedjor? Vi skulle kunnat vara utan minst 3 av dessa, Runken, Trunken etc, värvat EN bra spelare och givit junisarna chansen istället.

Och Lauritzen & Samuelsson behöver man inte ens nämna.......skadade 90% av säsongen avd. bra investering!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Har en känsla av att fällström snarare är en "ersättare" till Lauritzen som bevisligen inte håller kroppsmässigt , tror fortfarande att man kollar centrar.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

B.I.B.A skrev:Hittade artikeln

"Fällström lämnar DIF"

Stoppel skräder verkligen inte orden i den artikeln.. Folk glömmer fort!
daaviid

Inlägg av daaviid »

Bengan08 skrev:Varför, Varför, Varför, värvar vi ytterligare en spelare till våra 4 tredje-kedjor? Vi skulle kunnat vara utan minst 3 av dessa, Runken, Trunken etc, värvat EN bra spelare och givit junisarna chansen istället.

Och Lauritzen & Samuelsson behöver man inte ens nämna.......skadade 90% av säsongen avd. bra investering!

Runken har enligt mig varit en utav dom bättre spelarna nu efter att han har fått chansen, honom har jag inget emot. Tycker att han spelar med bra fart och bra speluppfattning. Men det är naturligtvis min åsikt. Trunken hoppas jag att det släpper för nu efter hans balja senast, det kommer visa sig de närmaste matcherna i hans agerande på isen. Men på sätt och vis håller jag med dig om att det blir alldeles för mycket bredd utav det hela. Jag hoppas och tror att en center eftersöks för fulla muggar.

Jag har dålig koll på juniorerna, vilka forwards har vi i juniorlaget som skulle kunna få chansen detta år?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Bengan08 skrev:Varför, Varför, Varför, värvar vi ytterligare en spelare till våra 4 tredje-kedjor? Vi skulle kunnat vara utan minst 3 av dessa, Runken, Trunken etc, värvat EN bra spelare och givit junisarna chansen istället.

Hur i helvete kan du såga Rundqvist? Tycker han imponerat!
Låst