Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Laget går på is på Måndag. En Assisterande (Nyman?) borde presenteras idag?
Sjukt segt iallafall..
Sjukt segt iallafall..
Ser ganska bra ut ändå tycker jag.
Saviano - Johner - Sörensen
Ljungh - Eriksson (A) - Guter
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Honk (A) - Ahlén
Kalin
Holm - Lofquist
Timmy (C) - Arnesson
Lidström - Andersson
Falk
Mattsson
(Reideborn)
Finns ju ett par frågetecken:
- Håller verkligen Ljungh för en andralina?
- Håller målvakterna och vem är etta?
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)?
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in?
- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg?
John Norman är fortfarande klubblös. Vetekatten var han ska ta vägen. Han hade definitivt gjort sig bra på allsvensk nivå.
PS. Jag såg Marcus Krüger på Villa Godthems trädgårdscafé på Djurgården igår.
Saviano - Johner - Sörensen
Ljungh - Eriksson (A) - Guter
Heinerö - Sundberg - Krüger
Hank - Honk (A) - Ahlén
Kalin
Holm - Lofquist
Timmy (C) - Arnesson
Lidström - Andersson
Falk
Mattsson
(Reideborn)
Finns ju ett par frågetecken:
- Håller verkligen Ljungh för en andralina?
- Håller målvakterna och vem är etta?
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)?
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in?
- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg?
John Norman är fortfarande klubblös. Vetekatten var han ska ta vägen. Han hade definitivt gjort sig bra på allsvensk nivå.
PS. Jag såg Marcus Krüger på Villa Godthems trädgårdscafé på Djurgården igår.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Håller verkligen Ljungh för en andralina? Nej, inte om han spelar som majoriteten av förra säsongen. Ja, om han spelar som tidigare (i Västerås).
- Håller målvakterna och vem är etta? Jag tror det, men de lär inte toppa seriens statistik. Jag tror att Adam kommer att spela aningen mer, men vi får se.
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)? Kanske, men det blir det ingen i nuläget, hur som helst.
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in? Troligen, men frågan är om det blir Kalus nu eller en stor elak back
när vi hamnar i nödläge senare under säsongen.
- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg? Spontant känner jag att Lindberg har varit vassare i sina inhopp, men ledningen verkar tro mer på Kalin och de har ju förstås otroligt mycket bättre insyn i det. Även Liljendahl kan nog bli aktuell för inhopp vid skadeproblem.
- Håller målvakterna och vem är etta? Jag tror det, men de lär inte toppa seriens statistik. Jag tror att Adam kommer att spela aningen mer, men vi får se.
- Skulle vi inte behöva en stor elak back (fjärdekedjan får kompensera för bristen på detta)? Kanske, men det blir det ingen i nuläget, hur som helst.
- Kommer Djurgårdshjälpen innebära att nån mer (Kalus) kommer in? Troligen, men frågan är om det blir Kalus nu eller en stor elak back

- Vem är förste extraforward? Kalin eller Lindberg? Spontant känner jag att Lindberg har varit vassare i sina inhopp, men ledningen verkar tro mer på Kalin och de har ju förstås otroligt mycket bättre insyn i det. Även Liljendahl kan nog bli aktuell för inhopp vid skadeproblem.
- SirDIFalot
Nu ska man väl aldrig "räkna" med det. Men någon junis lär ju sticka upp och överraska. Gissar på antingen Lindberg eller Liljendahl. Ifjol trodde väl de flesta att Wennberg skulle vara extraforward.
Expert.
Norell är jag jäkligt sugen på att se, hoppas han kan fajtas om en plats.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Jag hoppas nästan att dom inte klickar så bra under ET så vi får se Krüger i topp 6 lagom till den allsvenska premiären.pulverapa skrev:Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
Expert.
Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Min poäng var lite att vi kan snacka om kedjor och topp 6 hur mycket vi vill... Honken kommer ändå spela pp, Johner kommer ändå ha 10 olika kedjekamrater under säsongen etc.SirDIFalot skrev:Jag hoppas nästan att dom inte klickar så bra under ET så vi får se Krüger i topp 6 lagom till den allsvenska premiären.pulverapa skrev:Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.

- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i
Ja, så kommer det absolut bli. Även om vi försöker spela in kedjor så kommer skador och skit att tvinga fram det. Men man kan ju hoppas att vi i alla fall lyckas få en given topp 6 kedja som vi hade 09/10 med Ölve-Otto-Nilson. Typ Saviano och Johner med någon till. Just nu skulle jag säga Sörensen.pulverapa skrev:Min poäng var lite att vi kan snacka om kedjor och topp 6 hur mycket vi vill... Honken kommer ändå spela pp, Johner kommer ändå ha 10 olika kedjekamrater under säsongen etc.SirDIFalot skrev:Jag hoppas nästan att dom inte klickar så bra under ET så vi får se Krüger i topp 6 lagom till den allsvenska premiären.pulverapa skrev:Vi har inte haft några utpräglade kedjor på flera säsonger. Jag ser inte hur det kommer ändras denna säsong. Krüger lär flyttas till en annan kedja till exempel. Om den nu kallas för förstalinan, andrakedjan eller något annat återstår att se.
Expert.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Det skulle vara intressant att se hur strikta Leksand var med sina kedjor förra säsongen, jämfört med oss.
-
Jag tycker inte om att det hattas fram och tillbaka med kedjorna. Det är bättre att hitta kedjor som fungerar och sedan köra på det. Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hmm.Metal Machine skrev:Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
http://www.difhockey.se/artikel/1292/
Säg den glädje som varar
Håller med, finns enligt mig bara två bra anledningar att ändra i kedjor. Alternativ 1 är om det kommer skador, vilket det kommer att göra. Inget konstigt med det, skador drabbar alla lag och då får man flytta runt lite.Metal Machine skrev:Jag tycker inte om att det hattas fram och tillbaka med kedjorna. Det är bättre att hitta kedjor som fungerar och sedan köra på det. Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Alternativ 2 är om en spelare i en lägre kedja (3-4:e) kedjan börjar spela riktigt bra, om Krüger eller någon av de andra yngre spelarna presterar bra så ska dem självklart lyftas upp bland top 6. Annars tycker jag i stort sett att det är dumt att hatta runt i kedjorna, 09/10 hade vi en grym första kedja med Ölve - Otto - Nilson. Den kördes på hela säsongen och det gick bättre och bättre för dem ju längre serien gick.
En kedja behöver tid att spela ihop sig, hitta kemi och förstå varandras speltyp/roller. När det händer blir oftast dessa kedjor riktigt bra.
Mina kedjor och backpar inför säsong:
Saviano - Johner - Sörenssen
Krüger - Jocke - Guter
Ljungh - Sundberg - Heninerö
Ahlén - Honken - Hank
Pettersson- Lofquist
Holm - Lidström
Arnesson - Andersson
Falk
Världsklass absolut världsklass.DIF_Soldier skrev:Hmm.Metal Machine skrev:Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
- SirDIFalot
DIF_Soldier skrev:Hmm.Metal Machine skrev:Det finns i allmänhet alldeles för lite tålamod i den här föreningen.

Expert.