Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
vi står väl där med Andreas Pihl som förstärkning på backsidan tillsist.. så sjukt bitter på denna silly...
Ska vi gissa på att Möller vinner poängligan, Tellqvist vinner SM-guld med annan elitserieklubb och Widing gör 30 baljor? 

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det som är fel med Tjärnqvist är väl just som sagt framförallt läget han värvas i (som sista forward) och att han säkerligen kostar bra mycket mer än Almtorp och Carlsson (tillsammans...typ).Kall-El skrev:Tjärnqvists kontrakt säger jag inte så mycket om, de jag ifrågasätter är Almtorp, Carlsson och Bartley.-daniel- skrev:Känns riktigt tråkigt med Möller. Här har vi en spelare som har en stark Stockholmsanknytning, har spelat i Djurgården tidigare, uppåtgående karriär, hungrig & sugen att den här vägen försöka få till ett envägskontrakt i NHL....och man väljer MT för säkert lika mycket pengar.![]()
Skall inte Nisse ersättas förresten...?
Och för all del även läget man valde att förlänga med Tjärnqvist.
I övrigt har vi väl 15 forwards med Ekman och Söder så jag personligen tvivlar på att det kommer plockas in några flera i den lagdelen. ( OM man då bortser från de panikvärvningar man kommer tvingas genomföra när man inser att laget inte duger. )
Tror iofs inte heller det värvas någon mer forward men känns ändå som det finns någon öppning där...bara en känsla jag fått. Men som du säger blir det förmodligen så fall en panikvärvning under säsongen.
- -daniel-
...samt att Oscar Eklund gör 30+ i Jokerit, Staffan Kronwall utsedd till KHLs bäste back, Hannula går tillbaka till HV och gör 50+ pinnar (+ gör Davidssons fru på smällen med sexlingar...Åkerman finns ju inte där längre så den frugan kan inte vara aktuell), samt att Sörensen etablerar sig bland de främsta anfallarna i SAIK.ludde- skrev:Ska vi gissa på att Möller vinner poängligan, Tellqvist vinner SM-guld med annan elitserieklubb och Widing gör 30 baljor?
Vaddå bittra?

Glöm inte Arvid Strömberg, supertalangen som gör 40+37 i allsvenskan kommande säsong och vinner poängligan före Linus Klasen.-daniel- skrev:...samt att Oscar Eklund gör 30+ i Jokerit, Staffan Kronwall utsedd till KHLs bäste back, Hannula går tillbaka till HV och gör 50+ pinnar (+ gör Davidssons fru på smällen med sexlingar...Åkerman finns ju inte där längre så den frugan kan inte vara aktuell), samt att Sörensen etablerar sig bland de främsta anfallarna i SAIK.ludde- skrev:Ska vi gissa på att Möller vinner poängligan, Tellqvist vinner SM-guld med annan elitserieklubb och Widing gör 30 baljor?
Vaddå bittra?
Samt att Måns Krüger gör 0+0 i J20. 

Och Wesslau får 0,00% i räddningar
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n

Är det någon som vet vad som händer med Mika Hannula? Blir han kvar i Djurgården eller har de inte råd? Kommer kännas jävligt tomt om han drar med tanke på att han är en sån spelare som kan avgöra en hel match själv..
Hannulas förstaval är utomlands.
- Christopher J
Så var Widing klar för Brynäs igen. Hoppas vi förlänger med Hannula.
- Fiskmaesen
Var finns uppgifter på att Möller skulle vara klar för sAIK?
Suuuuuck. Hänger folk inte med överhuvudtaget? Vi kommer INTE förlänga med Hannula för att det är FULLT på forwardsidan. Dessutom står han redan som klar förlust på spelarsidan, under fliken "spelare" här på hemsidan. Om ni nu hittar dit.Christopher J skrev:Så var Widing klar för Brynäs igen. Hoppas vi förlänger med Hannula.
-
Widing kan dra åt helvete. Brynäs var hans förstaval redan förra året säger han? Han kommer till Sverige finaste förening och suger ut pengar för att inte prestera ens hälften av det han kan. Fuck off
Djurgårdens IF
- Christopher J
jensa85 skrev:Suuuuuck. Hänger folk inte med överhuvudtaget? Vi kommer INTE förlänga med Hannula för att det är FULLT på forwardsidan. Dessutom står han redan som klar förlust på spelarsidan, under fliken "spelare" här på hemsidan. Om ni nu hittar dit.Christopher J skrev:Så var Widing klar för Brynäs igen. Hoppas vi förlänger med Hannula.
Jag vet att det är FULLT, men jag hoppas vi förlänger ändå. Ekman och Söder kommer inte att spela med oss nästa säsong. Skulle Hannula inte få något bra erbjudande utomlands och säger att han vill spela här så tror jag DIF hittar en lösning. Hur många gånger tidigare har DIF inte sagt att det är fullt för att sedan ändå ta in spelare? Men du är säkert ny här och vill visa dig duktig genom att svara på sådant.
-
Fast med den teorin så räknar man alltså med att Ekman kommer lira kommande säsong?jensa85 skrev:Suuuuuck. Hänger folk inte med överhuvudtaget? Vi kommer INTE förlänga med Hannula för att det är FULLT på forwardsidan. Dessutom står han redan som klar förlust på spelarsidan, under fliken "spelare" här på hemsidan. Om ni nu hittar dit.Christopher J skrev:Så var Widing klar för Brynäs igen. Hoppas vi förlänger med Hannula.
Jag tror absolut inte att forwardssidan är helt spikad, om Hannula kan tänka sig ett kontrakt med DIF så kommer han nog att få det.