Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Ser positivt på om det blir Almtorp, klart bättre än Ask om ni frågar mej, eller en NHL-klubb...
Jahaaa!
Var det för att han inte ens platsade i AHL som han är bättre än Ask?

Likvärdig om du frågar mig
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:Ser positivt på om det blir Almtorp, klart bättre än Ask om ni frågar mej, eller en NHL-klubb...
Jahaaa!

Det är många som NHL plockar över som där efter hamnar i ligorna under. Nu är det så att jag har sett de båda spela hockey, Almtorp är bra på skridskorna, bra passningsspelare, defensivt är väl Ask och Almtorp likvärdiga. Ask borde vara bättre fysiskt men av det jag sett i år så vet i fan.. Jämför vi dessa två (det är precis vad jag gör) så är Almtorp en bättre hockeyspelare än Ask.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Jahaaa!

Det är många som NHL plockar över som där efter hamnar i ligorna under. Nu är det så att jag har sett de båda spela hockey, Almtorp är bra på skridskorna, bra passningsspelare, defensivt är väl Ask och Almtorp likvärdiga. Ask borde vara bättre fysiskt men av det jag sett i år så vet i fan.. Jämför vi dessa två (det är precis vad jag gör) så är Almtorp en bättre hockeyspelare än Ask.
Håller med dig. Har också sett Almtorp spela och han är snäppet bättre än Ask. Dessutom tycker jag att en spelare som inte kan acceptera sin roll inta har något i laget att göra. Ask var en av mina absoluta favoriter förra säsongen men har inte tillfört någonting denna säsong.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Och nu har vi tappat ännu en J20-spelare. Jimmy Jensen åker över till nordamerika och Tri-City Storm.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

blocco skrev:Och nu har vi tappat ännu en J20-spelare. Jimmy Jensen åker över till nordamerika och Tri-City Storm.
Visst är det synd att vi tappar juniorer till Nordamerika, men sådan är verkligheten. Sen känns inte Jimmy som en väldigt tung förlust längre.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Diffe89 skrev:
blocco skrev:Och nu har vi tappat ännu en J20-spelare. Jimmy Jensen åker över till nordamerika och Tri-City Storm.
Visst är det synd att vi tappar juniorer till Nordamerika, men sådan är verkligheten. Sen känns inte Jimmy som en väldigt tung förlust längre.
Synd att dem åker över. han kommer säkert ändå misslyckas
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Morten Ask är nu (Som väntat?) klar för Duisburg.

http://hockeysverige.se/news_show_tyskl ... ?id=234704
Senast redigerad av blocco den 2007-11-06 16:57:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

blocco skrev:Morten Ask är nu (Som väntat?) klar för Duisburg.
OK där får han mkt mer speltid XD
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!
Bara hoppas att DIF är hetaste alternativet för Nisse

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... min-familj
Highwind

Inlägg av Highwind »

robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!

Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.

Ekman, Hörnqvist & Bremberg som kedja skulle vara en av de bästa om inte den bästa i elitserien.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Highwind skrev:
robin_dif skrev:Låter ju inte direkt som Ekman tänker spela i ryssland nästa år!

Beror på om NHL vill ha han. Man hoppas nästan att Nisse mår så dåligt så han river kontraktet och kommer till DIF i december.

Ekman, Hörnqvist & Bremberg som kedja skulle vara en av de bästa om inte den bästa i elitserien.
Om man inte sätter honom med fimpen och ölve. blir en fantastisk kedja plus att Linkans kedja redan är super.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

carl-bysen skrev:
Highwind skrev:

Om man inte sätter honom med fimpen och ölve. blir en fantastisk kedja plus att Linkans kedja redan är super.
Vem spelar center av Nisse, Fimpen eller Ölve då? Linkans kedja är långt ifrån fantastisk så här långt. Förra säsongen var den riktigt bra.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Rocker skrev:
carl-bysen skrev:
Highwind skrev:

Vem spelar center av Nisse, Fimpen eller Ölve då? Linkans kedja är långt ifrån fantastisk så här långt. Förra säsongen var den riktigt bra.
Fimpen är väl center från början? Annars skulle jag nog hellre se en kedja med Ekman - Engqvist - Ölve
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF och Almtorp visst överrens om ett kontrakt, nu är det upp till Edmonton. Skrivet av relativt säker källa på forumet nedan.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Crashmash skrev:DIF och Almtorp visst överrens om ett kontrakt, nu är det upp till Edmonton. Skrivet av relativt säker källa på forumet nedan.
Tror nog Edmonton släpper honom.
Skriv svar