Är det så enkelt att bara ställa det ultimatumet?Raus skrev:Det är ganska enkelt, ställ ett ultimatum; Sålänge Abbe är kvar som säkerhetsansvarig kommer supporterkulturen sakta men säkert dö ut. Börja lyssna på oss supportrar som ni en gång i tiden gjorde. Det är helt sjukt att difhockey inte ser det här själva!
DIF kanske inget mer än vill bli av med Abbe, men Abbes anställningsavtal kanske gör det omöjligt. Lagen om anställningsskydd plus starka fackföreningar gör att arbetstagarna har ett starkt skydd. Ifall han har fast tjänst behövs det betydligt mer än att vi supportrar är missnöjda med honom för att han ska bli av med jobbet. Anställningsskyddet gör nog så han sitter kvar.
Om det är så, ska vi aldrig kunna lösa denna fråga då?
Jag förstår att supportrar känner sig jävligt illa behandlade på många olika sätt.
Jag och min tonårsdotter blev själva drabbade av polismassakern i Globen, så jag har också starka känslor med i det hela. Nu vet jag att det är långt ifrån bara derbyt som är orsaken, att det finns folk som blivit betydligt värre drabbade än jag, men någonstans måste lösning börja och det kanske inte är så enkelt att ställa ett sånt ultimatum om DIF av olika lagar helt enkelt inte kan sparka honom. Är det olösligt i sådana fall?