Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

När ska vi gissa att Säcken presenteras? Tisdag? Onsdag?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:När ska vi gissa att Säcken presenteras? Tisdag? Onsdag?
OM det sker så bör det göras snarast! Då har man iallafall uppehållet på sig att prata igenom samt lägga upp spel idéer! Challe får gärna vara kvar som sportchef, kan inte direkt klaga på truppen som sådan.
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:När ska vi gissa att Säcken presenteras? Tisdag? Onsdag?
OM det sker så bör det göras snarast! Då har man iallafall uppehållet på sig att prata igenom samt lägga upp spel idéer! Challe får gärna vara kvar som sportchef, kan inte direkt klaga på truppen som sådan.
Jag håller med. Så bör man göra. Det är inte optimalt, men det är billigast och enklast.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Old news, gå tillbaks en 10 sidor i denna tråd så ser du att många i detta forum ville att Säcken skulle ta över redan i början av oktober, nu har två krönikörer i kvällspressen tänkt i samma bana, expressen förra veckan och AB idag men finns det egentligen nåt som säger att det blir så? Styrelsen kan ju inte blunda för det som sker men lösningen kan ju vara väldigt radikal, kan ju bli nån annan också. Säcken kanske trivs där han är nu och vill han undvika sömnlösa nätter och den press A- laget innebär kanske han tackar nej?

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Buford

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av Buford »

BaronVonDif skrev:
Old news, gå tillbaks en 10 sidor i denna tråd så ser du att många i detta forum ville att Säcken skulle ta över redan i början av oktober, nu har två krönikörer i kvällspressen tänkt i samma bana, expressen förra veckan och AB idag men finns det egentligen nåt som säger att det blir så? Styrelsen kan ju inte blunda för det som sker men lösningen kan ju vara väldigt radikal, kan ju bli nån annan också. Säcken kanske trivs där han är nu och vill han undvika sömnlösa nätter och den press A- laget innebär kanske han tackar nej?

Bra poäng där. Pressen på den som tar över DIF vid ett ev. tränarbyte blir enorm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:
BaronVonDif skrev:

Bra poäng där. Pressen på den som tar över DIF vid ett ev. tränarbyte blir enorm.
Ja, jag har också funderat på det. Han kanske inte ens vill. Men jag tror det är officiellt inom några dagar.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vi behöll fel tränare. Montén gör det bra med Timrå.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vill ochså få bort Challe. Men varför måste vi fortsätta med denna s.k inaveln med ännu en gammal DIF räv? Nu kanske det inte finns någon bra/billig tränare ledig på marknaden. Men någon tränare som inte alls har någon DIF historia bakom sig vore ju att föredra.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

jensa öhling skrev:Vi behöll fel tränare. Montén gör det bra med Timrå.
Montén gör ett utmärkt jobb i Timrå. Men om jag inte missminner mig nu så drog väl Tomas självmant från DIF? Tror han var ganska klar med att han kände sig redo att ta sig an ett ES-lag som huvudtränare. Så där kan vi inte skylla på DIF.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Nummer19 skrev:Vill ochså få bort Challe. Men varför måste vi fortsätta med denna s.k inaveln med ännu en gammal DIF räv? Nu kanske det inte finns någon bra/billig tränare ledig på marknaden. Men någon tränare som inte alls har någon DIF historia bakom sig vore ju att föredra.
Håller helt med. In med någon ny med erfarenhet och åsikter utanför dif.
Hade gärna sett Janne Karlsson ta över efter Challe.. tråkigt att vi inte kicka Challe när Janne blev ledig.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
Buford skrev:
BaronVonDif skrev:

Ja, jag har också funderat på det. Han kanske inte ens vill. Men jag tror det är officiellt inom några dagar.
Hur går det för Säcken egentligen? Skördar han framgång med j-laget? Hur många vinster/förluster?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

AdamPickard skrev:
Nummer19 skrev:Vill ochså få bort Challe. Men varför måste vi fortsätta med denna s.k inaveln med ännu en gammal DIF räv? Nu kanske det inte finns någon bra/billig tränare ledig på marknaden. Men någon tränare som inte alls har någon DIF historia bakom sig vore ju att föredra.
Håller helt med. In med någon ny med erfarenhet och åsikter utanför dif.
Hade gärna sett Janne Karlsson ta över efter Challe.. tråkigt att vi inte kicka Challe när Janne blev ledig.
Skulle vilja ta in en amerikanare alternativt en kanadensare. Helt nytt och så långt ifrån DIF tänk man kan komma. Han får gärna vara lite galen ochså.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Min dröm är Tommy Albelin.. Inte den här säsongen, men väl till nästa.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Har sagt att jag står bakom Challe för hela säsongen, men får jag hyckla lite så håller jag till 100% med om att inaveln i DIF måste få ett slut. Gråter en liten tår över att vi inte högg Janne Karlsson. Ja, jag vet att vi säkert inte hade råd, men hade gillat Janne i båset skarpt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar