Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2012/2013
Vem tror ni blir årets utropstecken i truppen? Själv säger jag Hank! Tror han kommer att vara sjukt taggad av att spela i DIF igen.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Ludwig Blomstrand tror jag kommer överraska många. Gillade stundtals vad jag såg förra säsongen. En sommar med A-laget och lägre serie kan nog innebära ett större genombrott, Ludwig har allt som krävs storlek, snabbhet och teknik.Fiskmaesen skrev:Vem tror ni blir årets utropstecken i truppen? Själv säger jag Hank! Tror han kommer att vara sjukt taggad av att spela i DIF igen.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Jag tycker vi har en fruktansvärt intressant trupp, där flera har chans att överraska. Honken/Johner/Sörensen/Åberg kan nog alla göra en bra säsong.
Håller med dig. Forwardssidan känns välbyggd. Skulle kanske velat ha in en mer naturlig målskytt. Samtidigt har vi många spelare som kan göra hyfsat med mål.#87 skrev:Jag tycker vi har en fruktansvärt intressant trupp, där flera har chans att överraska. Honken/Johner/Sörensen/Åberg kan nog alla göra en bra säsong.
Backsidan känns också helt ok. Skulle väl som vanligt velat ha en "Ragge"-typ. Men det är ju svårt att få tag i.
Gillar också ledarsidan. Finns inte en chans att någon somnar till eller inte utvecklas med Challe, Bäcklin och Zabel i båset. Hoppas bara att dom kan fungera tillsammans också.
Gillar inte målvaktssituationen, varken att det saknas en uttalad etta eller att det saknas målvaktstränare.
Intressant att nästan alla våra forwards var - förra säsongen. Oavsett lag. Förutom Johner som var +/- 0. Bland backarna är Holm (+4) Lidström (+6) och Pettersson (+1) dom med + statistik.
Född till sportchef.
Jävligt oklart om detta är rätt tråd att skriva i, men here it goes.
Jag hörde av en bekants bekant (typ syrrans katts förra ägares grannes kusin...) att nåt ganska ascoolt skulle tillkännages imorrn. Inte av sorten att Mike Smith kommer, snarare att alla DIF-fans skulle bjuckas på någon riktigt skoj grej.
Jag är knappast den med stor insyn som kommer med säkra rykten, men den där kusinen var helt bombis. Vi får vänta och se helt enkelt.
Jag hörde av en bekants bekant (typ syrrans katts förra ägares grannes kusin...) att nåt ganska ascoolt skulle tillkännages imorrn. Inte av sorten att Mike Smith kommer, snarare att alla DIF-fans skulle bjuckas på någon riktigt skoj grej.
Jag är knappast den med stor insyn som kommer med säkra rykten, men den där kusinen var helt bombis. Vi får vänta och se helt enkelt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Trevligt. Saker som är "Ganska ascoolt" är alltid välkommet.nevyn skrev:Jävligt oklart om detta är rätt tråd att skriva i, men here it goes.
Men alltid trevligt med rykten.
Expert.
Gissar på att det är den 17e juni han menar! SomDendärkattägarensförrakompissysslingsälskaremenar. 

2014-04-07, vad hände?
Sv: Re: Säsongen 2012/2013
Ett mycket intressant datum! 17 juni.Jepe skrev:Gissar på att det är den 17e juni han menar! SomDendärkattägarensförrakompissysslingsälskaremenar.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: Re: Säsongen 2012/2013
Tar fram min kalender direkt och skriver "DIF!!!!!" på det datumet. BOKAT!
- DIF_Soldier
Trots den mörkaste tiden i DIFs historia på jag vet inte hur länge, med spelare som flyr och ekonomi som halveras, kan jag inte annat än le när jag på småtimmarna skriver in "Fredrik Bremberg" i sökfältet på Tuben.
Trots att föreningen spottat på honom i några säsonger väljer han ändå, trots att vi är i en annan division, att vända hem och stryka allt gammalt.
It's when things go bad you know who your real friends are.
Trots att föreningen spottat på honom i några säsonger väljer han ändå, trots att vi är i en annan division, att vända hem och stryka allt gammalt.
It's when things go bad you know who your real friends are.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- -daniel-
Vad har jag missat, vad skulle hända söndag den 17:e juni som har med DIF att göra? Min gissning är att endera du eller Magnutz (båda?) fyller år då. Det är ungefär så mycket som händer på Silly marknaden just nu...dvs nada.Jepe skrev:Gissar på att det är den 17e juni han menar! SomDendärkattägarensförrakompissysslingsälskaremenar.
Hahaha, ja fan. Tycker vi alla ska fira Magnutz födelsedag! Nä men det blir ett roligt datum det. Tror jag.-daniel- skrev:Vad har jag missat, vad skulle hända söndag den 17:e juni som har med DIF att göra? Min gissning är att endera du eller Magnutz (båda?) fyller år då. Det är ungefär så mycket som händer på Silly marknaden just nu...dvs nada.Jepe skrev:Gissar på att det är den 17e juni han menar! SomDendärkattägarensförrakompissysslingsälskaremenar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Enligt Nevyns syrras katts förra ägares grannes kusin så var det inget med silly att göra om jag förstod det rätt utan nåt mer åt jippohållet kanske. Ska bli spännande att se vad det blir iaf.-daniel- skrev:
Vad har jag missat, vad skulle hända söndag den 17:e juni som har med DIF att göra? Min gissning är att endera du eller Magnutz (båda?) fyller år då. Det är ungefär så mycket som händer på Silly marknaden just nu...dvs nada.
- -daniel-
Men sluta larva er!!! SÄG VAD SOM HÄNDER OM NI VET NÅT!seppuko skrev:Hahaha, ja fan. Tycker vi alla ska fira Magnutz födelsedag! Nä men det blir ett roligt datum det. Tror jag.-daniel- skrev:Vad har jag missat, vad skulle hända söndag den 17:e juni som har med DIF att göra? Min gissning är att endera du eller Magnutz (båda?) fyller år då. Det är ungefär så mycket som händer på Silly marknaden just nu...dvs nada.Jepe skrev:Gissar på att det är den 17e juni han menar! SomDendärkattägarensförrakompissysslingsälskaremenar.