Ny här på forumet och läst nästan hela denna tråden.. okej halva iallafall! Skitsugen på att hockeyn ska dra igång!
Saviano-Johner-Sörensen har jag spekulerat i enda sen Saviano ryktades hit! Hoppas på den och att den blir grym!!
kaminor skrev:
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)?
Såg nånstans att Douglas Murray fortfarande va klubblös!?
Vore väl inte omöjligt väl? Får han inget NHL kontrakt är det väl hem till DIF? Inte vill han lira i AHL eller någon annan klubb i Europa? Frågan är hurvida dyr han är och vilken back som måste lämna. Men jag hade iaf tagit emot honom med öppna armar.
En kollega på jobbet hade varit på Murrays nyinköpta landställe häromhelgen på Djurö med egen strand. Dogge hade enligt uppgift blivit hämtad i helikopter för att åka till en fest på en närliggande ö. Slutsatsen jag drar av detta är att han räknar med nytt NHL-kontrakt.
Murray lär med stor säkerhet få ett kontrakt i NHL, visst han kanske inte är den absolut bästa backen därborta, men han är fortfarande en riktigt bra defensiv back, bra i BP och står alltid upp för laget med tunga tacklingar. Dessutom drar han sig inte för en fight om någon hoppar på en lagkamrat.
Förhoppningsvis får vi se Murray i DIF i framtiden, men inte på ett par år iaf.