Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Markus Svensson klar för SAIK, Joakim Eriksson ser ut att kunna bli kvar. Detta betyder väl i sådant fall att herr Hadelöv får se sig om efter nytt..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Att Hadelöv lämnar har varit klart rätt länge. Han har flyttat till skåne.Fiskmaesen skrev:Markus Svensson klar för SAIK, Joakim Eriksson ser ut att kunna bli kvar. Detta betyder väl i sådant fall att herr Hadelöv får se sig om efter nytt..
Expert.
- -daniel-
Jag gillar personligen inte tanken dock, vi har inte en enda naturlig målskytt i laget som det ser ut nu. Åberg är duktig och har superpotential, men har ju ingen historia av att leverera mer än i J-sammanhang.SirDIFalot skrev:Fast med Linkan och Johner bredvid sig så tror jag definitivt att Åberg skulle kunna göra 20-30 mål. Funkar det inte så får någon annan chansen där.-daniel- skrev:Känns som en alldeles för stor chansning att förlita sig på Åberg i den rollen.SirDIFalot skrev:Signar vi Åberg har jag sjukt svårt att se något utrymme för någon Soares/Fleury. Tyvärr.-daniel- skrev:Åberg och Ljungh, sen vill jag också ha mer rutin. Vill inte att man satsar på Åberg som endera sticker till NHL i sommar eller aldrig tar det där steget fullt ut, han skall definitivt få chansen men inte förlita sig på att han gör 20+ mål... vi behöver en utpräglad målskytt som har presterat flera säsonger tidigare på den här nivån.
Utöver det behöver vi naturligtvis två stabila backar för förstafemman, och en Tellqvist.
Har dock ingen koll på hur mycket pengar vi bränt hittills, väldigt svårt att uppskatta...
Och en alldeles för stor press på honom. Gillar inte alls den tanken. Unga spelare skall inte ha press på sig att vara bärande.
Tror nästan att Sörensen i dagsläget har större potential att leverera i en producerande roll, även fast jag som sagt definitivt vill ha in en mer etablerad spelare i den positionen.
Låter verkligen som jag dissar Pontus, inte alls meningen men jag uppfattar honom lite som en spelare som endera verkligen lyckas göra mål eller blir deppig, tappar självförtroendet helt och inte lyckas med någonting på isen...vilket förövrigt gäller för väldigt många riktigt unga spelare.
- Fiskmaesen
Har vart borta en del periodvis så det verkar ha fallit utanför min radar da.. Well then.SirDIFalot skrev:Att Hadelöv lämnar har varit klart rätt länge. Han har flyttat till skåne.Fiskmaesen skrev:Markus Svensson klar för SAIK, Joakim Eriksson ser ut att kunna bli kvar. Detta betyder väl i sådant fall att herr Hadelöv får se sig om efter nytt..
- SirDIFalot
Fast spelar vi Linkan-Johner-Åberg så har vi ju en Johner bredvid Åberg också. En kille som gjorde 23 mål i Tingsryd. Har sjukt svårt att se att Åberg inte skulle prestera i den omgivningen. Och dessutom inte ha särskilt stor press på sig, det är större press på Johner i min bok.-daniel- skrev:Jag gillar personligen inte tanken dock, vi har inte en enda naturlig målskytt i laget som det ser ut nu. Åberg är duktig och har superpotential, men har ju ingen historia av att leverera mer än i J-sammanhang.SirDIFalot skrev:Fast med Linkan och Johner bredvid sig så tror jag definitivt att Åberg skulle kunna göra 20-30 mål. Funkar det inte så får någon annan chansen där.-daniel- skrev:Känns som en alldeles för stor chansning att förlita sig på Åberg i den rollen.SirDIFalot skrev:Signar vi Åberg har jag sjukt svårt att se något utrymme för någon Soares/Fleury. Tyvärr.-daniel- skrev:Åberg och Ljungh, sen vill jag också ha mer rutin. Vill inte att man satsar på Åberg som endera sticker till NHL i sommar eller aldrig tar det där steget fullt ut, han skall definitivt få chansen men inte förlita sig på att han gör 20+ mål... vi behöver en utpräglad målskytt som har presterat flera säsonger tidigare på den här nivån.
Utöver det behöver vi naturligtvis två stabila backar för förstafemman, och en Tellqvist.
Har dock ingen koll på hur mycket pengar vi bränt hittills, väldigt svårt att uppskatta...
Och en alldeles för stor press på honom. Gillar inte alls den tanken. Unga spelare skall inte ha press på sig att vara bärande.
Tror nästan att Sörensen i dagsläget har större potential att leverera i en producerande roll, även fast jag som sagt definitivt vill ha in en mer etablerad spelare i den positionen.
Låter verkligen som jag dissar Pontus, inte alls meningen men jag uppfattar honom lite som en spelare som endera verkligen lyckas göra mål eller blir deppig, tappar självförtroendet helt och inte lyckas med någonting på isen...vilket förövrigt gäller för väldigt många riktigt unga spelare.
Expert.
- Fiskmaesen
Något nytt kring Sillen? AHL?
- -daniel-
Jag är dock väldigt tveksam till att vi kommer få se en liknande konstellation, låter hyfsat risky bakåt.SirDIFalot skrev: Fast spelar vi Linkan-Johner-Åberg så har vi ju en Johner bredvid Åberg också. En kille som gjorde 23 mål i Tingsryd. Har sjukt svårt att se att Åberg inte skulle prestera i den omgivningen. Och dessutom inte ha särskilt stor press på sig, det är större press på Johner i min bok.

Visst skall väl Johner vara bra defensivt också men det blir mycket att täcka upp för...
Men du kan ha rätt.
- SirDIFalot
Tystnaden kring Ottosson får mig mer och mer att tro att 11/12 blev sista säsongen för #9.
Expert.
Mjo, det blir nog så.SirDIFalot skrev:Tystnaden kring Ottosson får mig mer och mer att tro att 11/12 blev sista säsongen för #9.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ryktas att Mathias Månsson är på ingång. Erfarenheter av spelare från SSK har ju varit lite sisådär och man kan ju fundera varför DIF är ute efter en spelare som SSK inte vill ha kvar. Silly, silly...
Jag hade precis tänkt skriva att jag tolkar tystnaden som att han tar sig en rejäl funderare eller eventuellt förhandlar. Jag hoppas sannerligen inte att han lägger av.SirDIFalot skrev:Tystnaden kring Ottosson får mig mer och mer att tro att 11/12 blev sista säsongen för #9.
- -daniel-
Hoppas jag verkligen inte blir aktuellt... blir rejält irriterad om det är någon substans i de där ryktena. Men är det inte samma gamla rykten som cirkulerade för några veckor sedan?Tessan skrev:Ryktas att Mathias Månsson är på ingång. Erfarenheter av spelare från SSK har ju varit lite sisådär och man kan ju fundera varför DIF är ute efter en spelare som SSK inte vill ha kvar. Silly, silly...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Är väl den där Sillytweetarn som snappade upp en kommentar på Hökens blogg. Är nog inte mer substans i det där än så...
2014-04-07, vad hände?
Jag har inte hört något nytt bortsett från kommentaren på mrmadhawk samt idag sillytweetarn (som dock med all säkerhet tagit det från forumet eller bloggen)..-daniel- skrev:Hoppas jag verkligen inte blir aktuellt... blir rejält irriterad om det är någon substans i de där ryktena. Men är det inte samma gamla rykten som cirkulerade för några veckor sedan?Tessan skrev:Ryktas att Mathias Månsson är på ingång. Erfarenheter av spelare från SSK har ju varit lite sisådär och man kan ju fundera varför DIF är ute efter en spelare som SSK inte vill ha kvar. Silly, silly...
Ur spår bönder!
-
Det som är irriterande med en spelare som Mathias Månsson är att han har mycket hockey i sig och är stundtals jävligt bra. Sen är han alldeles för korkad och lat för att förstå att man måste ta vara på sin talang.
Hoppas att det inte stämmer, vi har redan fått erfara hur det blir med sådana spelare som Mathias Månsson och Dick Axelsson.
Hoppas att det inte stämmer, vi har redan fått erfara hur det blir med sådana spelare som Mathias Månsson och Dick Axelsson.