Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Om det stämmer att Måns har kontrakt över nästa år också så är det ju bara helt åt helvete. Skriv inte kontrakt om du inte har intentionerna att fullfölja dom, för helvete.
Det vore ju trevligt om DIF kunde reda ut det här och tala om hur det ligger till. Att supporterskaran diskuterar detta är ju fruktlöst. Vi vet ju inte hur det ligger till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om man inte kan hänvisa till någon form av källa så är det väl lika bra att skippa de där snacket om "jag hörde av någon som hörde av någon, som hörde av en toksäker källa att Tellan är klar för aik". Svårt att identifiera någon form av substans i det annars..
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om Tellan.tdk skrev:Mäklaren skrev:Har ett dystert besked till er, mina vänner.
Enligt en hyfsat säker källa så har Mikael Tellqvist kommit överens med aik.
Låter konstigt med tanke på denna intervju med Micke
http://mvtraning.blogspot.com/2011/05/e ... qvist.html
Här har vi en kille som verkligen vill hem och som uttryckligen säger att han är beredd att ge Djurgården "rabatt" och sänka sina lönekrav och sedan är han inte välkommen...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Och där fick man ju även veta med säkerhet att Tellqvist inte alls hade begärt någon monsterlön som många envisades med att tro hela tiden. Oerhört tråkigt. Bara att hålla tummarna för att Wesslau kan vara som han var i slutspelet 09/10...Andy skrev:Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om Tellan.tdk skrev:Mäklaren skrev:Har ett dystert besked till er, mina vänner.
Här har vi en kille som verkligen vill hem och som uttryckligen säger att han är beredd att ge Djurgården "rabatt" och sänka sina lönekrav och sedan är han inte välkommen...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur vet du det? Nämner han några summor? Han kanske tycker att han är värd mer än 300k men begär "bara" 300k. Det där bevisar ju ingenting.jensa85 skrev:Och där fick man ju även veta med säkerhet att Tellqvist inte alls hade begärt någon monsterlön som många envisades med att tro hela tiden. Oerhört tråkigt. Bara att hålla tummarna för att Wesslau kan vara som han var i slutspelet 09/10...Andy skrev:Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om Tellan.tdk skrev:Mäklaren skrev:Har ett dystert besked till er, mina vänner.
Expert.
Näe, det bevisar inget. Släpp Tellan nu. Står han upp och visar sig vara kanonfin denna säsong tar vi honom kanske nästa säsong.SirDIFalot skrev:Hur vet du det? Nämner han några summor? Han kanske tycker att han är värd mer än 300k men begär "bara" 300k. Det där bevisar ju ingenting.jensa85 skrev:Och där fick man ju även veta med säkerhet att Tellqvist inte alls hade begärt någon monsterlön som många envisades med att tro hela tiden. Oerhört tråkigt. Bara att hålla tummarna för att Wesslau kan vara som han var i slutspelet 09/10...Andy skrev:Man kan ju inte låta bli att tycka lite synd om Tellan.tdk skrev:Mäklaren skrev:Har ett dystert besked till er, mina vänner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Känns nästan som att vintern är förstörd för att man inte har dragit in Tellan i truppen. Vill han hem så ska han fan hem!
Håller med till 110 % Det är helt sjukt.. Finns inte en enda vettig förklaring som kan få mig att förstå.... Det är så sjukt tråkigt att ha spikat truppen förutom en back som med största sannolikhet är DT. Jag hoppas på att vi har byggt ett bra LAG nu för spelarna en för en är inte så jätte spännande. Tack vet jag när man var i Hovet och Globen och visste att man blev bjuden på Magi (Linkan)Janzoo skrev:Känns nästan som att vintern är förstörd för att man inte har dragit in Tellan i truppen. Vill han hem så ska han fan hem!
DIF <3
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Mmmmm... Ribbenstrand, Ryman, Mattsson. Mmmmsportfåne skrev:Håller med till 110 % Det är helt sjukt.. Finns inte en enda vettig förklaring som kan få mig att förstå.... Det är så sjukt tråkigt att ha spikat truppen förutom en back som med största sannolikhet är DT. Jag hoppas på att vi har byggt ett bra LAG nu för spelarna en för en är inte så jätte spännande. Tack vet jag när man var i Hovet och Globen och visste att man blev bjuden på Magi (Linkan)Janzoo skrev:Känns nästan som att vintern är förstörd för att man inte har dragit in Tellan i truppen. Vill han hem så ska han fan hem!
Enbom skrev:Mmmmm... Ribbenstrand, Ryman, Mattsson. Mmmmsportfåne skrev:Håller med till 110 % Det är helt sjukt.. Finns inte en enda vettig förklaring som kan få mig att förstå.... Det är så sjukt tråkigt att ha spikat truppen förutom en back som med största sannolikhet är DT. Jag hoppas på att vi har byggt ett bra LAG nu för spelarna en för en är inte så jätte spännande. Tack vet jag när man var i Hovet och Globen och visste att man blev bjuden på Magi (Linkan)Janzoo skrev:Känns nästan som att vintern är förstörd för att man inte har dragit in Tellan i truppen. Vill han hem så ska han fan hem!
Haha jaja man blev bjuden på en hel del andra saker också... Någon som blev min hackkyckling var Frylen...

DIF <3
Möller nu helt klar för Skellefteå AIK.
Vad händer med den sista backplatsen? Blir det DT?
Om inte, vem är på "G" i så fall?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
-
Det ska nog mycket till om inte DT skriver på nu.sunne skrev:Vad händer med den sista backplatsen? Blir det DT?
Skellefteå värvar Möller, Dick och behåller Jocke L. DIF värvar Mattias Carlsson, Jonas Almtorp och behåller Mathias Tjärnqvist. Oh la la.Wayne skrev:Möller nu helt klar för Skellefteå AIK.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.