Känns som vi två är de enda som inte avskyr EG vad jag har uppfattat.SirDIFalot skrev:Ja, det finns ju en anledning att ett ES-lag vill ha honom trots allt.Alexander skrev:Skulle inte förvåna mig ifall han lyckas i Frölunda.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Markus Ljungh däremot är en svår nöt, ska han få större ansvar och förhoppningsvis växa in i en större roll som han har potential att ha?
Han har stor potential och gör ibland riktigt bra matcher, med en bra omgivning och en bra back bredvid sig ser jag inte hur han inte ska bli stabilare och utvecklas mer.Alexander skrev:Känns som vi två är de enda som inte avskyr EG vad jag har uppfattat.SirDIFalot skrev:Ja, det finns ju en anledning att ett ES-lag vill ha honom trots allt.Alexander skrev:Skulle inte förvåna mig ifall han lyckas i Frölunda.
Alexander skrev:Markus Ljungh däremot är en svår nöt, ska han få större ansvar och förhoppningsvis växa in i en större roll som han har potential att ha?
Väldigt svårt att säga...han var extremt blek i början av säsongen (vem var inte det?) och sadlades därefter som extrespelare. Han har dock fått mängder av chanser men visat sig vara extremt trubbig i avsluten, så jag vet inte...
Jag ser honom gärna i DIF, men jag är tveksam till hur många fler som gör det, sen om man ska tro dessa rykten så är väl inte det möjligt ändå.Jokester skrev:Han har stor potential och gör ibland riktigt bra matcher, med en bra omgivning och en bra back bredvid sig ser jag inte hur han inte ska bli stabilare och utvecklas mer.Alexander skrev:Känns som vi två är de enda som inte avskyr EG vad jag har uppfattat.SirDIFalot skrev:Ja, det finns ju en anledning att ett ES-lag vill ha honom trots allt.Alexander skrev:Skulle inte förvåna mig ifall han lyckas i Frölunda.
Jo, utifrån hans prestationer i DIF så finns det inte så mycket att tillägga men med tanke på att han faktiskt fått guldgallret (tror jag) och hade en del poäng i Västerås känns det som att man borde kunna få igång honom.Vikas skrev:Alexander skrev:Markus Ljungh däremot är en svår nöt, ska han få större ansvar och förhoppningsvis växa in i en större roll som han har potential att ha?
Väldigt svårt att säga...han var extremt blek i början av säsongen (vem var inte det?) och sadlades därefter som extrespelare. Han har dock fått mängder av chanser men visat sig vara extremt trubbig i avsluten, så jag vet inte...
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Äh, ut med han. Grabben har ju stannat helt i utvecklingen. Enorm besvikelse i år.Vikas skrev:Alexander skrev:Markus Ljungh däremot är en svår nöt, ska han få större ansvar och förhoppningsvis växa in i en större roll som han har potential att ha?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Han är en av dem som har kontrakt över nästa år så det är inte så mycket att snacka om.Nummer19 skrev:Äh, ut med han. Grabben har ju stannat helt i utvecklingen. Enorm besvikelse i år.Vikas skrev:Alexander skrev:Markus Ljungh däremot är en svår nöt, ska han få större ansvar och förhoppningsvis växa in i en större roll som han har potential att ha?
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker att Ljungh - i grunden - är en väldigt fin spelartyp som jag definitivt vill behålla i laget nästa säsong. Det finns så oerhört mycket mer att ta ut i den där kroppen än vad han visat den här säsongen. Han har så många sidor i sitt spel som jag tror kan komma att blomma ut ORDENTLIGT nästa säsong. Vi måste helt enkelt bara ha lite tålamod med honom.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
-
Det känns verkligen hemskt att antagligen torska Otto, Åberg, Wennberg och stå kvar med "klasslirare" som Markus fucking Ljungh. Fyfan... sämsta spelaren jag någonsin sett.
Edit: Min visningsbild känns jävligt passande en dag som denna... "Road to nowhere"
Edit: Min visningsbild känns jävligt passande en dag som denna... "Road to nowhere"
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-03-10 00:46:29, redigerad totalt 1 gånger.
Kan ju vara så som folk sagt att det är mycket att bara flytta till STHLM och sen att komma in i klubben. Sen skulle ja nog tro att han inte ens fått den rollen som han är byggd för, i år har han ju fått någon " extra spelarroll "Datsyuk_13 skrev:Jag tycker att Ljungh - i grunden - är en väldigt fin spelartyp som jag definitivt vill behålla i laget nästa säsong. Det finns så oerhört mycket mer att ta ut i den där kroppen än vad han visat den här säsongen. Han har så många sidor i sitt spel som jag tror kan komma att blomma ut ORDENTLIGT nästa säsong. Vi måste helt enkelt bara ha lite tålamod med honom.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Otto slutar nog men Åberg har ju som sagt kontrakt men han drar nog ja lika Wennberg tyvärrMetal Machine skrev:Det känns verkligen hemskt att antagligen torska Otto, Åberg, Wennberg och stå kvar med "klasslirare" som Markus fucking Ljungh. Fyfan... sämsta spelaren jag någonsin sett.
Edit: Min visningsbild känns jävligt passande en dag som denna...
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
äh att SE någon live var viktigt på 80-talet innan internet och alt vad det innebär ....att se till helheten känns som mycket viktigare....tala med hans fd coacher...tala med nån djurgårdare som spelat med honom...kolla videor....snacka med honom själv och känns honom på pulsen...osv osv...skapa dig en helhetsbild...SirDIFalot skrev:Jag tycker det är minst lika viktigt att behålla vissa kulturbärare som att klippa banden med vissa andra.SkönaDjurgårn skrev:Håller med dig. Det där kommer sluta precis som vanligt, tycker ni rensar lite för dåligt.Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.
Färglöst.
Förstår tänket men blir typ noll peppad och tycker att vi måste våga klippa banden till några spelare till. Kan en okänd lirade som Kalus komma in och bli favorit måste det finnas fler där ute. Dessutom blir det väl fritt med transatlanter nu? Ska vi fortsätta förlita oss på Fimpen och Ölve mfl? Känns helt menlöst.
Jag är mest rädd för att Challe kommer tokchansa värva från Nordamerika som han gjorde med Pickard. Alltså, jag skiter i hur bra det egentligen gick. Men hur FAN kan man värva en förstamålvakt som man aldrig sett spela när man går inför sin viktigaste säsong någonsin? Det får mig att tvivla lite på Challes kompetens. Och det har ju visat sig i efterhand hur dåligt han scoutat vissa andra spelare. Så därför är jag kanske mer angelägen än vissa andra att behålla en del som faktiskt levererat skapligt.
vi måste tänka långsiktigt och INTE bli ett nytt Leksand!:/
Håller med om Ljungh. Vet att han har mer i sig och om han kommer in i nästa säsong och vet att det är låga förväntningar på honom så kan han säkert spela ut mer. Jag ser honom och Lidström som våra största offer för den dallriga inledningen. Två spelare som flyttat till en mycket större klubb än tidigare och som har haft svårt att anpassa sig efter en säsongsstart där det var kalabalik överallt.Datsyuk_13 skrev:Jag tycker att Ljungh - i grunden - är en väldigt fin spelartyp som jag definitivt vill behålla i laget nästa säsong. Det finns så oerhört mycket mer att ta ut i den där kroppen än vad han visat den här säsongen. Han har så många sidor i sitt spel som jag tror kan komma att blomma ut ORDENTLIGT nästa säsong. Vi måste helt enkelt bara ha lite tålamod med honom.
Avgå Jocke.
Ju mer jag tänker på det, desto mer framstår Strandfeldt som en riktig drömvärvning. Känner mig övertygad om att han skulle dominera lika mycket på allsvensk nivå. Dessutom tidigare DIF-spelare. Vad väntar vi på!?
Avgå Jocke.