Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/

Så pengar finns i alla fall...
Hmm var det här verkligen efter Samuelsson signades? Är det bekräftat?
Zackrisson ryktades väl hit efter Samuelsson hade bekräftats men innan Basse. Så kanske att lite av de där pengarna gick när Basse blev klar? Men måste mao finnas en del stålar.
Vem är Basse?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Andspe skrev:
mb81 skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
HV 71 och Linköping hade anmält sitt intresse för Zackrisson och SHL-nykomlingen Djurgården erbjöd honom ett kontrakt på 220 000 kronor i månaden.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -mastarna/

Så pengar finns i alla fall...
Hmm var det här verkligen efter Samuelsson signades? Är det bekräftat?
Zackrisson ryktades väl hit efter Samuelsson hade bekräftats men innan Basse. Så kanske att lite av de där pengarna gick när Basse blev klar? Men måste mao finnas en del stålar.
Vem är Basse?
Sebastian Lauritzen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Mankan84 skrev:
diftobbe89 skrev:
Mankan84 skrev:
SirDIFalot skrev:
Mankan84 skrev:Pengakåt fan! Glad att han inte valde spela för oss ute efter pengar som tråkigt nog många andra spelare idag. Finns för lite spelare med hjärta nu har kanske inte Zacke nå hjärta för världens fnaste förening men går inte ta fel i att han är ute efter pengar och sådana spelare tackar jag gärna nej till, dom får kosta och ska väl kosta lite fast i han lyser det med stor självklarhet att han endast går efter pengarna! Kommer ihåg när Marcus Nilson vände hem senast då tacka han nej till sitt favoritlag i Nhl (Montreal) för att spela för oss och vi gav han mindre betalt där visade han hjärta, sedan har visat fel saker efter genom kontraktsbråket men just då visade han att pengar inte är allt!
Ja, man ska skämmas om man väljer det bästa ekonomiska erbjudandet från Sveriges överlägset bästa hockeyförening senaste fem åren. Tvi!
Nu var det inte hans val av klubb jag syftade mest på i första hand! Det var att han går dit han får mest pengar. Även fast vi vart bättre hade han nog gått dit ändå för Skellefteå hade likt förbannat erbjudit mer. Så läs innan tack.
Och vad är det konstiga med det? Detta är deras jobb, klart pengar styr precis som i allt annat. Att Sedan komma till en förening där man har all chans i världen att vinna något lockar nog alla hockeyspelare.
Asså jag ger upp det här pratet för ni fattar inget vad man menar. Men en avsluts förklaring. Jag förstår hans val av klubb men tror i sig inte att det var det som spelade in mest utan mer pengarna sen kan jag ha fel. För att dra ett exempel kan vi ta Magnus Johansson (Linköping) Hur många klubbar har inte velat ha honom genom åren hade han vart yngre och utan kontrakt så hade han nog inte gått till Saik om det erbjudit honom mer pengar en Linköping och Johansson skulle nog själv vilja vinna ett Sm-guld. Jag snackar om spelare som ska visa mer klubbkänsla eller inte vara så beronde av pengar. Gick han nu till Saik för att få kunna vinna guld så fine, men inte vad jag tror, inte i detta fall. Sen har ni rätt vem skulle inte vilja spela i ett lag som kan vinna guld. Så vad jag egentligen menar och har menat utan att ni förstått är att för många spelare går efter pengarna inte efter klubbkänsla.
Försök bara förstå att hockey är deras yrke, och i ett yrke har pengar mycket att säga till om, Zackrisson gjorde ju såklart ett väntat val. Så länge du inte har en extrem känsla eller koppling till någon klubb är det helt förståeligt att man knegar där det är bäst betalt när man ändå få hålla på med det man älskar. Sen har du en familj att försörja och när karriären är över vill man nog ha det så välställt med ekonomin som möjligt.

Försök se det ur annat än en supporters vinkel.
Spela fult
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Inlägg av JohanPez »

Mankan84 du baserar ditt resonemang på något som du uttryckligen inte vet utan tror, där är felet. Det finns andra bättre exempel på spelare som väljer pengar (tex Mika Hannula)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om Fernholm blir borta en längre tid kan jag svälja en eventuell Murray-värvning. Även om jag helst av allt skulle vilja ha in en PP-back. Men dom är för dyra. Tror dessutom ledningen känner sig lite 'tvingade' att värva Douglas.

Sen ang. att välja Marcus Nilson som exempel på någon som inte spelar för pengar... Den enda som inte ville bryta/göra om kontraket efter degradering?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

#9 Johan Forsberg mot #3 Douglas Murray den 30/12 i COOP Norrbotten Arena.

Kan det bli verklighet? Jag hoppas på det!
Bild
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Johan Forsberg verkar inte vara den typen alls. Han hade inte gått rakt in i det självmordet heller, ens om han var det.
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Rocky3000 skrev:Bild

#9 Johan Forsberg mot #3 Douglas Murray den 30/12 i COOP Norrbotten Arena.

Kan det bli verklighet? Jag hoppas på det!
och vem ska täcka upp för honom på offensiva blå hade du tänkt? med tanke på att han inte hängde med på grickorna i HA och nu är blå linjen utflyttad så blir ännu svårare för honom att hinna med.

Finns absolut ingen anledning för DIF och värva honom!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Hur i helvete kan man tacka nej till Douglas? skulle räcka att han går ut på isen så får vi inge motståndare att möta. Precis en sån back vi behöver. tacklar som en gud och står alltid rätt på isen.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Morwin skrev:Hur i helvete kan man tacka nej till Douglas? skulle räcka att han går ut på isen så får vi inge motståndare att möta. Precis en sån back vi behöver. tacklar som en gud och står alltid rätt på isen.

1.Han suger på stor rink vilket han han bevisade i HA.
2 I SHL så kan man inte inte leva på två till tre snabba skär och en snabb passning

3 Seriöst står alltid rätt? Hur många gånger blev han ifrån åkt på offensiv blå?

4 vilken hockeyvärld lever du?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Så jävla dålig va inte Dogge i HA. Samtidigt är det inte samma fart och fläng i SHL som det är i HA. Han kan nog komma in och göra mkt nytta, kan ge min högra hand på att han kommer göra det bättre än vad tex Ferna har gjort hittills!
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Allavaara fick 22 matcher för att knuffat omkull domaren, Wernblom fick ca 9 för att han slog sönder klubban & skrek hora, fitta med tillbehör.
Litner fick 8 matcher för att slå med klubban mot liggande spelare.
Forsberg(mfl) fick 7-3 för ngt som kan ödelägga en karriär samt ge men för livet....
Det idiotiska i detta är (nog) det vi poängterar...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

_Skogis skrev:Allavaara fick 22 matcher för att knuffat omkull domaren, Wernblom fick ca 9 för att han slog sönder klubban & skrek hora, fitta med tillbehör.
Litner fick 8 matcher för att slå med klubban mot liggande spelare.
Forsberg(mfl) fick 7-3 för ngt som kan ödelägga en karriär samt ge men för livet....
Det idiotiska i detta är (nog) det vi poängterar...
Äpplen och päron. Jag har förståelse för att det är total noll tolerans mot överfall mot domare. Det är något man kan stänga av folk för väldigt, väldigt länge i min mening. Spelare mot spelare är något helt annat. Klart Forsberg skulle ha den längsta avstängningen vi har sett på länge. Men det går ju inte att jämföra med ett fall när Alavaara knuffar omkull en domare.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tuzzen skrev:
Morwin skrev:Hur i helvete kan man tacka nej till Douglas? skulle räcka att han går ut på isen så får vi inge motståndare att möta. Precis en sån back vi behöver. tacklar som en gud och står alltid rätt på isen.

1.Han suger på stor rink vilket han han bevisade i HA.
2 I SHL så kan man inte inte leva på två till tre snabba skär och en snabb passning

3 Seriöst står alltid rätt? Hur många gånger blev han ifrån åkt på offensiv blå?

4 vilken hockeyvärld lever du?
Hockeyallsvenskan är mer tuta och köra jämfört med Elitserien så Den serien borde passa Murray bättre.

Fart är inte heller allt för en back. Förmågan att stå rätt och vara stark nog att få bort spelare är minst lika viktigt. Att dessutom få in en kille som 95% av spelarna i serien kommer ha rejält med respekt för gör inte saken sämre.

Hellre Murray jämfört med spelare som ideligen gör "junismisstag" i egen zoon.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

bastis7 skrev:Så jävla dålig va inte Dogge i HA. Samtidigt är det inte samma fart och fläng i SHL som det är i HA. Han kan nog komma in och göra mkt nytta, kan ge min högra hand på att han kommer göra det bättre än vad tex Ferna har gjort hittills!
Det där är bara en myt.
HA kan möjligen upplevas som en tempostarkare liga än SHL, men i själva verket är den bara hafsigare, slarvigare och mindre genomtänkt.
I SHL görs saker (av de bra lagen, topp 6-7) mer frekvent och precist i ett högt tempo.
I HA är det spelvändningarna / gå-bort-sig-med-huvudet-under-armen-momenten som lurar en att tro att tempot är högt, passningar till rätt adress och rätt intagna positioner av icke puckförande spelare är klart sämre.

Men andra ord, Dogge hade bekymmer sist i HA för 2 år sedan, han skulle få det otroligt jobbigt i SHL, framför allt i DIF.
Skulle kunna ”gömma sig lite” i en bättre klubb med begränsad speltid
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst