Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Möller till SAIK? Det är väldigt, väldigt, tråkigt att vara ett fan av Djurgården just nu. Ena besvikelsen efter den andra. Snart kommer väl någon och säger "vänta tills säsongen börjar!!" - men för i helvete, tror ni inte att Möller och Dick kommer prestera bättre för SAIK än vad Carlsson och Almtorp kommer för DIF?

Tror fan inte en kontraktering av DT skulle få mig att må bättre nu. Vi har INGENTING på forwardssidan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:
Wayne skrev:Möller nu helt klar för Skellefteå AIK.
Skellefteå värvar Möller, Dick och behåller Jocke L. DIF värvar Mattias Carlsson, Jonas Almtorp och behåller Mathias Tjärnqvist. Oh la la.
Jocke verkar dock vara på väg bort. Han står inte ens med på Skellefteå spelarlista på deras hemsida. Förmodligen blir det så att Dick erästter Jocke och att Möller ersätter Warg. Sedan så flyttar dom nog upp någon spelare från andrakedjan till förstakedjan (som ersättare till Lehtonen) och istället satsar pengar på att hitta en ersättare till Rundblad/Koistinen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Salas skrev:
Mäklaren skrev:
Skellefteå värvar Möller, Dick och behåller Jocke L. DIF värvar Mattias Carlsson, Jonas Almtorp och behåller Mathias Tjärnqvist. Oh la la.
Jocke verkar dock vara på väg bort. Han står inte ens med på Skellefteå spelarlista på deras hemsida. Förmodligen blir det så att Dick erästter Jocke och att Möller ersätter Warg. Sedan så flyttar dom nog upp någon spelare från andrakedjan till förstakedjan (som ersättare till Lehtonen) och istället satsar pengar på att hitta en ersättare till Rundblad/Koistinen.
SAIK vet hur man ska ersätta spelare i alla fall. Eller hur man ska styra ett lag?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Oscar Möller till SAIK känns inte bra alls..

Nu får man väl typ be till större makter att Robban Nilsson inte får NHL-kontrakt och ratar KHL och kommer hem... (Järlan fixar en lucka)
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Måns Krüger kommer inte att gå till Modo enligt denna artikel.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3033575.ab
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mäklaren skrev:
Japp, det är bedrövligt.

Carlsson och Almtorp skulle varit Möller och en junior.

Efter Linkan-debaclet har jag dock upphört att förvånas.

Mats Sundin som sportchef å det snaraste, ja tack. Om lill-krüger kommer i byxan av att Mackan Näslund ringer upp honom, vad skulle han då inte göra när Sudden ringer.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Möller och Hank the tank hade också det varit möjligt, men inte då för vi väljer Carlsson och Almtorp istället.

Lägg på detta att man väljer Wesslau före Tellqvist.

Samt lägger upp relativt stora pengar på en back som bara presterat i Allsvenskan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns riktigt tråkigt med Möller. Här har vi en spelare som har en stark Stockholmsanknytning, har spelat i Djurgården tidigare, uppåtgående karriär, hungrig & sugen att den här vägen försöka få till ett envägskontrakt i NHL....och man väljer MT för säkert lika mycket pengar. :|

Skall inte Nisse ersättas förresten...?
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

-daniel- skrev:Känns riktigt tråkigt med Möller. Här har vi en spelare som har en stark Stockholmsanknytning, har spelat i Djurgården tidigare, uppåtgående karriär, hungrig & sugen att den här vägen försöka få till ett envägskontrakt i NHL....och man väljer MT för säkert lika mycket pengar. :|

Enligt Janne J ska vi ha 13 forwards i truppen och det har vi ju nu.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... laget.html

Det blir en tuff säsong detta...
oskais

Inlägg av oskais »

http://www.brynas.se/Nyheter/Daniel-Wid ... Brynas-IF/

Widing till Brynäs, var väl ganska förväntat. Känns bra ändå.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kall-El skrev:Möller och Hank the tank hade också det varit möjligt, men inte då för vi väljer Carlsson och Almtorp istället.

Samt lägger upp relativt stora pengar på en back som bara presterat i Allsvenskan.
Ja, Möller och Hank hade också varit fullt möjligt och definitivt att föredra.

Har svårt att uppröras av Wesslau- och Bartley-värvningarna dock.

Att man inte lyckas hitta ny klubb åt Lassen är också en besvikelse.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Nu när man följt Silly Season med allt vad det innebär känns det väl - sådär. Känslan är ju att vi kommer ha ett lag med betoningen på just lag. Ett hårt arbetande kollektiv och det behöver inte bli fel alls. Sen kan man ju kalla det för en profillös bunt medelmåttor, jävla sopor eller vad man vill men jag tror nog att det kan komma att bli rätt bra i slutändan.

Apropå Möller - vet vi att han överhuvudtaget själv var intresserad att spela för oss? Nog för att han har spelat juniorhockey i DIF och är bördig från Stockholm men han har ju tillhört Kings i ett antal säsonger och sååå otroligt är det väl ändå inte att någon kan tänkas bo någon annanstans?

Det låter på många som att vi gav fan i att värva honom men det kanske inte ens fanns intresse från hans sida? Rena spekulationer såklart men vad fan, det är väl bara att gilla läget eller fortsätta gapa om Tellan och Kihlström mfl som ändå inte blev av.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Känns riktigt tråkigt med Möller. Här har vi en spelare som har en stark Stockholmsanknytning, har spelat i Djurgården tidigare, uppåtgående karriär, hungrig & sugen att den här vägen försöka få till ett envägskontrakt i NHL....och man väljer MT för säkert lika mycket pengar. :|

Tjärnqvists kontrakt säger jag inte så mycket om, de jag ifrågasätter är Almtorp, Carlsson och Bartley.

Och för all del även läget man valde att förlänga med Tjärnqvist.

I övrigt har vi väl 15 forwards med Ekman och Söder så jag personligen tvivlar på att det kommer plockas in några flera i den lagdelen. ( OM man då bortser från de panikvärvningar man kommer tvingas genomföra när man inser att laget inte duger. )
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

kaminor skrev:
Kall-El skrev:Möller och Hank the tank hade också det varit möjligt, men inte då för vi väljer Carlsson och Almtorp istället.

Ja, Möller och Hank hade också varit fullt möjligt och definitivt att föredra.

Har svårt att uppröras av Wesslau- och Bartley-värvningarna dock.

Att man inte lyckas hitta ny klubb åt Lassen är också en besvikelse.
Hade helt enkelt hellre velat ha en defensivt säker back än en offensiv back som Bartely. Hade helt enkelt varit bättre för lagbygget.
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Kall-El skrev:

Tjärnqvists kontrakt säger jag inte så mycket om, de jag ifrågasätter är Almtorp, Carlsson och Bartley.

Och för all del även läget man valde att förlänga med Tjärnqvist.

I övrigt har vi väl 15 forwards med Ekman och Söder så jag personligen tvivlar på att det kommer plockas in några flera i den lagdelen. ( OM man då bortser från de panikvärvningar man kommer tvingas genomföra när man inser att laget inte duger. )
Ja precis, 15 forwards med Nisse och Söder. 13 forwards ska vi ha och således är ju forwardssidan stängd... Tror vi kommer ha svårt att nå slutspel med detta lag, oavsett om DT ansluter eller ej men jag hoppas jag har fel.
Låst