Säsongen 19/20
Re: Säsongen 19/20
En positiv nyhet till. Rämö stannar säsongen ut! Jensens knä verkar vara värre än befarat. Enligt HockeyNews.
Målvaktssidan är ju det enda positiva med det här laget just nu. Vem hade trott det inför säsongen? På förhand det överlägset största frågetecknet.
Målvaktssidan är ju det enda positiva med det här laget just nu. Vem hade trott det inför säsongen? På förhand det överlägset största frågetecknet.
Att han stanna blev väl ett faktum natten mellan tors/fredag. Det var då 6 veckor hade gått, och vår ”ångerrätt” gick ut. Som vi redan har diskuterat i en annan tråd, verkade hans vara, eller inte vara, enbart bestämmas av hans egna hälsa, och inte Jensens.
Att han stannar är givetvis positivt, men inte att Jensen fortfarande har problem. Antar att det var så du mena.
Att han stannar är givetvis positivt, men inte att Jensen fortfarande har problem. Antar att det var så du mena.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte mycket går vår väg just nu, men om vi nånsin får vara utan skador är det smått sinnessjukt vilka etablerade namn vi ställer upp med.
Har ett DIF-lag någonsin haft såhär många framstående namn? För 12 år sen fanns det bara ett enda - Fredrik Bremberg.
Jag väljer att se det så, även om trösten just nu är klen.
Har ett DIF-lag någonsin haft såhär många framstående namn? För 12 år sen fanns det bara ett enda - Fredrik Bremberg.
Säg den glädje som varar
Johansson,Falk,Bremberg,Ottosson etcDIF_Soldier skrev:Inte mycket går vår väg just nu, men om vi nånsin får vara utan skador är det smått sinnessjukt vilka etablerade namn vi ställer upp med.
Nu har vi En första kedja i a f:
Dick Berglund Bergfors
Och en fjärdekedja:
Hank Östman Possler
Nu bygger vi vidare utifrån det.
Två funderingar:
1.Många vill kicka Robban. Tror dock Robban är helt rätt för oss. Däremot har Bemström misslyckats kapitalt. Och Musse har jag varit tveksam till sen länge.
In med Micke J som off coach. Helst hade jag sett Ragnarsson som def coach men han är som bekant upptagen.
2. Kan vi ha en Högström i en så dominerande roll i laget när han helt uppenbart är i så sjuk obalans både formmässigt och mentalt just nu? Kostar oss matchen idag. Kommer kosta mer.
Behöver matchas mindre. Garrisson och Hulta mer. Hulta gjorde sin bästa match på länge.
Dick Berglund Bergfors
Och en fjärdekedja:
Hank Östman Possler
Två funderingar:
1.Många vill kicka Robban. Tror dock Robban är helt rätt för oss. Däremot har Bemström misslyckats kapitalt. Och Musse har jag varit tveksam till sen länge.
In med Micke J som off coach. Helst hade jag sett Ragnarsson som def coach men han är som bekant upptagen.
2. Kan vi ha en Högström i en så dominerande roll i laget när han helt uppenbart är i så sjuk obalans både formmässigt och mentalt just nu? Kostar oss matchen idag. Kommer kosta mer.
Behöver matchas mindre. Garrisson och Hulta mer. Hulta gjorde sin bästa match på länge.
Va fan har Musse på Jocke?
-
Högström borde matchas mer.EspenK skrev:Nu har vi En första kedja i a f:
Dick Berglund Bergfors
Och en fjärdekedja:
Hank Östman Possler
Två funderingar:
Han har kapaciteten att vara topp 3 back i ligan. Bara ge honom obegränsat förtroende och spela honom 25 min per match.
Efter 3 matcher är han tillbaka i form.
Istället för som nu, plocka bokstäverna, inget BP, knappt PP.
Sämsta möjliga psykologiska signaler. Och alternativen bländar inte heller direkt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vad har Musse gjort forumet? Vårt PP har varit bättre än vårt PK i flera år men ändå pratas det bara om PP?gaspo skrev:Va fan har Musse på Jocke?
Ifjol hade vi till och med näst bäst PP i serien. PK kostade oss förmodligen ett SM-guld. Men ändå pratas det om PP?
Expert.
Han gjorde misstaget att gå till LHC nån säsong efter att vi vunnit SM-guld. Eller det är så det verkar i alla fall.SirDIFalot skrev:Vad har Musse gjort forumet?gaspo skrev:Va fan har Musse på Jocke?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är inte imponerad av vårt spelsystem eller special teams
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Lee Harvey Oswald
South_Exil skrev:
Högström borde matchas mer.
Han har kapaciteten att vara topp 3 back i ligan. Bara ge honom obegränsat förtroende och spela honom 25 min per match.
Sämsta möjliga psykologiska signaler. Och alternativen bländar inte heller direkt.
Alltså, på alla arbetsplatser där man vill undvika LåtGå-Ledarskap, där får dina handlingar konsekvenser.
#4 är hittills inte bra på någonting denna säsong.
Så jag fattar att vi (kanske lite i panik) börjar riskminimera, nu när vi sjunker som en tung bajskorv nedåt i tabellen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
JJ i form, Lilja i form och Bema som serverades och skottade in baljor på vänsterstolpen, ja det var ett vinnande concept. Men det fungerade dock inte lika bra hela säsongen vad jag minns. Men när man inte har dessa så måste man anpassa taktiken efter spelarmaterialet och det gör väl inte någon av våra coacher?SirDIFalot skrev:Vad har Musse gjort forumet? Vårt PP har varit bättre än vårt PK i flera år men ändå pratas det bara om PP?gaspo skrev:Va fan har Musse på Jocke?
Ifjol hade vi till och med näst bäst PP i serien. PK kostade oss förmodligen ett SM-guld. Men ändå pratas det om PP?
Vi ökar aldrig tempot när vi har PP. De gånger (jag minns två) då vi haft 5 mot 3 och vi parkerar flera spelare bakom mål och är helt ofarliga och knappt får pucken på mål, det är skit!
Jag tror inte Musse är helt ensam om det taktiska upplägget men ansvariga bör kritiseras.
Sen uppspelen där vi minst står i burskydd i drygt en fjärdedel av PP:t och gör 22st blinddrop-pass innan vi knatat över offensiv blålinje och att sista man skall dribbla och åka in med den borde väl kunna lösas på bättre sätt. Det har ju sett likadant ut i flera år även om produktionen har fungerat i delar av säsonger.
Men 5 vs 5 spelet var ju inte total skit ändå mot Linköping så vi får nog sätta förhoppningarna på att domarna helt enkelt inte blåser några utvisningar alls.

Senast redigerad av Frankie den 2019-11-18 21:02:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Trist att topp 6 nu känns väldigt avlägset. Men större under har skett.
Avskaffa tre mot tre.
-
Det handlar om att lyfta individer till att nå sin fulla potential.Lee Harvey Oswald skrev:South_Exil skrev:
Högström borde matchas mer.
Alltså, på alla arbetsplatser där man vill undvika LåtGå-Ledarskap, där får dina handlingar konsekvenser.
#4 är hittills inte bra på någonting denna säsong.
Så jag fattar att vi (kanske lite i panik) börjar riskminimera, nu när vi sjunker som en tung bajskorv nedåt i tabellen
De arbetsplatserna är ofta mer attraktiva än arbetsplatser med bestraffningskultur baserat på prestation.
Så är det. Men hockey är sport och i sport så kommer en hel del av arbetsglädjen från just tävlande (man har valt fel karriär som hockeyspelare om man inte tycker om att tävla). Interna tävlingar är inte av ondo så länge de inte är stigmatiserande och samtals och utvecklingskulturen på arbetsplatsen öppen och professionell nog att hantera det.South_Exil skrev: Det handlar om att lyfta individer till att nå sin fulla potential.
De arbetsplatserna är ofta mer attraktiva än arbetsplatser med bestraffningskultur baserat på prestation.
Men som du skriver så får det inte vara bestraffningskultur. Det kanske fungerade förr när folk var mer hårdhudade (eller egentligen fungerade det inte då heller men vi hade betydligt mer överseende med hårda tag och var betydligt mindre sympatiska för de som inte klarade sig eller föll utanför ramarna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.