Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Inte bra alls. November kan bli riktigt mörk på alla sätt och vis.
Fast å andra sidan visste vi att skador kommer det varje säsong och vi borde också ha insett att våra tunna trupp inte tål större frånvaro.
För att göra det hela värre kan Ölvestads frånvaro dessutom föra med sig extra slitage på kedja 1 och 2. Man kan väl rätt milt uttrycka det hela som att Ölvestad leder vår "3e-lina" med framgång och utan honom finns det en stor risk att denna kedja inte får lika mycket speltid vilket i sin tur för med sig att spelarna i kedja ett och två kommer få slita väldigt ont framöver.
Helt klart behövs det nytt blod in i laget och det raskt, men samtidigt vill jag säga det att skall det in nya spelare måste dessa tillföra något. Att värva a'la Sjögren receptet känns ännu mer fel än att gå runt på få spelare.
Fast å andra sidan visste vi att skador kommer det varje säsong och vi borde också ha insett att våra tunna trupp inte tål större frånvaro.
För att göra det hela värre kan Ölvestads frånvaro dessutom föra med sig extra slitage på kedja 1 och 2. Man kan väl rätt milt uttrycka det hela som att Ölvestad leder vår "3e-lina" med framgång och utan honom finns det en stor risk att denna kedja inte får lika mycket speltid vilket i sin tur för med sig att spelarna i kedja ett och två kommer få slita väldigt ont framöver.
Helt klart behövs det nytt blod in i laget och det raskt, men samtidigt vill jag säga det att skall det in nya spelare måste dessa tillföra något. Att värva a'la Sjögren receptet känns ännu mer fel än att gå runt på få spelare.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF_Soldier skrev:Vi får helt enkelt ta upp en del junisar. Fart, vilja och kämpaglöd finns i J20.
Håller med, särskilt nu när Ölvestad ska vara borta i 3 veckor och Ask har lämnat.
Linus Persson, Mattias Guter & William Wallén, är tre bra spelare från J20. Linus & Mattias har redan varit med A-laget, Wallén är riktigt bra i J20, sin ålder till trots, skulle vara kul att se honom prova på elitserien. Eller så väntar dem med honom tills nästa säsong?
- Lee Harvey Oswald
Pratar vi "TV-pucken" Wallén?Caveman skrev:DIF_Soldier skrev:Vi får helt enkelt ta upp en del junisar. Fart, vilja och kämpaglöd finns i J20.
Håller med, särskilt nu när Ölvestad ska vara borta i 3 veckor och Ask har lämnat.
Linus Persson, Mattias Guter & William Wallén, är tre bra spelare från J20. Linus & Mattias har redan varit med A-laget, Wallén är riktigt bra i J20, sin ålder till trots, skulle vara kul att se honom prova på elitserien. Eller så väntar dem med honom tills nästa säsong?
Vill du mörda pojken?
William är en jättetalang men behöver bygga upp kroppen en aning, hans tid kommer....
- Andy
- Säsongskort: Ja
Lee Harvey Oswald skrev:Pratar vi "TV-pucken" Wallén?Caveman skrev:DIF_Soldier skrev:Vi får helt enkelt ta upp en del junisar. Fart, vilja och kämpaglöd finns i J20.
Vill du mörda pojken?
74 kilo Wallén mot 100 kilo Ronnie Sundin...
WW tid kommer som sagt, men den är ännu inte här...
William är en jättetalang men behöver bygga upp kroppen en aning, hans tid kommer....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Rosen skriver i sin blogg att Michael Holmqvist får snålt med speltid i frölunda. Var inte han uppe på tapeten för oss i somras? Eller var det bara brorsan?
Vi har iaf forwardsbrist. Vore det en bra/trolig värvning?
Någon som vet ifall det är nåt namn på gång in överhuvudtaget? Almtorp sa ju tydligen nej. Finns det alternativ?
Någon som vet ifall det är nåt namn på gång in överhuvudtaget? Almtorp sa ju tydligen nej. Finns det alternativ?
i
Ja våra junisar, typ.isolerad skrev:Rosen skriver i sin blogg att Michael Holmqvist får snålt med speltid i frölunda. Var inte han uppe på tapeten för oss i somras? Eller var det bara brorsan?
Någon som vet ifall det är nåt namn på gång in överhuvudtaget? Almtorp
sa ju tydligen nej. Finns det alternativ?
Visst vi har bra juniorer men de kommer att bli total slaktade om vi skickar in dessa för att spela i andra femmor än fjärde femman.
Jag tycker det är bra att vi vågar satsa på kanske en max två juniorer per säsong men man ska inte överdriva. Ska vi nå slutspel måste vi ha lite spelare med erfarenhet.
Så jag hoppas verkligen att de tar och värva en forward till för det behöver vi. Inget lag går igenom en hel serie utan skador och då måste man ha bra backup.
Jag tycker det är bra att vi vågar satsa på kanske en max två juniorer per säsong men man ska inte överdriva. Ska vi nå slutspel måste vi ha lite spelare med erfarenhet.
Så jag hoppas verkligen att de tar och värva en forward till för det behöver vi. Inget lag går igenom en hel serie utan skador och då måste man ha bra backup.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
-
Dock är vårt lag inte alls utan rutin ändå. Edvin,Otto,Falken,Thomas,Timmy Jiri m.fl , dock inte många forwards som har rutin.tdk skrev:Visst vi har bra juniorer men de kommer att bli total slaktade om vi skickar in dessa för att spela i andra femmor än fjärde femman.
Vi har har några killar med rutin helt klart. Men som du säger så är det tunt med den fronten på forwardsen.stolpskott skrev:Dock är vårt lag inte alls utan rutin ändå. Edvin,Otto,Falken,Thomas,Timmy Jiri m.fl , dock inte många forwards som har rutin.tdk skrev:Visst vi har bra juniorer men de kommer att bli total slaktade om vi skickar in dessa för att spela i andra femmor än fjärde femman.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
- DIF_Soldier
Jaså inte? Linkan, Falk, Otto, Fimpen, Anger, Jimmie och Bäcker.stolpskott skrev:Dock är vårt lag inte alls utan rutin ändå. Edvin,Otto,Falken,Thomas,Timmy Jiri m.fl , dock inte många forwards som har rutin.tdk skrev:Visst vi har bra juniorer men de kommer att bli total slaktade om vi skickar in dessa för att spela i andra femmor än fjärde femman.
Kan bara räkna 3 spelare på forwardssidan med orutin, exklusive Gustavsson. Danielsson, Engqvist och Axelsson.
Säg den glädje som varar
- Doyle
Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.
Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen
Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats
Känns som det ligger nått i luften iaf
Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen

Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats

- Diffe89
- Kontakt:
Vad baserar du det på?Doyle skrev:Snart går vi in i julmånaden. Järnkaminerna har gjort en fantastisk kampanj som säkert kostat i både energi och många sena arbetstimmar.
Summan av kardemumman, NÄR PRESENTERAR DJURGÅRN HOCKEY sin julklapp till de tålmodigt kämpande fansen![]()
Just det ett nyförvärv som ÖVERRASKAR alla, en fixstjärna som med resten av laget bär fram oss till slutspelsplats![]()