Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ask mot Almtorp. Det går väl jämt upp.

Hade hoppats på någon bättre. Men Almtorp är i alla fall inte helt värdelös.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

jensa öhling skrev:Ask mot Almtorp. Det går väl jämt upp.

Hade hoppats på någon bättre. Men Almtorp är i alla fall inte helt värdelös.
Värdelös?? Absolut inte även om jag också kanske hoppas mer på Ekman kanske men Almtorp mot Ask låter som en bra deal.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det mesta slår Ask enligt min mening. Tycker han har glimrat till någon match då och då, men på det stora hela har han varit en ganska dålig värvning.

Varken speciellt bra offensivt eller defensivt. Menlös är det ord som jag tycker beskriver honom bäst.

Bra av ledningen att agera, att inte bara köra vidare utan bryta upp och gå vidare. Visar att vi vill förbättra oss hela tiden.
I år pratar vi inte bara om att ta oss till slutspel, i år gör vi allt för att nå dit också.

Tycker att det börjar att sprida sig en positiv stämning kring laget, en tro på framtiden, vilket har saknats de två tidigare säsongerna. Våra ekonomiska siffror kanske inte är det bästa, men nu verkar vi ha något att stå på igen. Är helt säker på att både de ekonomiska och sportliga framgångarna inte kommer att utebli i framtiden...
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ja Almtorp är väl ett strå vassare än Ask men ingen man höjer ögonbrynen för, tror inte han kan få igången en femma på egen hand, som tex Ekman/co
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

skrev ju att han INTE var helt värdelös.

en marginalspelare. han skulle få centra fjärdekedjan, men knappast göra det bättre än Engqvist. Nu behöver vi ju verkligen forwards och på så sätt är Almtorp välkommen, men han tillför ju egentligen inget mer än bara bredd.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Men Almtorp är center? Ask var center som inte fick spela center? Varför skicka iväg en center för att värva en ny center?

Bäcker
Falk
Otto
Engqvist
Almtorp

Hm, nja tror inte det blir så.
Antie

Inlägg av Antie »

Är det tänkt så att värvningen ska vara klar till efter uppehållet?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Antie skrev:Är det tänkt så att värvningen ska vara klar till efter uppehållet?
Vad jag har hört så har DIF redan kommit överens med en spelare som kommer att presenteras nu i dagarna.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

DIF har en spelare klar som presenteras närmaste dagarna!
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Det är ju i så fall bra att det ageras kvickt och dessutom ger den nye spalaren lite tid att träna med laget under uppehållet. Vem det blir återstår väl att se. Almtorp var det snack om i tråden och varför inte, han gör knappast bort sig - inte i jämförelse med Ask iaf. Sen är det väl inte helt omöjligt att skola om en center till ytterforward om det nu skulle bli för många centrar.

Men men, jag väntar med spänning :D
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det är väl troligen Almtorp då. Om man får hoppas på någon anna som drömmer jag om någon av nedanstående spelare:

Nils Ekman
Patrik Thoresen
Robert Nilson
Mika Hannula

Mer realistiska spelare att fylla ut truppen med under resten av säsongen skulle kunna vara Johannes Salmonsson eller Lars Erik Spets som både har det tungt i Brynäs. Inga toppspelare på något sätt, men bra checkingline-killar som kan fylla en unktion till en billig penning. Salmonsson har ju dessutom tekniska färdigheter.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

jensa öhling skrev:Det är väl troligen Almtorp då. Om man får hoppas på någon anna som drömmer jag om någon av nedanstående spelare:

Robert Nilson
Mika Hannula
Nilson är dock recallad till Oilers, så inte så troligt :)
Hur länge Hannula har klausul med Hiv71 vet jag inte, någon som vet?
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Crashmash skrev:
jensa öhling skrev:Det är väl troligen Almtorp då. Om man får hoppas på någon anna som drömmer jag om någon av nedanstående spelare:

Robert Nilson
Mika Hannula
Nilson är dock recallad till Oilers, så inte så troligt :)
Hur länge Hannula har klausul med Hiv71 vet jag inte, någon som vet?
Skulle faktiskt vara kul om Ekman vände hem tror dock inte det men kanske till nästa säsong. Och var det nån som skrev att aftonbladet skrivit att Almtorp e nära DIF?
Aftobladet=rykten
Expressen=rykten

lyssna inte på allt grabbar utan låt DIF sköta jobbet. ;)
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Varken Nilsson eller Thoresen kommer hem i år. Nilsson spelar som nämnt i Edmonton igen efter ett par matcher nere i AHL och Thoresen ligger tvåa i poängligan i samma AHL-lag och ligger förmodligen bra till att få komma tillbaks till NHL när skadorna kommer.

Tror inte på Ekman eller Hannula heller, ingen av dem har fått sparken. Om (eller när) de får sparken så lär de nog välja pengarna i Schweiz före DIF.

Almtorp låter som en mycket trolig värvning. Uppsalakille med förflutet i Almtuna och Brynäs. Precis som Nicke Danielsson. Ungefär lika gammal dessutom. Han är ganska allround och går att använda i princip lite överallt där det behövs. "Felet" med en sån värvning är att vi inte får in den powerforward vi behöver. Såvida inte de andra börjar skärpa sig rejält och gå ordentligt på mål så lär det behövs nån slags Wernblom/Holmström-typ som vågar ställa sig på rätt ställen.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Om Almtorp kommer, så får han säkerligen lira center. Då kommer Engqvist få flytta ut som forward, och då har vi en stor spelare som går rakt på mål, förhoppningsvis.
Skriv svar