Förstår inte riktigt vad du menar här? Det där verkar ju vara Willes hela attityd och jargong. Han är väl grymt intresserad av & engagerad i hockeyn.BOMBOM BOUCHARD skrev: Wille blir jag inte klok på. Verkar ta hockeyn med en klackspark och väntar nog på att tuvorna ska bli leriga igen så att Allsvenskan kan börja.
DIF i Media
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker bara han är väldigt oseriös i det han säger. Han drygar sig mest mot AIK:arna utan någon större substans bakom.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad du menar här? Det där verkar ju vara Willes hela attityd och jargong. Han är väl grymt intresserad av & engagerad i hockeyn.BOMBOM BOUCHARD skrev: Wille blir jag inte klok på. Verkar ta hockeyn med en klackspark och väntar nog på att tuvorna ska bli leriga igen så att Allsvenskan kan börja.
Fomin utvecklar sina argument och kan tala seriöst om både AIK och DIF.
Visst ska det gnabbas mellan lagen, men i Willes fall är fan i mig måttet rågat.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-01-27 14:40:30, redigerad totalt 2 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Travesterade du Ledins felsägning?BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker bara han är väldigt oseriös i det han säger. Han drygar sig mest mot AIK:arna utan någon större substans bakom.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad du menar här? Det där verkar ju vara Willes hela attityd och jargong. Han är väl grymt intresserad av & engagerad i hockeyn.BOMBOM BOUCHARD skrev: Wille blir jag inte klok på. Verkar ta hockeyn med en klackspark och väntar nog på att tuvorna ska bli leriga igen så att Allsvenskan kan börja.
Visst ska det gnabbas mellan lagen, men i Willes fall är fan i mig "måttet rågat" .

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Magnutz: Tar bort citattecknen bara för dig 

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Magnutz: Tar bort citattecknen bara för dig

Heja Wille!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag förstår din poäng, men jag kan absolut inte hålla med dig om att jag tar hockeyn med en klackspark, den är minst lika viktig som tex fotbollen för mig. Jag är inte med i studion för att agera expert, jag ska försöka få gästerna att prata om det som intressant, och så ska jag gnabbas med gnagarna, det är lite av idén med 08. Och att håna dem för att de är sämre, har mindre publik och är en skabbig förening i stort kan knappast anses vara substanslöst.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker bara han är väldigt oseriös i det han säger. Han drygar sig mest mot AIK:arna utan någon större substans bakom.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad du menar här? Det där verkar ju vara Willes hela attityd och jargong. Han är väl grymt intresserad av & engagerad i hockeyn.BOMBOM BOUCHARD skrev: Wille blir jag inte klok på. Verkar ta hockeyn med en klackspark och väntar nog på att tuvorna ska bli leriga igen så att Allsvenskan kan börja.
Visst ska det gnabbas mellan lagen, men i Willes fall är fan i mig måttet rågat.
Jag kan heller inte mäta mig med Robin i hockeykunskap, han är ju överjävligt duktig på hockey. Sen tror jag att de flesta tittare kan sitt lag ganska bra, och alla har tex sin egen åsikt om värvningar. En del tycker att vi behöver en ny keeper, en del prioriterar en back och en del vill ha flera spelare. Min åsikt är att vi har en bra backuppsättning på sikt om de får speltid, det är rutinen som saknas i många fall, kolla bara på Oskars utveckling när han har fått speltid. Att då köpa in en rutinerad back i dagsläget är säkert bra på kort sikt, men jag tar hellre en del misstag av befintliga backar samtidigt som man kan lägga pengar på att utveckla juniorverksamheten.
Helst vill man ju att alla ska uppskatta det man gör i ett program som 08, men det är ju en utopi, en del kommer ju tycka att man är värdelös och korkad, men det har jag inga som helst problem med och jag blir bara glad av din kritik så att man vet vad man ska förbättra och vad man ska tänka på.
Men sluta klanka ner på förortsgänget kommer jag aldrig att göra, opartiska får dem vara i Canal plus och liknande, jag ska fortsätta att lyfta fram det som är bra i DIF. (Det som inte är bra klagar jag i stället på internt, det behöver man inte visa utåt, vi ska ju göra PR för DIF:)
- Daniel942
Fan vad det ska klagas på detta forum. Antingen är det dittan eller så är det dattan. ALLTID finns det något negativt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker bara han är väldigt oseriös i det han säger. Han drygar sig mest mot AIK:arna utan någon större substans bakom.-daniel- skrev:Förstår inte riktigt vad du menar här? Det där verkar ju vara Willes hela attityd och jargong. Han är väl grymt intresserad av & engagerad i hockeyn.BOMBOM BOUCHARD skrev: Wille blir jag inte klok på. Verkar ta hockeyn med en klackspark och väntar nog på att tuvorna ska bli leriga igen så att Allsvenskan kan börja.
Visst att det är bra diskussionsunderlag och att allt faktiskt inte kan vara bra, men det är överdrivet på detta forum.
Vad vill du att Wille ska göra? Hylla aik och säga "Ni kommer gå till slutspel och sen vinna över oss i en SM-Final"? Nej, Wille är klockren i 08 som han är nu. Pratar precis som om jag skulle sitta i samma stol, dvs som supporter och inte hockeyexpert.
DIF!
-
Du jobbar på bra tycker jag. Det tycker majoriteten härinne. Fortsätt så! Dock har jag en liten förfrågan till dig. Kan du inte be David Fjäll försöka få med Wikegård till något avsnitt av 08 Hockey? Han skulle passa perfekt! Vet att fler har efterlyst det. Vore guld!WilleB skrev: Jag förstår din poäng, men jag kan absolut inte hålla med dig om att jag tar hockeyn med en klackspark, den är minst lika viktig som tex fotbollen för mig. Jag är inte med i studion för att agera expert, jag ska försöka få gästerna att prata om det som intressant, och så ska jag gnabbas med gnagarna, det är lite av idén med 08. Och att håna dem för att de är sämre, har mindre publik och är en skabbig förening i stort kan knappast anses vara substanslöst.
Jag kan heller inte mäta mig med Robin i hockeykunskap, han är ju överjävligt duktig på hockey. Sen tror jag att de flesta tittare kan sitt lag ganska bra, och alla har tex sin egen åsikt om värvningar. En del tycker att vi behöver en ny keeper, en del prioriterar en back och en del vill ha flera spelare. Min åsikt är att vi har en bra backuppsättning på sikt om de får speltid, det är rutinen som saknas i många fall, kolla bara på Oskars utveckling när han har fått speltid. Att då köpa in en rutinerad back i dagsläget är säkert bra på kort sikt, men jag tar hellre en del misstag av befintliga backar samtidigt som man kan lägga pengar på att utveckla juniorverksamheten.
Helst vill man ju att alla ska uppskatta det man gör i ett program som 08, men det är ju en utopi, en del kommer ju tycka att man är värdelös och korkad, men det har jag inga som helst problem med och jag blir bara glad av din kritik så att man vet vad man ska förbättra och vad man ska tänka på.
Men sluta klanka ner på förortsgänget kommer jag aldrig att göra, opartiska får dem vara i Canal plus och liknande, jag ska fortsätta att lyfta fram det som är bra i DIF. (Det som inte är bra klagar jag i stället på internt, det behöver man inte visa utåt, vi ska ju göra PR för DIF:)
100% DJURGÅRDSJ***L
Stå på dig Wille, jag tycker att du är den i särklass största behållningen i 08 Hockey. Fomin kan väldigt mycket, ja, men jag tycker ofta att han både avbryter er andra samt inte tar era argument på allvar. Då behövs det någon som nyper tillbaka mot honom och det gör du alldeles galant.
För övrigt så är ju detta program en av de största succéerna någonsin. 08 Fotboll har jag alltid följt med väldigt stort intresse och har alltid älskat programmet, där framförallt Wille och John, men även Kviborg som programledare är riktigt bra. 08 Hockey är ännu vassare än fotbollsprogrammet och samtliga program har hittills varit helt fantastiska.
Det enda man kan önska lite mer av är att ni kanske kunde klämma in några fler av alla frågor som dyker upp på forumen och ställa dem till de gästande spelarna. Då skulle man få ut ännu mer av ett redan förstklassigt program.
Och som Jockmaniac skrev: Wikegård som gäst vore riktigt roligt.
För övrigt så är ju detta program en av de största succéerna någonsin. 08 Fotboll har jag alltid följt med väldigt stort intresse och har alltid älskat programmet, där framförallt Wille och John, men även Kviborg som programledare är riktigt bra. 08 Hockey är ännu vassare än fotbollsprogrammet och samtliga program har hittills varit helt fantastiska.
Det enda man kan önska lite mer av är att ni kanske kunde klämma in några fler av alla frågor som dyker upp på forumen och ställa dem till de gästande spelarna. Då skulle man få ut ännu mer av ett redan förstklassigt program.
Och som Jockmaniac skrev: Wikegård som gäst vore riktigt roligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ja jag erkänner jag har en del kompisar som håller på ajk. Så nu när det är avklarat så ska det också erkännas att även de uppskattar din dryghet Wille. Speciellt de gånger du och Fjäll får in kommentarer mot varandra. Dock så är de lite besvikna på Fomin att han känns så torr, killen sitter nog på en hel del hockeykunskaper men den lilla extra kryddan av 08-hockeyn är ju att man får sticka varandra i ögonen.
Ska sägas att jag gillar dethär riktigt skarpt som det är och tycker väl egentligen inte att något behöver ändras direkt.
Ska sägas att jag gillar dethär riktigt skarpt som det är och tycker väl egentligen inte att något behöver ändras direkt.
2014-04-07, vad hände?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Wille: Tycker inte att du på något sätt är värdelös eller korkad. Skulle dessutom aldrig uttrycka mig så om vare sig dig eller någon annan.
Sedan så fattar jag att du brinner för DIF såväl i fotboll som hockey. Det jag skrev riktade sig mot att det på allt för många håll och kanter så tas hockeyn som något roligt och lättsamt, vilket jag även tycker att du gjort till större delen i 08-hockey.
Jämför man exempelvis hockeyjournalistiken med fotbollens motsvarande så är det ljusår emellan i utförande. Om fotbollen skrivs analytiska och väl argumenterande texter.
Därför blev jag så glad över min "upptäckt" av Fomin på 08-hockey. Äntligen någon som verkligen kan ishockey och verkar genuint intresserad. Han är lite som hockeyns motsvarighet till Erik Niva (menar kunskapsmässigt).
Och det var i jämförelse mot Fomin som jag skrev min så här i efterhand, felaktig slutsats om att du tar hockeyn med en klackspark. Jag ber så mycket om ursäkt för det. Men jag är bara en enkel forumskribent som tyckt till lite. Som jag förstått det är jag rätt ensam att tycka som jag gör.
För att lätta på min skuldbörda kan jag uppriktigt säga att du är en utomordentlig intervjuare och du saknas varje gång någon annan intervjuar spelarna efter matcherna. Det du är så bra på är din förmåga att få spelarna att känna sig avslappnade och svaren blir därav intressanta.
Dessutom flyter dina frågor på bra och känns spontana.
Dessutom så verkar du vara en helskön person.
Tack för ordet. Tror jag ska ta och avgå så det minskar på klagomålen.
mvh Bombom Bouchard
Sedan så fattar jag att du brinner för DIF såväl i fotboll som hockey. Det jag skrev riktade sig mot att det på allt för många håll och kanter så tas hockeyn som något roligt och lättsamt, vilket jag även tycker att du gjort till större delen i 08-hockey.
Jämför man exempelvis hockeyjournalistiken med fotbollens motsvarande så är det ljusår emellan i utförande. Om fotbollen skrivs analytiska och väl argumenterande texter.
Därför blev jag så glad över min "upptäckt" av Fomin på 08-hockey. Äntligen någon som verkligen kan ishockey och verkar genuint intresserad. Han är lite som hockeyns motsvarighet till Erik Niva (menar kunskapsmässigt).
Och det var i jämförelse mot Fomin som jag skrev min så här i efterhand, felaktig slutsats om att du tar hockeyn med en klackspark. Jag ber så mycket om ursäkt för det. Men jag är bara en enkel forumskribent som tyckt till lite. Som jag förstått det är jag rätt ensam att tycka som jag gör.
För att lätta på min skuldbörda kan jag uppriktigt säga att du är en utomordentlig intervjuare och du saknas varje gång någon annan intervjuar spelarna efter matcherna. Det du är så bra på är din förmåga att få spelarna att känna sig avslappnade och svaren blir därav intressanta.
Tack för ordet. Tror jag ska ta och avgå så det minskar på klagomålen.

mvh Bombom Bouchard
Nu missuppfattar du mig, du ska ska inte be om ursäkt, du ska ha din egen åsikt och mer än gärna framföra den, särskilt som du är så konstruktiv.BOMBOM BOUCHARD skrev:Wille: Tycker inte att du på något sätt är värdelös eller korkad. Skulle dessutom aldrig uttrycka mig så om vare sig dig eller någon annan.
Tack för ordet. Tror jag ska ta och avgå så det minskar på klagomålen.![]()
mvh Bombom Bouchard
Bortsett från punkt 5 håller jag med. Vill verkligen inte ha Bombom i DIF.Salas skrev:Det blir nog på Ekmans bekostnad i så fall tyvärr.-daniel- skrev:Tror faktiskt det finns en chans att vi signar honom på ett år till.
Jag hade gärna sett att vi förlängt med Widing, men det finns faktiskt andra punkter som är viktigare om vi ska kunna nå långt.
1. Tellqvist
2. Daniel Tjärnqvist
3. En center av hög klass
4. Ev. en till klassback om Staffan Kronwall drar.
5. Utnyttja sista året av Bomboms kontrakt.
Finns det sedan pengar till Widing så är han prio nr. 1, med det känns tyvärr inte så troligt om han vill ha 300k i månaden.
- Daniel942
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -matchning
Vänta här nu, var inte Boork negativ mot Hardy nyss?
Vänta här nu, var inte Boork negativ mot Hardy nyss?
DIF!
Ytterligare ett kalasavsnitt av 08-hockey.
Däremot har jag en liten nyfiken fråga;
Wille nämnde något om att man kanske inte skulle ha för höga krav på Lassen som kom från Allsvenskan.
Grejen är väl bara den att köptes inte han in för att ersätta antingen Timmy eller Kyle? Kort och gott måste ju han ses som en ersättare för en topp fyra back och då har han antingen inte alls levt upp till förväntningarna eller så har de värvningsansvariga valt att offra bort en topp fyra back mot en chansning från Allsvenskan.
Hade varit kul om det om möjligt gått att få en lite längre utveckling kring detta ämne?
För övrigt är drygheten i 08-hockey halva nöjet, däremot kanske man kunde önska att sågen gick lite varmare och hårdare med jämna mellanrum. Skulle älska att se en kritisk intervju med JJ där han får svara på hur de tänkte inför denna säsong och även under densamma.
Däremot har jag en liten nyfiken fråga;
Wille nämnde något om att man kanske inte skulle ha för höga krav på Lassen som kom från Allsvenskan.
Grejen är väl bara den att köptes inte han in för att ersätta antingen Timmy eller Kyle? Kort och gott måste ju han ses som en ersättare för en topp fyra back och då har han antingen inte alls levt upp till förväntningarna eller så har de värvningsansvariga valt att offra bort en topp fyra back mot en chansning från Allsvenskan.
Hade varit kul om det om möjligt gått att få en lite längre utveckling kring detta ämne?
För övrigt är drygheten i 08-hockey halva nöjet, däremot kanske man kunde önska att sågen gick lite varmare och hårdare med jämna mellanrum. Skulle älska att se en kritisk intervju med JJ där han får svara på hur de tänkte inför denna säsong och även under densamma.