Jahaaa!Caveman skrev:Ser positivt på om det blir Almtorp, klart bättre än Ask om ni frågar mej, eller en NHL-klubb...
Var det för att han inte ens platsade i AHL som han är bättre än Ask?
Likvärdig om du frågar mig
Det är många som NHL plockar över som där efter hamnar i ligorna under. Nu är det så att jag har sett de båda spela hockey, Almtorp är bra på skridskorna, bra passningsspelare, defensivt är väl Ask och Almtorp likvärdiga. Ask borde vara bättre fysiskt men av det jag sett i år så vet i fan.. Jämför vi dessa två (det är precis vad jag gör) så är Almtorp en bättre hockeyspelare än Ask.Lee Harvey Oswald skrev:Jahaaa!Caveman skrev:Ser positivt på om det blir Almtorp, klart bättre än Ask om ni frågar mej, eller en NHL-klubb...
Håller med dig. Har också sett Almtorp spela och han är snäppet bättre än Ask. Dessutom tycker jag att en spelare som inte kan acceptera sin roll inta har något i laget att göra. Ask var en av mina absoluta favoriter förra säsongen men har inte tillfört någonting denna säsong.Caveman skrev:Det är många som NHL plockar över som där efter hamnar i ligorna under. Nu är det så att jag har sett de båda spela hockey, Almtorp är bra på skridskorna, bra passningsspelare, defensivt är väl Ask och Almtorp likvärdiga. Ask borde vara bättre fysiskt men av det jag sett i år så vet i fan.. Jämför vi dessa två (det är precis vad jag gör) så är Almtorp en bättre hockeyspelare än Ask.Lee Harvey Oswald skrev:Jahaaa!Caveman skrev:Ser positivt på om det blir Almtorp, klart bättre än Ask om ni frågar mej, eller en NHL-klubb...
Synd att dem åker över. han kommer säkert ändå misslyckasDiffe89 skrev:Visst är det synd att vi tappar juniorer till Nordamerika, men sådan är verkligheten. Sen känns inte Jimmy som en väldigt tung förlust längre.blocco skrev:Och nu har vi tappat ännu en J20-spelare. Jimmy Jensen åker över till nordamerika och Tri-City Storm.
Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!
Bara hoppas att DIF är hetaste alternativet för Nisse
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... min-familj
Om man inte sätter honom med fimpen och ölve. blir en fantastisk kedja plus att Linkans kedja redan är super.Highwind skrev:Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!
Ekman, Hörnqvist & Bremberg som kedja skulle vara en av de bästa om inte den bästa i elitserien.
Vem spelar center av Nisse, Fimpen eller Ölve då? Linkans kedja är långt ifrån fantastisk så här långt. Förra säsongen var den riktigt bra.carl-bysen skrev:Om man inte sätter honom med fimpen och ölve. blir en fantastisk kedja plus att Linkans kedja redan är super.Highwind skrev:Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!
Ekman, Hörnqvist & Bremberg som kedja skulle vara en av de bästa om inte den bästa i elitserien.
Fimpen är väl center från början? Annars skulle jag nog hellre se en kedja med Ekman - Engqvist - ÖlveRocker skrev:Vem spelar center av Nisse, Fimpen eller Ölve då? Linkans kedja är långt ifrån fantastisk så här långt. Förra säsongen var den riktigt bra.carl-bysen skrev:Om man inte sätter honom med fimpen och ölve. blir en fantastisk kedja plus att Linkans kedja redan är super.Highwind skrev:Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!