Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Saviano - Johner - Sörensen
Ljungh - J. Eriksson - Guter
H. Eriksson - Holmqvist - Ahlén
Heinerö - Sundberg - Kruger
Vi har då två kedjor som kan producera poäng, varav första är toppklass på allsvensk nivå. Om Huddingekedjan fortsätter producera bra på allsvensk nivå kan vi nå långt. Tredjekedjan måste vara tung som fan att möta.
Vi har då två kedjor som kan producera poäng, varav första är toppklass på allsvensk nivå. Om Huddingekedjan fortsätter producera bra på allsvensk nivå kan vi nå långt. Tredjekedjan måste vara tung som fan att möta.
- Jim Morrison
Ja herregud, mer långdragen presentation av en värvning får man leta efter. Hade Jocke kommit istället för Saviano hade jag varit lite mer tveksam, men nu känns det faktiskt väldigt bra. Naturlig ersättare till Otto.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med helt och hållet, känns riktigt bra att Jocke kommer tillbaka.Jim Morrison skrev:Ja herregud, mer långdragen presentation av en värvning får man leta efter. Hade Jocke kommit istället för Saviano hade jag varit lite mer tveksam, men nu känns det faktiskt väldigt bra. Naturlig ersättare till Otto.
Nyfiken fråga, men hur anser du att hans "ständiga gapande" direkt påverkade sättet han spelade på?Manijock skrev: Eller hans ständiga gapande. På riktigt stäng munnen, tandskyddet måste ju åka ut hela tiden...
Skall man kritisera en spelare så bör man hålla sig till sådana saker som direkt påverkar spelet, och jag är av den åsikten att stängd eller öppen käft knappast påverkar spelet varken negativt eller positivt.
Nu har du säkert skrivit tonvis med underbar konstruktiv kritik om EG tidigare, men den har jag inte orkat leta reda på.
Tycker bara at detta är typexempel på när det går väl överstyr.
Alltid Oavsett.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
På SSK:s fanforum skrev någon
"Jocke och Nyman är som katt och råtta? Kan bli spännande att följa."
Är det någon som vet något om vad som menas med det?
En bra dag och en bra värvning !!
Staten skrev:Saviano - Johner - Sörensen
Ser ganska bra ut. Stör mig dock på Ljungh. Hur tror du att backarna kommer formeras?
Ta ur pinnen ur arslet. Sarkasm, humor, icke seriositet.... Hur ska jag beskriva det så du förstår? Naturligtvis bryr jag mig inte om han så har ögonen i arslet så länge han spelar bra. Ta inte allting saltlöst goda vän...18DIF91 skrev:Nyfiken fråga, men hur anser du att hans "ständiga gapande" direkt påverkade sättet han spelade på?Manijock skrev: Eller hans ständiga gapande. På riktigt stäng munnen, tandskyddet måste ju åka ut hela tiden...
Skall man kritisera en spelare så bör man hålla sig till sådana saker som direkt påverkar spelet, och jag är av den åsikten att stängd eller öppen käft knappast påverkar spelet varken negativt eller positivt.
Nu har du säkert skrivit tonvis med underbar konstruktiv kritik om EG tidigare, men den har jag inte orkat leta reda på.
Kul med Jocke. Åtminstone en spelare i kommande lag som man har någon form av relation till sedan innan. Bara hoppas att han håller i föregående säsongers form så kommer han bli en nyckelspelare i DIF helt klart...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte så bara det. Hur var det nu med de senaste säsongernas nyförvärv?Manijock skrev:Ta ur pinnen ur arslet. Sarkasm, humor, icke seriositet.... Hur ska jag beskriva det så du förstår? Naturligtvis bryr jag mig inte om han så har ögonen i arslet så länge han spelar bra. Ta inte allting saltlöst goda vän...18DIF91 skrev:Nyfiken fråga, men hur anser du att hans "ständiga gapande" direkt påverkade sättet han spelade på?Manijock skrev: Eller hans ständiga gapande. På riktigt stäng munnen, tandskyddet måste ju åka ut hela tiden...
Kul med Jocke. Åtminstone en spelare i kommande lag som man har någon form av relation till sedan innan. Bara hoppas att han håller i föregående säsongers form så kommer han bli en nyckelspelare i DIF helt klart...

Känns som att allt vi tar i just nu på något överjävligt sätt blir till skit.
Men någongång så......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker ju faktiskt att snart så borde även en nackad höna....BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte så bara det. Hur var det nu med de senaste säsongernas nyförvärv?Manijock skrev:Ta ur pinnen ur arslet. Sarkasm, humor, icke seriositet.... Hur ska jag beskriva det så du förstår? Naturligtvis bryr jag mig inte om han så har ögonen i arslet så länge han spelar bra. Ta inte allting saltlöst goda vän...18DIF91 skrev:Nyfiken fråga, men hur anser du att hans "ständiga gapande" direkt påverkade sättet han spelade på?Manijock skrev: Eller hans ständiga gapande. På riktigt stäng munnen, tandskyddet måste ju åka ut hela tiden...
Kul med Jocke. Åtminstone en spelare i kommande lag som man har någon form av relation till sedan innan. Bara hoppas att han håller i föregående säsongers form så kommer han bli en nyckelspelare i DIF helt klart...![]()
Känns som att allt vi tar i just nu på något överjävligt sätt blir till skit.
Men någongång så......
-
- Säsongskort: Ja
Jag citerar mig själv för att jag hittade en kommentar bland Mr Madhawks kommentarer som också nämner detta: "Han var ju ingen hit sist han spelade kvalserien om man säger så. Ska bli kul att se hans symbios med Nyman också..."Túrin Turambar skrev:På SSK:s fanforum skrev någon
Vad finns det för historia där egentligen?
Syftade mest på att sådana kommentarer lite faller utanför ramen för kritik mot spelare, även om det nu inte var allvarligt menat. Aja, vi släpper det, han spelar inte här längre och bör därför egentligen inte ens nämnas på detta forum.Manijock skrev:Ta ur pinnen ur arslet. Sarkasm, humor, icke seriositet.... Hur ska jag beskriva det så du förstår? Naturligtvis bryr jag mig inte om han så har ögonen i arslet så länge han spelar bra. Ta inte allting saltlöst goda vän...18DIF91 skrev:Nyfiken fråga, men hur anser du att hans "ständiga gapande" direkt påverkade sättet han spelade på?Manijock skrev: Eller hans ständiga gapande. På riktigt stäng munnen, tandskyddet måste ju åka ut hela tiden...
Och japp, är en intressant värvning på sätt och vis, fast å andra sidan har vi haft en del "intressanta" värvningar som gått käpprätt åt skogen också, bara och hoppas på att det för en gångs skull går vår väg.
Skall bli intressant och se Saviano in action också denna säsong, tyckte Dustin Johner faktiskt var en positiv fläkt i laget, så skall bli intressant med ännu en transatlantisk utespelare.
Alltid Oavsett.
Även om de kanske inte ser öga till öga på vissa saker så tror jag att om det hade funnits något riktigt ruttet mellan dem så hade han nog inte valt att spela i Djurgården i sådant fall. Förutsatt att nu Nyman kommer hit dvs.Túrin Turambar skrev:Jag citerar mig själv för att jag hittade en kommentar bland Mr Madhawks kommentarer som också nämner detta: "Han var ju ingen hit sist han spelade kvalserien om man säger så. Ska bli kul att se hans symbios med Nyman också..."Túrin Turambar skrev:På SSK:s fanforum skrev någon
Vad finns det för historia där egentligen?
Alltid Oavsett.
Få se om Nyman presenteras innan första isträningen ....undra vad det sitter i och om det nu är han vilket jag ändå tror att det är .
Många rykten om att Jocke E o Nyman inte skulle komma överens och sånt kan man aldrig veta helt säkert men tvivlar på att det är så stort problem som det skulle framställas.
Intressant däremot om man vill spekulera lite och det är att Patric Kjellberg lämnar styrelsen och Nyman blir tränare ....
Finns en gemenasam nämnare mellan Kjellberg o Nyman från tiden i Leksand
Läse denna artikel
http://www.hockeysverige.se/article/137 ... t-eget-hus
Jag anser att Nyman fått ett oförtjänt dåligt rykte där han hamnat i två kris o strul klubbar som Leksand där han sen ska framställas som en syndabock .
Jag tror absolut att Nyman kan tillföra DIF det man saknar i både träning och match ..korts sagt jag stödjer Nyman som assisterande tränare .
Många rykten om att Jocke E o Nyman inte skulle komma överens och sånt kan man aldrig veta helt säkert men tvivlar på att det är så stort problem som det skulle framställas.
Intressant däremot om man vill spekulera lite och det är att Patric Kjellberg lämnar styrelsen och Nyman blir tränare ....
Finns en gemenasam nämnare mellan Kjellberg o Nyman från tiden i Leksand
Läse denna artikel
http://www.hockeysverige.se/article/137 ... t-eget-hus
Jag anser att Nyman fått ett oförtjänt dåligt rykte där han hamnat i två kris o strul klubbar som Leksand där han sen ska framställas som en syndabock .
Jag tror absolut att Nyman kan tillföra DIF det man saknar i både träning och match ..korts sagt jag stödjer Nyman som assisterande tränare .
kan man tro att backarna kommer att formuleras ungefär så här ?Mårten_ skrev:Staten skrev:Saviano - Johner - Sörensen
Ser ganska bra ut. Stör mig dock på Ljungh. Hur tror du att backarna kommer formeras?
Lofqvist -Holm
Lidström- Andersson
Pettersson -Arnesson
Falk -
Hört några rykten om vilka som får kaptensroller i år ? Blir Timmy kvar som kapten ?