Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- carl-bysen
Det mesta slår Ask enligt min mening. Tycker han har glimrat till någon match då och då, men på det stora hela har han varit en ganska dålig värvning.
Varken speciellt bra offensivt eller defensivt. Menlös är det ord som jag tycker beskriver honom bäst.
Bra av ledningen att agera, att inte bara köra vidare utan bryta upp och gå vidare. Visar att vi vill förbättra oss hela tiden.
I år pratar vi inte bara om att ta oss till slutspel, i år gör vi allt för att nå dit också.
Tycker att det börjar att sprida sig en positiv stämning kring laget, en tro på framtiden, vilket har saknats de två tidigare säsongerna. Våra ekonomiska siffror kanske inte är det bästa, men nu verkar vi ha något att stå på igen. Är helt säker på att både de ekonomiska och sportliga framgångarna inte kommer att utebli i framtiden...
Varken speciellt bra offensivt eller defensivt. Menlös är det ord som jag tycker beskriver honom bäst.
Bra av ledningen att agera, att inte bara köra vidare utan bryta upp och gå vidare. Visar att vi vill förbättra oss hela tiden.
I år pratar vi inte bara om att ta oss till slutspel, i år gör vi allt för att nå dit också.
Tycker att det börjar att sprida sig en positiv stämning kring laget, en tro på framtiden, vilket har saknats de två tidigare säsongerna. Våra ekonomiska siffror kanske inte är det bästa, men nu verkar vi ha något att stå på igen. Är helt säker på att både de ekonomiska och sportliga framgångarna inte kommer att utebli i framtiden...
-
Det är ju i så fall bra att det ageras kvickt och dessutom ger den nye spalaren lite tid att träna med laget under uppehållet. Vem det blir återstår väl att se. Almtorp var det snack om i tråden och varför inte, han gör knappast bort sig - inte i jämförelse med Ask iaf. Sen är det väl inte helt omöjligt att skola om en center till ytterforward om det nu skulle bli för många centrar.
Men men, jag väntar med spänning
Men men, jag väntar med spänning

-
Det är väl troligen Almtorp då. Om man får hoppas på någon anna som drömmer jag om någon av nedanstående spelare:
Nils Ekman
Patrik Thoresen
Robert Nilson
Mika Hannula
Mer realistiska spelare att fylla ut truppen med under resten av säsongen skulle kunna vara Johannes Salmonsson eller Lars Erik Spets som både har det tungt i Brynäs. Inga toppspelare på något sätt, men bra checkingline-killar som kan fylla en unktion till en billig penning. Salmonsson har ju dessutom tekniska färdigheter.
Nils Ekman
Patrik Thoresen
Robert Nilson
Mika Hannula
Mer realistiska spelare att fylla ut truppen med under resten av säsongen skulle kunna vara Johannes Salmonsson eller Lars Erik Spets som både har det tungt i Brynäs. Inga toppspelare på något sätt, men bra checkingline-killar som kan fylla en unktion till en billig penning. Salmonsson har ju dessutom tekniska färdigheter.
- carl-bysen
Skulle faktiskt vara kul om Ekman vände hem tror dock inte det men kanske till nästa säsong. Och var det nån som skrev att aftonbladet skrivit att Almtorp e nära DIF?Crashmash skrev:Nilson är dock recallad till Oilers, så inte så troligtjensa öhling skrev:Det är väl troligen Almtorp då. Om man får hoppas på någon anna som drömmer jag om någon av nedanstående spelare:
Robert Nilson
Mika Hannula
Hur länge Hannula har klausul med Hiv71 vet jag inte, någon som vet?
Aftobladet=rykten
Expressen=rykten
lyssna inte på allt grabbar utan låt DIF sköta jobbet.

- Ritterwand
Varken Nilsson eller Thoresen kommer hem i år. Nilsson spelar som nämnt i Edmonton igen efter ett par matcher nere i AHL och Thoresen ligger tvåa i poängligan i samma AHL-lag och ligger förmodligen bra till att få komma tillbaks till NHL när skadorna kommer.
Tror inte på Ekman eller Hannula heller, ingen av dem har fått sparken. Om (eller när) de får sparken så lär de nog välja pengarna i Schweiz före DIF.
Almtorp låter som en mycket trolig värvning. Uppsalakille med förflutet i Almtuna och Brynäs. Precis som Nicke Danielsson. Ungefär lika gammal dessutom. Han är ganska allround och går att använda i princip lite överallt där det behövs. "Felet" med en sån värvning är att vi inte får in den powerforward vi behöver. Såvida inte de andra börjar skärpa sig rejält och gå ordentligt på mål så lär det behövs nån slags Wernblom/Holmström-typ som vågar ställa sig på rätt ställen.
Tror inte på Ekman eller Hannula heller, ingen av dem har fått sparken. Om (eller när) de får sparken så lär de nog välja pengarna i Schweiz före DIF.
Almtorp låter som en mycket trolig värvning. Uppsalakille med förflutet i Almtuna och Brynäs. Precis som Nicke Danielsson. Ungefär lika gammal dessutom. Han är ganska allround och går att använda i princip lite överallt där det behövs. "Felet" med en sån värvning är att vi inte får in den powerforward vi behöver. Såvida inte de andra börjar skärpa sig rejält och gå ordentligt på mål så lär det behövs nån slags Wernblom/Holmström-typ som vågar ställa sig på rätt ställen.