Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Frajn
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Frajn »

Frasse skrev:
Frajn skrev:
Frasse skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Jag förväntar mig full gas från Challe närmaste veckorna, hoppas framförallt få se lite bra lösningar på backsidan med mer rutinerade namn (DT?).

Samt att en målskytt av rang på den här nivån skulle sitta mer än fint.

Tellqvist tror jag dröjer, tyvärr.
Ja, underskriften, om de kommer överens, lär dröja till mitten av månaden.
Man är inte överens om hur pengarna i kontraktet skall fördelas.
Talas om att Djurgården vill att huvud delen av pengarna ligger på år ett av kontraktet (över två år) och att en mindre summa läggs på år två.
Varför vill man göra så? Spontant så känns det mer logiskt att lägga mer pengar år två då det (förhoppningsvis) finns mer med tanke på TV-intäkter osv.
Gissar på att man går All-in för att ta sig tillbaka på en gång.
Jo absolut men jag tycker det i så fall vore bättre att lägga så lite pengar som möjligt där om man kan göra det, alltså betala mindre år ett och mer år två och istället använda de pengarna till att värva en sniper/klassback nu. Det bygger ju dock på att man faktiskt tar sig upp också, gör man det inte så sitter man allt i brödrosten.. Men det ligger ju helt klart något i det Jepe skrev att man vill "gardera" sig att ha en bra målvakt i händelse av att man inte går upp direkt.
Ur spår bönder!
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Tack Andy för ett kanoninlägg!

Tror att Lasse Kopitz skulle vara det bästa alternativet i dagsläget men att henry kanske skulle kunna vara något för framtiden.

Anförsvarsgeneral i form av en hård tysk tror jag skulle kunna vara ett bra koncept i allsvenskan och då även kanske ett alternativ som inte kostar skjortan.

Sen är det en helt annan sak om det är så att Challe kollar in de tyska spelarna...
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Stavhoppet skrev:Tack Andy för ett kanoninlägg!

Tror att Lasse Kopitz skulle vara det bästa alternativet i dagsläget men att henry kanske skulle kunna vara något för framtiden.

Anförsvarsgeneral i form av en hård tysk tror jag skulle kunna vara ett bra koncept i allsvenskan och då även kanske ett alternativ som inte kostar skjortan.

Sen är det en helt annan sak om det är så att Challe kollar in de tyska spelarna...
Andy får väl tipsa Challe...
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nu har Marcus Sörensen gått ut officiellt på twitter om att han är tillbaka!
2014-04-07, vad hände?
Frajn

Inlägg av Frajn »

Jepe skrev:Nu har Marcus Sörensen gått ut officiellt på twitter om att han är tillbaka!
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Välkommen hem, Sörensen!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

DIF e Cult skrev:
Stavhoppet skrev:Tack Andy för ett kanoninlägg!

Andy får väl tipsa Challe...
Nu är Challe tipsad
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Kul att Sörensen är tillbaka,hoppas han stänker dit några i höst/vinter
shawshank

Inlägg av shawshank »

Marcus Kristoffersson kanske ;)..har fru och 2 små barn och brukar se honom här på hemmaplan (10 mil från STHLM)..då hans svärföräldrar bor här....gick väl OK i sin senaste säsong i Slovakien.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker Sörensen är en perfekt värvning. 20-åring som gjorde 17p på 29 matcher ifjol. Borde utvecklas ännu mer till nästa år. Är också Djurgårdare. Förmodligen inte särskilt dyr.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

shawshank skrev:Marcus Kristoffersson kanske ;)..har fru och 2 små barn och brukar se honom här på hemmaplan (10 mil från STHLM)..då hans svärföräldrar bor här....gick väl OK i sin senaste säsong i Slovakien.
Rodnar och biter i skämskudden när jag erkänner att Marcus Kristoffersson alltid varit lite av en hemlig favorit.

Har till och med hans klubba från säsongen 03/04 hemma. Fick den av Wikegård när jag och hustrun firade vår första bröllopsdag genom att sitta på Hovet och kolla på en av DIF:s träningar under Wikegårds värdskap (det hade min hustru fixat efter att verkligen ha tänkt till vad som skulle passa bäst att ge mig i bröllopspresent....)

Kristoffersson - ja tack!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad tror ni om Elias Granath som en av kvarvarande backarna? För dyr? Alltid gillat honom skarpt i Timrå, och nu blir det ingen fortsättning i den klubben (och tydligen blivit ratad i LIF också som är hans hemklubb). Förvisso kanske ingen 2-vägs back men han spelar alltid enkelt och gör ett gott jobb, samt minimalt med misstag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Vad tror ni om Elias Granath som en av kvarvarande backarna? För dyr? Alltid gillat honom skarpt i Timrå, och nu blir det ingen fortsättning i den klubben (och tydligen blivit ratad i LIF också som är hans hemklubb). Förvisso kanske ingen 2-vägs back men han spelar alltid enkelt och gör ett gott jobb, samt minimalt med misstag.
Jag gillar honom och skulle väl inte vara missnöjd med honom. Men ser jag på backbesättningen och antar att Erik Gustafsson ska in. Då behövs det verkligen minst två grymma tvåvägsbackar till. Vet inte om Granath passar in där?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Joel Lillbroända ? @JoeLills
Jag gissar på att 3-4 spelare presenteras idag av #DIFHockey.

Silly Silly...

Ska vi gissa på Sörensen, förläning med Erik Gustafsson och någon till spelare?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Vad tror ni om Elias Granath som en av kvarvarande backarna? För dyr? Alltid gillat honom skarpt i Timrå, och nu blir det ingen fortsättning i den klubben (och tydligen blivit ratad i LIF också som är hans hemklubb). Förvisso kanske ingen 2-vägs back men han spelar alltid enkelt och gör ett gott jobb, samt minimalt med misstag.
Jag gillar honom och skulle väl inte vara missnöjd med honom. Men ser jag på backbesättningen och antar att Erik Gustafsson ska in. Då behövs det verkligen minst två grymma tvåvägsbackar till. Vet inte om Granath passar in där?
Granath är som sagt inte en "grym 2-vägsback" så om det är vad som eftersöks kan vi skriva av honom, men det beror väl på om man räknat med att hela trion Lennhammer / Holm och såfall Gustafsson skall vara ordinarie? Jag kan tycka att det skulle kännas mest hanterbart om dessa 3 herrar får slåss om 2 backplatser...men allt är ju naturligtvis en ekonomisk fråga.
Låst