Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
F5 F5 F5 F5
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vågar man hoppas på att Ljungh blivit helt klar?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ? @JoeLills
Jag gissar på att 3-4 spelare presenteras idag av #DIFHockey.
Silly Silly...
Ska vi gissa på Sörensen, förläning med Erik Gustafsson och någon till spelare?
- Klaudius21
Daniel Tjärnqvist plus dem två vore inga dåliga nyheterSirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ? @JoeLills
Silly Silly...

- SirDIFalot
Tim Eriksson är väl rätt så troligt.
För övrigt så tror jag att det bara är en känsla som Joel L har, behöver nödvändigtvis inte vara så.
För övrigt så tror jag att det bara är en känsla som Joel L har, behöver nödvändigtvis inte vara så.
Expert.
Var inte Tim Eriksson på väg att signera för en fortsättning? Och hur kommer Mackan Nilsson göra? Ska inte en kapten haka på sitt skepp nedåt..?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända ? @JoeLills
Silly Silly...
Bröderna Tjärnqvist? Printz?
Såg detta från mrmadhawk på Twitter.
Johan Svensson ? @MrMadhawk
Marcus Sörensen bekräftar för mig i sms att han spelar i Djurgården kommande säsong. #DIFHockey
Kanske old news men såg inte att någon nämnt detta.
Johan Svensson ? @MrMadhawk
Marcus Sörensen bekräftar för mig i sms att han spelar i Djurgården kommande säsong. #DIFHockey
Kanske old news men såg inte att någon nämnt detta.

- SirDIFalot
Nu presenterades Sörensen alltså. Utan några andra namn. Då får vi se om det blir något mer idag... Hoppas in i det sista. Är dock jävligt nöjd med Sörensen. Gillade honom skarpt sist.
Expert.
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Magnutz är en klok man. Spelare i ålder 24-29 måste in nu. Vi får inte gå i samma fälla som förra säsongen.
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Problemet förra säsongen var väl knappast att vi hade för många spelare av en viss ålder? Snarare att vi hade för många spelartyper av samma sort. "offensiv backar" och "hårt arbetande spelare"pulverapa skrev:Magnutz är en klok man. Spelare i ålder 24-29 måste in nu. Vi får inte gå i samma fälla som förra säsongen.
Expert.
Dusan Umicevic ? @SVTDusan
Enligt mina uppgifter hade Daniel Despotovic blivit lovad ett tryoutkontrakt i DIF men fick i dagarna besked att de ändrat sig.
Så vem har vi fått in istället för Daniel om han nu hade vart på väg?
Enligt mina uppgifter hade Daniel Despotovic blivit lovad ett tryoutkontrakt i DIF men fick i dagarna besked att de ändrat sig.
- SirDIFalot
Sörensen förmodligen?floor15 skrev:Dusan Umicevic ? @SVTDusan
Expert.
Skönt att höra, honom ville jag verkligen inte ha in. Väldigt Nöjd med Sörensen däremot. Känns som att han kommer kunna bli en joker i höst.floor15 skrev:Dusan Umicevic ? @SVTDusan
Känn också som att han aldrig hade spelat i Djurgården kommande säsong om han stannat i Djurgården förra säsongen. Bra med facit i hand
-
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Kristoffersson gjorde ju en sässe (eller en halv, minns inte) i ÖHK. Och jag var på plats och kollade när dom mötte gna*et hemma i Örebro. Han hetsade bortaklacken från isen så dom blev galna. Kul som fan! Han var en favorit hos mig även innan förstås. Men frågan är behöver vi en sån spelartyp nu?Andy skrev:Rodnar och biter i skämskudden när jag erkänner att Marcus Kristoffersson alltid varit lite av en hemlig favorit.shawshank skrev:Marcus Kristoffersson kanske..har fru och 2 små barn och brukar se honom här på hemmaplan (10 mil från STHLM)..då hans svärföräldrar bor här....gick väl OK i sin senaste säsong i Slovakien.
Har till och med hans klubba från säsongen 03/04 hemma. Fick den av Wikegård när jag och hustrun firade vår första bröllopsdag genom att sitta på Hovet och kolla på en av DIF:s träningar under Wikegårds värdskap (det hade min hustru fixat efter att verkligen ha tänkt till vad som skulle passa bäst att ge mig i bröllopspresent....)
Kristoffersson - ja tack!
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
-
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Tim sätter jag som trolig också. Träffade en gemensam vän i helgen som nyligen pratat med Tim. Jag fick uppfattningen att han vill stanna trots högre bud från en annan klubb.SirDIFalot skrev:Tim Eriksson är väl rätt så troligt.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Jag gillar Kristoffersson även jag men jag tycker kvoten för den typen av spelare nu är mer än fylld. Tyvärr. Vi behöver verkligen inte ännu en åldrande brunkare med ganska begränsade offensiva kvalitéer. Han hade annars, gissar jag, varit ett mycket bättre val än Holmqvist i exakt samma position och roll.Andy skrev:Rodnar och biter i skämskudden när jag erkänner att Marcus Kristoffersson alltid varit lite av en hemlig favorit.shawshank skrev:Marcus Kristoffersson kanske..har fru och 2 små barn och brukar se honom här på hemmaplan (10 mil från STHLM)..då hans svärföräldrar bor här....gick väl OK i sin senaste säsong i Slovakien.
Har till och med hans klubba från säsongen 03/04 hemma. Fick den av Wikegård när jag och hustrun firade vår första bröllopsdag genom att sitta på Hovet och kolla på en av DIF:s träningar under Wikegårds värdskap (det hade min hustru fixat efter att verkligen ha tänkt till vad som skulle passa bäst att ge mig i bröllopspresent....)
Kristoffersson - ja tack!
All Challes energi och fokus bör egentligen nu ligga på backsidan men är det någonting i forwardsväg jag skulle önska i nuläget så är det väl en spelare med ungefär följande kravprofil: rivig, oöm, målkåt sniper för förstakedjan med snabba, fina avslut och som konstant spelar efter devisen "crash the net". Det vore då fan om det inte gick att finna något för Hockeyallsvenskan dugligt i just den kategorin av spelare verksamma i AHL.