Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
@LHO: Helt rätt, de liksom laget blev energilösa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Klockren analys!BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker denna enhet var den som vann semifinalen till oss.ciirree skrev:Är det bara jag eller kändes inte Dick-Strandberg-Bergfors som en "one hit wonder"?
Kittlar inte alls när man tänker på den som en potentiell kedja till kommande säsong. Mest pga Bergfors tror jag, som inte alls lever upp till förväntningarna. Men också med tanke på att Dick är en helt annan spelare i September.
Dessutom tror jag tanken är att återförena Wandell-Bergfors.
De var även bra mot Saik och vår bästa kedja i finalen.
Sedan är det många som tycker Dick var blek i grundserien, det håller jag med om. Men vilka fick han spela med? Var ju inte så att vi väckte Axelssons intresse med att lira honom med kedjekamrater som verkligen gav honom någon större motivation.
Vill minnas att han drogs med Hank ett tag, kan ha varit Possler, men det går på ett ut, inga av dessa ska lira med Dicken. Wirtanen som center också, jo jag tackar.
Man kan tycka vad man vill om sådan attityd, Att inte alltid ge allt, men man får det goda med det onda med shl`s största artist.
Sedan är jag nog rätt ensam om att gilla Bergfors, tycker han varit klockren i den kedjan. Varit starkast i laget på puck och har sett till att Strandberg och Dick fått tid att etablera sig i anfallszon.
Jag ser gärna en förlängning med Dick. Gärna på Liljas bekostnad, han blev bara sämre för varje månad som gick. Sedan hjälpte det inte att både han och Brodin fick en kanonstart med en frisk Josefsson. I mina ögon är ingen av Lilja och Brodin förstalinare, och de hade väldiga problem med att försöka leva upp till det under andra halvan av säsongen.
Sist, känns som en av mina favoritbackar inte får plats. Gissar att Urbom tyvärr måste lämna, särskilt om Högström kommer tillbaka. Hoppas verkligen vi får behålla honom billigt.
Spot on.
Luften har gått ur
Kan inte bidra mer än
så för tillfället.
Hoppas emellertid på
tät målvakt,en klassback
och i alla fall två längst
fram som gör stor
skillnad i spel och resultat
över säsong och kommande
slutspel inför denna
silly season.
Hall of fame-backen Larry Robinson efter att
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
Nu har HV71:s fans gått bananas för att Krüger började följa dom på Instagram. Värvningspektulationerna är i full gång!
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic. ... &start=270
Känns lite som om det vore läge att locka hem Pontus Åberg och ta Brodins plats (om han slutar?), han harvar runt i NHL farmarligan utan att komma nånstans, en klass värvning som skulle va grym
Skulle vi missa att Kruger vill hem?, och landar i HV då skulle jag bli riktigt förbannad på JockeSjöwall skrev:Nu har HV71:s fans gått bananas för att Krüger började följa dom på Instagram. Värvningspektulationerna är i full gång!
-
Det vore en skandal rakt igenom!!!!ken1968 skrev:Skulle vi missa att Kruger vill hem?, och landar i HV då skulle jag bli riktigt förbannad på JockeSjöwall skrev:Nu har HV71:s fans gått bananas för att Krüger började följa dom på Instagram. Värvningspektulationerna är i full gång!
OM det skulle vara så är det ju inte Jockes fel utan då är det ju MK’s egna fria vilja som gör att han går till något annat lag. Tror inte han väljer ett annat lag i SHL för pengarna om det inte är så att han helt enkelt inte bryr sig om DIF och då går han under samma kategori som alla andra spelare, en bra spelare som man måste betala rätt peng för att få.
Det roliga är att han inte följer Djurgården ens.Sjöwall skrev:Nu har HV71:s fans gått bananas för att Krüger började följa dom på Instagram. Värvningspektulationerna är i full gång!
Känns aningen tveksamt att han bara skulle följa HV71 bara sådär annars (finns ju spelare som följer alla lag exempelvis.)
Krüger tjänade $3m på sitt senaste kontrakt så vilket lag han än väljer innebär det en lönesänkning X antal miljoner. Frågan är om han skulle tacka nej till 200k i DIF för att tjäna 300k i HV71 exempelvis?crike skrev:OM det skulle vara så är det ju inte Jockes fel utan då är det ju MK’s egna fria vilja som gör att han går till något annat lag. Tror inte han väljer ett annat lag i SHL för pengarna om det inte är så att han helt enkelt inte bryr sig om DIF och då går han under samma kategori som alla andra spelare, en bra spelare som man måste betala rätt peng för att få.
självklart ska en spelare av Krugers kapacitet ha bra betalt och rätt peng. Men Kruger är en spelartyp som vi saknar, då han är otroligt bra i tex boxplay, han har tror jag Djurgårdshjärta?, och skulle ersätta exempelvis Enqvist som till 99,9% inte kommer spela hockey mer. Så Kruger skulle jag inte släppa utan bjuda rätt högt på. Nu kan det också va att han inte ens vill hem, men dom 2 spelare som har Djurgårdsanknytning i NHL som det gått tungt för är Kruger och Åberg, vilket skulle va mumma och få hem till nästa säsong.crike skrev:OM det skulle vara så är det ju inte Jockes fel utan då är det ju MK’s egna fria vilja som gör att han går till något annat lag. Tror inte han väljer ett annat lag i SHL för pengarna om det inte är så att han helt enkelt inte bryr sig om DIF och då går han under samma kategori som alla andra spelare, en bra spelare som man måste betala rätt peng för att få.
AMEN!Detblir3poäng skrev:Det vore en skandal rakt igenom!!!!ken1968 skrev:Skulle vi missa att Kruger vill hem?, och landar i HV då skulle jag bli riktigt förbannad på JockeSjöwall skrev:Nu har HV71:s fans gått bananas för att Krüger började följa dom på Instagram. Värvningspektulationerna är i full gång!
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Hamnar Krüger i HV71 så ska Jocke bort. Alla dagar. Kan inte tänka mig att Marcus inte gjort ett försök att landa hos oss.
DIF!
Håller med. Helt klart.Daniel942 skrev:Hamnar Krüger i HV71 så ska Jocke bort. Alla dagar. Kan inte tänka mig att Marcus inte gjort ett försök att landa hos oss.
Såna värvningar ska man lösa.
Och detta forum går bananer för Kruger följer nåt på insta.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Ja inte konstigt eftersom det har haft 100% hitrate tidigare under årets silly. Jag säger att han är klar för HV och att Jocke kan lämna in uppsägningen så fort det är presenterat.mb81 skrev:Och detta forum går bananer för Kruger följer nåt på insta.
DIF!