Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Skidlöparn »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-18 12:41:47
Skidlöparn skrev: 2021-11-17 18:56:12 Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
Alltså, lite så här.
Blir du tillfälligt väldigt sjuk av vaccinet (jo, vissa blir det), då skulle du ligga risigt till om du fick Covid som ovaccinerad.
Var ligger den evidensen? Aldrig hört talas om att det skulle göra en sämre vid en riktig infektion?
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Lite OT här inne nu va?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ken1968 skrev: 2021-11-18 12:10:23
Skidlöparn skrev: 2021-11-17 18:56:12 Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
Kanske inte för alla, men i mitt fall så tar jag annan medicin som gör att jag varje månad kolla blodvärden som blir skyhöga, och tappar blod för att inte få blodproppar, Min läkare rekomenderar inte att jag tar vaccin som ytterligare spär på risken för blodproppar, ska tilläggas att jag haft Covid och har antikroppar förmodligen bättre skydd än vaccin, men inte välkommen efter 1 dec. Inte värt att öka risken för att dö för att se en hockeymatch, så det blir teven istället.
Har haft covid och mycket forskning pekar på att jag då har ett klart bättre skydd än dubbelvaccinerade.
Själva sjukdomsförloppet gick relativt bra även om jag mådde riktigt dåligt ett tag (inte inlagd), däremot fick jag långdragna och sega symptom. Så sent som för en månad sedan avrådde läkaren på min vårdcentral mig från att ta vaccinet. Han menade på att jag hade ett fullgott skydd då jag hade haft covid i januari samt inte borde riskera biverkningar då jag fortfarande hade kvar känningar sedan sjukdomen bröt ut.

Så, jag kommer tyvärr inte se några matcher på plats i år vad det verkar. Detta medan min dubbelvaccinerade kompis som nyligen insjuknade i covid ftrots vaccinering år gå då han ju är, just det, vaccinerad.

Sila mygg och svälja elefanter.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 21/22

Inlägg av Vikas »

Nej nej, vi behöver ingen erfaren tränare.

Nuvarande incestuösa kompisprojekt ska vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2021-11-18 20:03:33 Nej nej, vi behöver ingen erfaren tränare.

Vi hade kanske den mest erfarna tränaren i världen men det gick skit ändå. Problemet sitter någon annanstans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Säsongen 21/22

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev: 2021-11-18 20:18:27
Vikas skrev: 2021-11-18 20:03:33 Nej nej, vi behöver ingen erfaren tränare.

Vi hade kanske den mest erfarna tränaren i världen men det gick skit ändå. Problemet sitter någon annanstans.
Trötta nordamerikaner funkar aldrig i SHL. Vet inte hur många gånger jag påpekat det sedan Smith presenterades. Det behövs ledare som har erfarenhet av svensk hockey. Att vi tog in två rejects som (assisterande) tränare gör knappast saken bättre.

Ring Säcken nu så vi får ordning på skutan.
Avgå Jocke.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

In med Lasse Björn på backplats räcker med honom och skeppa övriga till Think Pinks sopberg i Botkyrka.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Jocke,Aaro,Falk,Kaarel snälla lämna föreningen. Falk du har gjort mycket för DIF som spelare men tyvärr som tränare nä.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Släppa in 4 mål mot bottenlaget i SHL på hemmaplan fan va starkt jobbat DIF. Jocke du har verkligen värvat ihop ett jävla sopgäng från tränare till spelare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Vi har ett ekonomiskt kapital. Nu måste vi värva och även byta spelsystem inför kvalspelet. Detta kommer inte att hålla mot Timrå i bäst av sju.

Gör vi lite taktiska förändringar så tror jag ändå vi kan spela av Timrå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 21/22

Inlägg av DRC »

Minns ni hur man lanserade Barry? Det verkar finnas en nonchalans och ett storhetsvansinne från topp till botten i klubben just nu. Ta bort den där mot17.se och acceptera att laget är ett bottenlag. Detta nog faktiskt mycket pga styrelsens naiva lågbudgetsatsning. Man kan hänga Jocke för mycket men man kan inte blunda för att han gick in i säsongen utan budget.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

DRC skrev: 2021-11-18 22:23:00 Minns ni hur man lanserade Barry? Det verkar finnas en nonchalans och ett storhetsvansinne från topp till botten i klubben just nu. Ta bort den där mot17.se och acceptera att laget är ett bottenlag. Detta nog faktiskt mycket pga styrelsens naiva lågbudgetsatsning. Man kan hänga Jocke för mycket men man kan inte blunda för att han gick in i säsongen utan budget.
Var det verkligen så? Har hört JE säga att budgeten för i år är betydligt högre än förra säsongen.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 21/22

Inlägg av DRC »

BigJ skrev: 2021-11-18 22:34:24
DRC skrev: 2021-11-18 22:23:00 Minns ni hur man lanserade Barry? Det verkar finnas en nonchalans och ett storhetsvansinne från topp till botten i klubben just nu. Ta bort den där mot17.se och acceptera att laget är ett bottenlag. Detta nog faktiskt mycket pga styrelsens naiva lågbudgetsatsning. Man kan hänga Jocke för mycket men man kan inte blunda för att han gick in i säsongen utan budget.
Var det verkligen så? Har hört JE säga att budgeten för i år är betydligt högre än förra säsongen.
Jo men det säger inte så mycket. Och vi kan väl vara överens om att Arnesson, Engsund, Ingman, Lorito, Rensfeldt, Bengtsson, Cederqvist eller Carey inte är tidernas dyraste förvärv…
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

DRC skrev: 2021-11-18 22:46:25
BigJ skrev: 2021-11-18 22:34:24
Jo men det säger inte så mycket. Och vi kan väl vara överens om att Arnesson, Engsund, Ingman, Lorito, Rensfeldt, Bengtsson, Cederqvist eller Carey inte är tidernas dyraste förvärv…
Nä, där har du nog rätt på de flesta, osäker dock när det gäller Carey och Lorito, möjligen att även Engsund är dyrare än vad man kanske tror, han hade väl en ganska stor roll i Oskarshamn om jag minns rätt.
Större pengar satsades dock säkerligen på Rakshani, Gragnani och Videll samt att man sparade en stor slant i det som blev Sörensen. Strandberg sitter nog också på en ganska hög lön numera.

När det gäler backarna du nämnde så är det bara pinsamt hur JE har satsat (eller inte) där...
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det var nog spiken i kistan, detta vänder det aldrig till något bättre. Förlorar man hemma med 5-2 mot ett bottenlag som Timrå så ser inte framtiden direkt ljus ut. När ska dessa egoistiska människor avgå för klubbens bästa istället för att tänka på sig själv.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar