HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Bigge »

Återigen står spelarna å ljuger fansen rätt upp i ansiktet.

Dagarna innan varje match kan man läsa olika artiklar eller se filmklipp där de intverjuar spelarna.
Som inför denna matchen.
Kommer offra oss till den sista minuten
Jo vi såg det, vem fan kämpade/offrade sig isen idag? Ölve avslutar allt med en otrolig onödig utvisning(iofs såg jag inte situationen så inte helt säker)

Jävligt lätt att säga en sak för att sen totalt bara strunta i allt å bara åka ut och ställa skridskorna...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
lefflan skrev:
Sline skrev:Och folk tror det hjälper att gå på matcherna och stötta laget. Hur har det gått hittills?

Och du tror det blir bättre om inga kommer alls då menar du?
Japp, skiter allvarligt talat om DIF hamnar i allsvenskan, skicka istället en signal till ledningen att ingen är beredd att betala deras prostituerade på söndagarna eller deras Bahamas tripp. Ledningen ska brt och ersättas med kunniga människor som har lite sympatier för det de jobbar med. Inga bajare eller täljetattare. Människor kort och gott!

Fortsätter vi att betala deras löner i ur och skur kommer inget att hända alls i det långa loppet, då de fega kräken i ledningen håller varandra om ryggen. Ingen sparkas, ingen tillsätts. Helvetet kommer fortsätta till asen sparkas eller dör!
Jag håller naturligtvis med dig om ledningen, men ifall vi åker ur så kommer vi aldrig lyckas kravla oss tillbaka.... den bistra sanningen är att vårt stöd behövs nu - mer än någonsin. Ingen spelare förtjänar det. Ledningen förtjänar det än mindre. Men Djurgården som förening förtjänar vårt stöd.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

lefflan skrev:
Sline skrev:Och folk tror det hjälper att gå på matcherna och stötta laget. Hur har det gått hittills?

Ja kolla gnaget
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Riktigt fin bajen anda över detta :evil: lär bergis avgöras i sissta kvalseriematchen oxå fyfaen:(
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag undrar förresten fortfarande om Mats Larsson sover gott om nätterna? Gissningsvis, Ja.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det var inte dagens match som satte oss i skiten. Det är hela säsongen. Och om vi tänker efter. Grundplåten till detta lades redan när Hardy kom säsongen 2009/2010. Jag tror ärligt att jag kunnat leda det laget (09/10) till SM-final. Så bra funkade det. Så bra sammansatt var laget då. Det tog Hardy och Co en säsong vid rodret innan det började märkas att något inte stämde.

Unga spelare slutade utvecklas. Våra trotjänare underpresterade. Värvningar av klass-spelare uteblev.

Det är en hel armé av detaljer som satt oss i Kvalserien nu. laget är inte bra. Viss kompetens finns. Viljan, däremot, finns inte. Nu måste Föreningen tänka om.

Spännande tider.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Sline skrev:
lefflan skrev:

Ja kolla gnaget

Haha jadu.. Vill man gämföra sig med ett sådant lag så visst.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

seppuko skrev:Var ju amerikansk dramaseriedramatik i alla fall. Fasiken vad det svängde fram och tillbaka. Men på något sätt visste man och kände att det skulle bli såhär. Att Modomatchen skulle bli det man var beroende av. Och nu satt man där och kika och såg Nicky göra mål för att sedan veta att LHC skulle kvittera. Den här säsongen har man vetat om allt hela tiden, man har haft förhoppningar och trott på mirakel men man har hela tiden vetat. Först nu känns det som man träder in i något man inte vet något om. Ska man leta fördelar någonstans i kvalserien är det väl den att Challe lär väl ha lite koll på motståndet, men trots det ska spelarna göra jobbet, ett jobb dom inte gjort hittills. Och bara hoppas att vi inte hamnar i det läget att vi har "allt i egna händer" igen, för det är tydligen en press vi bara inte klarar av, någonstans.

Godnatt.
Precis så. Helt utomordentligt väl sammanfattat.

Jag fattade detta redan när domaren pekade på straffpunkten i den 7:e matchminuten i söndags. När sedan Otto lämnade återbud insåg jag att det var kört. Och då menar jag givetvis att dessa två händelser bara vara så tydliga indikationer på att inget mirakel skulle inträffa den här gången heller.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Christopher J skrev:"Vi har nästan en alldeles för bra backuppsättning"

"Att redan efter några omgångar prata om kvalserien är för tidigt. Vi kommer att vända detta"

"Vårt nuvarande lag ska vända skeppet"

"DIF hoppas vända trenden i de blåa tröjorna"

"Kul för Skellefteå att få vinna med 8-1"

"Det finns inga spelare på marknaden"
Fy fan vilka Citat han fått till! Han må vara stolt nu!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev:

"Att redan efter några omgångar prata om kvalserien är för tidigt. Vi kommer att vända detta"

Synd bara att hälften är påhittade eller inte kommer ifrån Järlan.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Eftersom censuren är i full gång här så varför inte ta tag i situationen där det inte finns några moderatorer? Ägga kansliet, häckla Järlan när han är på väg till och från jobbet. Maila går inte, har försökt men han svarar inte ens på konstuktiva meddelanden. En feg liten råtta som anticimex glömde. Ge honom vad han tål, en feg liten bajenpundare ska fan inte få komma undan helskinnad. Vi supportrar har tagit hela smällen för hans misstag. Han själv kommer ligga på någon solig tropisk strand när det drar ihop sig likförbannat.

Önskar dig all olycka Järlefeldt
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:
Sline skrev:Om inlägg mot Järlan tas bort. Hur ska han då straffas mot de han gjort mot oss Djurgårdare? Svar tack!
Jan Järlefelt har måhända värvat lite galet. Almtorp/Carlsson/Boumedienne/Klubertanz men det är inte Jan Järlefelt som spelat hockeyn. Ansvaret vilar på Föreningen och på de beslut som tagits i organisationen. Från toppen till botten. Från beslut tagna i styrelserummet till de som togs på isen.

Attacker på Janne och hans person är inte tillåtet. Kallar du någon annan för hora och önskar livet ur personen är det samma sak. Inte tillåtet.

Men visst är det väl bekvämt att kissa på nån när det går åt helvete?! Har för mig att tyskarna gjorde samma sak under 1920-1940-talet. Inte OK.
Skämtar du eller?
Nej. Och du är troligtvis smart nog att fatta att det inte är Jan Järlefelts fel att vi lirar i Kvalserien i år. Hoppas jag. Det är inte Jan Järlefelts fel att vi inte spelat OK hockey under en hel säsong. Trots pissiga värvningar borde vi ha vunnit lite mer. Felet är inte enbart Jannes.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

lefflan skrev:
Sline skrev:
lefflan skrev:

Ja kolla gnaget

Haha jadu.. Vill man gämföra sig med ett sådant lag så visst.
Kvalserien - Slutspel
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
DIFRobbex skrev:

Synd bara att hälften är påhittade eller inte kommer ifrån Järlan.
Vilka är påhittade? Vet att Skellefteå uttalandet kom från Micke J men de andra kommer samtliga från Järlan om jag minns rätt?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Jag har varit förberedd för kvalserien sedan i december men dessa citat påminde mig om säsongen i en större helhet. Vilka otroligt idiotiska ageranden vi har fått se under det senaste året. Det är helt sjukt.

Nu mår jag faktiskt riktigt illa.
Skriv svar