Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
janneffs
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av janneffs »

Laget går på is på Måndag. En Assisterande (Nyman?) borde presenteras idag?

Sjukt segt iallafall..
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ser ganska bra ut ändå tycker jag.

Saviano - Johner - Sörensen
Ljungh - Eriksson (A) - Guter
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Honk (A) - Ahlén
Kalin

Holm - Lofquist
Timmy (C) - Arnesson
Lidström - Andersson
Falk

Mattsson
(Reideborn)

Finns ju ett par frågetecken:

- Håller verkligen Ljungh för en andralina?
- Håller målvakterna och vem är etta?
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)?
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in?
- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg?

John Norman är fortfarande klubblös. Vetekatten var han ska ta vägen. Han hade definitivt gjort sig bra på allsvensk nivå.

PS. Jag såg Marcus Krüger på Villa Godthems trädgårdscafé på Djurgården igår.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

- Håller verkligen Ljungh för en andralina? Nej, inte om han spelar som majoriteten av förra säsongen. Ja, om han spelar som tidigare (i Västerås).
- Håller målvakterna och vem är etta? Jag tror det, men de lär inte toppa seriens statistik. Jag tror att Adam kommer att spela aningen mer, men vi får se.
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)? Kanske, men det blir det ingen i nuläget, hur som helst.
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in? Troligen, men frågan är om det blir Kalus nu eller en stor elak back ;) när vi hamnar i nödläge senare under säsongen.
- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg? Spontant känner jag att Lindberg har varit vassare i sina inhopp, men ledningen verkar tro mer på Kalin och de har ju förstås otroligt mycket bättre insyn i det. Även Liljendahl kan nog bli aktuell för inhopp vid skadeproblem.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu ska man väl aldrig "räkna" med det. Men någon junis lär ju sticka upp och överraska. Gissar på antingen Lindberg eller Liljendahl. Ifjol trodde väl de flesta att Wennberg skulle vara extraforward.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Norell är jag jäkligt sugen på att se, hoppas han kan fajtas om en plats.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
Jag hoppas nästan att dom inte klickar så bra under ET så vi får se Krüger i topp 6 lagom till den allsvenska premiären.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
Jag hoppas nästan att dom inte klickar så bra under ET så vi får se Krüger i topp 6 lagom till den allsvenska premiären.
Min poäng var lite att vi kan snacka om kedjor och topp 6 hur mycket vi vill... Honken kommer ändå spela pp, Johner kommer ändå ha 10 olika kedjekamrater under säsongen etc. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:
Min poäng var lite att vi kan snacka om kedjor och topp 6 hur mycket vi vill... Honken kommer ändå spela pp, Johner kommer ändå ha 10 olika kedjekamrater under säsongen etc. :)
Ja, så kommer det absolut bli. Även om vi försöker spela in kedjor så kommer skador och skit att tvinga fram det. Men man kan ju hoppas att vi i alla fall lyckas få en given topp 6 kedja som vi hade 09/10 med Ölve-Otto-Nilson. Typ Saviano och Johner med någon till. Just nu skulle jag säga Sörensen.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Det skulle vara intressant att se hur strikta Leksand var med sina kedjor förra säsongen, jämfört med oss.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker inte om att det hattas fram och tillbaka med kedjorna. Det är bättre att hitta kedjor som fungerar och sedan köra på det. Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Hmm.

http://www.difhockey.se/artikel/1292/
Säg den glädje som varar
Rix

Inlägg av Rix »

Metal Machine skrev:Jag tycker inte om att det hattas fram och tillbaka med kedjorna. Det är bättre att hitta kedjor som fungerar och sedan köra på det. Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Håller med, finns enligt mig bara två bra anledningar att ändra i kedjor. Alternativ 1 är om det kommer skador, vilket det kommer att göra. Inget konstigt med det, skador drabbar alla lag och då får man flytta runt lite.
Alternativ 2 är om en spelare i en lägre kedja (3-4:e) kedjan börjar spela riktigt bra, om Krüger eller någon av de andra yngre spelarna presterar bra så ska dem självklart lyftas upp bland top 6. Annars tycker jag i stort sett att det är dumt att hatta runt i kedjorna, 09/10 hade vi en grym första kedja med Ölve - Otto - Nilson. Den kördes på hela säsongen och det gick bättre och bättre för dem ju längre serien gick.

En kedja behöver tid att spela ihop sig, hitta kemi och förstå varandras speltyp/roller. När det händer blir oftast dessa kedjor riktigt bra.

Mina kedjor och backpar inför säsong:

Saviano - Johner - Sörenssen
Krüger - Jocke - Guter
Ljungh - Sundberg - Heninerö
Ahlén - Honken - Hank

Pettersson- Lofquist
Holm - Lidström
Arnesson - Andersson
Falk
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Hmm.

Världsklass absolut världsklass.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Hmm.

Bild
Expert.
Låst