Ni har helt rätt!crike skrev:Det är precis det jag tror också. Detta är på vårat initiativ (fansens) och ska det gå ut ett brev (e-mail) från DIF så ska detta nog vara i form av nyhetsbreven som vi redan får, där insamligen nämns.-daniel- skrev:Det bästa (åtminstone det enklaste) vore att Djurgården Hockey själva skickar mail till sina kontaktlistor med säsongare, medlemmar etc. De flesta har väl angett någon slags mailadress, åtminstone säsongare. Frågan är bara hur pass villiga DIF är till det...crike skrev:För att nå en betydande summa pengar tror jag inte informationskanalerna; FB, twitter och hemsidan, hjälper tillräckligt. Det är alldeles för många säsongare/sponsorer som inte tar del av denna information. Till dessa tror jag (tyvärr) att det endast är direkt kontakt telefon/brev som gäller, annars riskerar dom att missa informationen.
Negativt inlägg, yupp men jag är rädd att det är många som missar detta.
Sponsorer tror jag det enbart fungerar med direktkontakt mot, dvs telefon eller motsvarande.
Man kan även hoppas att uppmärksamheten i pressen får några extra att pynta.
Dock förstår jag inte varför föreningen inte skulle vilja stötta detta initiativ?
Ett utskick till medlemmar och säsongare borde vara självklart och är givetvis ett jätte bra sätt att komma åt villiga givare. Det är ju absolut inga problem att detta är ett suporterinitiativ. Det är ju bara att föreningen gör ett utskick och hänvisar till den hemsida eller motsvarande som kommer komma upp för insamlingen.
Jag har erbjudit Martin att hjälpa till. Finns det flera andra som är beredda att hjälpa till på olika sätt tycker jag ni skall skicka PM till Martin. Det finns massor av idéer och uppslag - men det krävs lite hårt arbete också.