Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Amadeus
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Amadeus »

Raus skrev:Det är ganska enkelt, ställ ett ultimatum; Sålänge Abbe är kvar som säkerhetsansvarig kommer supporterkulturen sakta men säkert dö ut. Börja lyssna på oss supportrar som ni en gång i tiden gjorde. Det är helt sjukt att difhockey inte ser det här själva!
Är det så enkelt att bara ställa det ultimatumet?
DIF kanske inget mer än vill bli av med Abbe, men Abbes anställningsavtal kanske gör det omöjligt. Lagen om anställningsskydd plus starka fackföreningar gör att arbetstagarna har ett starkt skydd. Ifall han har fast tjänst behövs det betydligt mer än att vi supportrar är missnöjda med honom för att han ska bli av med jobbet. Anställningsskyddet gör nog så han sitter kvar.

Om det är så, ska vi aldrig kunna lösa denna fråga då?
Jag förstår att supportrar känner sig jävligt illa behandlade på många olika sätt.
Jag och min tonårsdotter blev själva drabbade av polismassakern i Globen, så jag har också starka känslor med i det hela. Nu vet jag att det är långt ifrån bara derbyt som är orsaken, att det finns folk som blivit betydligt värre drabbade än jag, men någonstans måste lösning börja och det kanske inte är så enkelt att ställa ett sånt ultimatum om DIF av olika lagar helt enkelt inte kan sparka honom. Är det olösligt i sådana fall?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Med det som hänt så borde det faktiskt gå att välja att avsluta sammarbetet, snubben har ju fått folk att sluta besöka Hovet. Det ända jag kan tänka mig är att DIF hockey håller med Abbe i många frågor och sätt att agera som t.ex att slänga ut de personer som hade Fabriken tröjor på sig osv osv...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Man kan alltid omplacera ;)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Abbes jobb är långt ifrån vanligt då det handlar om säkerhet och supportrars förtroende. Då säkerheten brustit flera gånger under hans tid i DIF och hans förtroende är helt borta och att han sitter kvar är en (av flera) indirekt anledning till stämningens förfall.
Abbe har kvar sitt säkerhets företag (eller vad man kalalr dem) och skulle inte gå någon större nöd på att omplaceras tills han kan sägas upp.

Ska inte undermineras hur viktigt detta är det skulle visa hur DIF hockey är redo för förändring.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Rispan

Inlägg av Rispan »

Sluta radera mina inlägg.
Stöd UCS!! Visa att DIF Hockeys beteende inte är okej!
Staten

Inlägg av Staten »

Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

minalman skrev:
Staten skrev:Fan vad tråkigt det här är. Det var många år sedan stämningen var så här dålig Hovet. Tråkigt att DIF hockey inte gör någon ansats att fixa detta.
Fan vad jag är trött på gnället. Vi spelar som ett nytt lag på isen och så ska det gnällas på stämningen. Gå med i en kör om ni absolut måste sjunga. På Hovet är det ishockeyn som går först.
Herregud vilken jävla idiot du är. Förstår inte ens vad du har i den här tråden att göra. Även fast det såklart är kul att laget inte spelar som en påse skit längre är stämningen fortfarande ett minst sagt existerande problem. Bara för att det går bra sportsligt helt plötsligt ska vi fokusera på det och glömma vårat enorma problem på läktarna? Du låter som ett sändebud från difhockeys styrelse ärligt talat.
Även om vi skulle vinna med 6-0 varje match fram till våren kommer det fortfarande vara lika tråkigt att gå dit som det är just nu. Och jag tror alla är trötta på att situationen fortfarande ser ut som den gör och ingenting händer.
Ett hett tips om du varken har någon koll på läktarkulturen, är nöjd med situationen och trött på allt "gnäll" - Sluta besöka tråden
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Raus skrev:
minalman skrev:
Herregud vilken jävla idiot du är. Förstår inte ens vad du har i den här tråden att göra. Även fast det såklart är kul att laget inte spelar som en påse skit längre är stämningen fortfarande ett minst sagt existerande problem. Bara för att det går bra sportsligt helt plötsligt ska vi fokusera på det och glömma vårat enorma problem på läktarna? Du låter som ett sändebud från difhockeys styrelse ärligt talat.
Även om vi skulle vinna med 6-0 varje match fram till våren kommer det fortfarande vara lika tråkigt att gå dit som det är just nu. Och jag tror alla är trötta på att situationen fortfarande ser ut som den gör och ingenting händer.
Ett hett tips om du varken har någon koll på läktarkulturen, är nöjd med situationen och trött på allt "gnäll" - Sluta besöka tråden
Här är det högt i tak! Jag förväntade mig den reaktionen och har förberett mitt svar.
Bort med Abbe!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Var väl max 10 pers som försökte idag. Jag och en vän försökte verkligen ta i, men det hjälpte inte alls. Två personer bredvid oss försöker också verkligen ta i för att få andra att följa med.

Vad som behövs som en temporär lösning tills att UCS är tillbaka är att alla som VILL sjunga samlas i mitten, för tillfället är det för utspritt och det blir i otakt.
Staten

Inlägg av Staten »

Axel_K skrev: Vad som behövs som en temporär lösning tills att UCS är tillbaka är att alla som VILL sjunga samlas i mitten, för tillfället är det för utspritt och det blir i otakt.
Dags att göra ståplats mindre så det blir tajtare klack.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Raus skrev:
minalman skrev:
Och att man kallar andra Djurgårdare för "djävla idiot" är väl inte det allra smartaste när man skall skapa bra stämning. Känner så där för att stå bredvid dig och sjunga nu.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Eller så samlas alla som vill sjunga längst ner? Man kanske inte ser matchen lika bra men stämningen kommer förhoppningsvis bli bättre.
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

minalman skrev:
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

MartinDIF51 skrev:
minalman skrev:
Den här tråden har ingenting alls med spelet att göra, utan enbart om klacken och stämningen- Och de båda är hemskt värdelösa. Jag erkänner själv att min motivation på att sjunga har nästan dödats senaste året, tar gärna i och försöker ofta dra igång annan ramsa när en annan ramsa med alldeles för låg nivå dras igång. Men har inte det engagemanget i mig längre. Byter med största sannolikhet till långsidan de kommande matcherna.
Ja själv är jag en sådan "djävla idiot" så att jag tror att den långa frånvaron av bra spel på isen har större betydelse än Abbe-frågan om vi ska prioritera olika orsaker till att stämningen sakta men säkert dött ifrån oss. Därför hävdar jag som den "djävla idiot" jag är att med rätt stämning på isen (kämpatag, jävlaranamma, järnkaminstakter, självförtroende och segervilja) så smittar det av sig på läktarstämningen. Eftersom klacken slutat peppa spelarna så får spelarna peppa klacken. Om det nu vänder och vi tar trepoängare kommer stämningen tillbaka. Därför hör spelet hemma i den här tråden, för spelet påverkar stämningen.
Skriv svar