Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ny arena?

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev: 2024-09-03 10:24:05
Manijock skrev: 2024-09-03 10:09:40 Kan väl inte vara en kostnadsfråga iallafall? En skolåda för 3000 pers med läktare täcker deras efterfrågan....
Som det ser ut idag ja. Är helt övertygad om att Aik hade haft ett högre publiksnitt med en arena brevid Friends.
Sen när går gnagare på hockey? De kan dyka upp på hemmaderbyn, gratismatcher och enstaka slutspelsmatcher om man är storfavorit... Sämre publik än ssk!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev: 2024-09-03 10:46:07 Sen när går gnagare på hockey? De kan dyka upp på hemmaderbyn, gratismatcher och enstaka slutspelsmatcher om man är storfavorit... Sämre publik än ssk!
Sen aldrig, typ. Men sådant kan ändras. Titta på vilken publik vi hade på Stadion eller bajen på Söderstadion. Intresse kan gå upp fort med ny arena och lite sportslig framgång. Globenområdet är ju så långt ifrån Aikområde man kan komma.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Ny arena?

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev: 2024-09-03 10:48:58
Manijock skrev: 2024-09-03 10:46:07 Sen när går gnagare på hockey? De kan dyka upp på hemmaderbyn, gratismatcher och enstaka slutspelsmatcher om man är storfavorit... Sämre publik än ssk!
Sen aldrig, typ. Men sådant kan ändras. Titta på vilken publik vi hade på Stadion eller bajen på Söderstadion. Intresse kan gå upp fort med ny arena och lite sportslig framgång. Globenområdet är ju så långt ifrån Aikområde man kan komma.
Det gäller ju i högsta grad oss. Därav en liten pepp över att flytta faktiskt. Inte bara ågren över att lämna platsen man halvt är uppvuxen på. Hovet är trots allt sjukt ofräsch på alla vis. Barerna är som båthytter, och läktarna livsfarliga. Även om akustiken är en dröm.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev: 2024-09-03 12:05:14 Det gäller ju i högsta grad oss. Därav en liten pepp över att flytta faktiskt. Inte bara ågren över att lämna platsen man halvt är uppvuxen på. Hovet är trots allt sjukt ofräsch på alla vis. Barerna är som båthytter, och läktarna livsfarliga. Även om akustiken är en dröm.
Det gäller oss också ja. Jag kommer inte sakna Hovet ett dugg faktiskt med tanke på hur sunkig den är. Visst bra akustik men suger arsle på allt annat. Kommer bli mycket lättare att locka marginalare i Globen och även få människor som bara vill ha något att göra en fredagkväll i nya Globen.
Avskaffa tre mot tre.
Klyftig

Ny arena?

Inlägg av Klyftig »

Eventuellt kan det bli något i Skarpnäck istället då en ny ishall ska byggas där. Dialog internt i staden finns.
DjurgårdareiNorrland

Ny arena?

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -nara-isen

Vi spelar ett fåtal matcher i nya Avicii säsongen 25/26:
-Jag tror det är fem till sju matcher planerade på ”Globen”. Men sen är det också en kostnadsfråga som vi måste ta hänsyn till. Stockholm Live planerar långt in i framtiden och vi måste blocka datum i arenan, annars blir det allt annat än idrott som tar plats i kalendern, säger Niklas Wikegård, general manager för Djurgårdens IF.

Hur ska det ens kunna spelas hockey på heltid i den där arenan? 52 matcher (alltså 26 hemmamatcher var) mellan September-Mars plus eventuella slutspel.

Det kommer aldrig bli våran primära hemmais, tror jag.
Användarvisningsbild
fryppe

Ny arena?

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-11 20:33:03 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -nara-isen

-Jag tror det är fem till sju matcher planerade på ”Globen”. Men sen är det också en kostnadsfråga som vi måste ta hänsyn till. Stockholm Live planerar långt in i framtiden och vi måste blocka datum i arenan, annars blir det allt annat än idrott som tar plats i kalendern, säger Niklas Wikegård, general manager för Djurgårdens IF.

Hur ska det ens kunna spelas hockey på heltid i den där arenan? 52 matcher (alltså 26 hemmamatcher var) mellan September-Mars plus eventuella slutspel.

Det har det väl aldrig varit tal om ? vi kör på hovet tills det rivs sen är vi hemlösa.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

En ren idioti att ha två arenor för grundserien. Man renoverar den alltså och sedan får hockeyn inte plats iallafall.

Den här staden är fan sjuk i huvudet.
Avskaffa tre mot tre.
Flawless

Ny arena?

Inlägg av Flawless »

Mattias_87 skrev: 2024-09-03 12:09:59
Manijock skrev: 2024-09-03 12:05:14 Det gäller ju i högsta grad oss. Därav en liten pepp över att flytta faktiskt. Inte bara ågren över att lämna platsen man halvt är uppvuxen på. Hovet är trots allt sjukt ofräsch på alla vis. Barerna är som båthytter, och läktarna livsfarliga. Även om akustiken är en dröm.
Det gäller oss också ja. Jag kommer inte sakna Hovet ett dugg faktiskt med tanke på hur sunkig den är. Visst bra akustik men suger arsle på allt annat. Kommer bli mycket lättare att locka marginalare i Globen och även få människor som bara vill ha något att göra en fredagkväll i nya Globen.
Minns många år sen när vi spelade alla matcher i Globen. 7-8000 människor kändes öde.
Jag hoppas verkligen de renoverar bra så att det blir en inramning. Jag är dock lite orolig …
Flawless

Ny arena?

Inlägg av Flawless »

Mattias_87 skrev: 2024-11-11 21:29:53 En ren idioti att ha två arenor för grundserien. Man renoverar den alltså och sedan får hockeyn inte plats iallafall.

Den här staden är fan sjuk i huvudet.
Stockholm borde verkligen rycka upp sig. Renovera och bygga nytt. Vi ska vara en huvudstad och kunna vara stolta men man får mest skämmas.

Borde gå ihop några tusen i grupp till nästa val och ta ett snack med politikerna!
DjurgårdareiNorrland

Ny arena?

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

fryppe skrev: 2024-11-11 20:54:12
DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-11 20:33:03 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -nara-isen

Det har det väl aldrig varit tal om ? vi kör på hovet tills det rivs sen är vi hemlösa.
Jo.
Däremot behöver våra lag ha någonstans att träna och det är inte klart. Enligt den nya planen ska Hovet rivas senast 2029 så det är ju bråttom med ett beslut.

https://hockeynews.se/nyheter/hovet-ska ... rop-p-hjlp

Som sagt, jag tror inte på den här idén överhuvudtaget.

Jag tror att man kommer ändra sig. Hovet kommer renoveras och stå kvar som hemmaarena, och vi kommer få bygga en egen träningsanläggning för egna pengar, om vi ska ha en.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-12 07:09:11 Jag tror att man kommer ändra sig. Hovet kommer renoveras och stå kvar som hemmaarena, och vi kommer få bygga en egen träningsanläggning för egna pengar, om vi ska ha en.
Väldigt osannolikt, men det vore bra om dom gjorde det. För då slipper man också bygga en träningsanläggning om Hovet 2.0 kan vara två-i-ett. Särskilt när Centerpartiet föreslår att man ska bygga en ny arena då det blir för få arenor i Stockholm när Hovet rivs. Deras förslag var en ny i Kista.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Ohddan

Ny arena?

Inlägg av Ohddan »

Vad fan tror man om nya Globen nu när den står klar? Det ska väl spelas lite hockey där redan om en vecka eller två eller?
Är det möjligt att spela nån slutspelsmatch där?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Ohddan skrev: 2025-01-24 09:11:06 Vad fan tror man om nya Globen nu när den står klar? Det ska väl spelas lite hockey där redan om en vecka eller två eller?
Är det möjligt att spela nån slutspelsmatch där?
Inte lämpligt att flytta in i en ny arena i ett kval-slutspel. Ser förövrigt redan välbokad ut i vår: https://aviciiarena.se/evenemang/
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford

Ny arena?

Inlägg av Buford »

Så det blir alltså ingen flytt till Globen nästa säsong, utan endast fem matcher kommer att spelas där.

https://www.difhockey.se/article/61lasqy-1lead/view
Skriv svar