Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:
Frasse skrev:Eller också läser man informationen som kom med biljetterna där det klart och tydligt framgår att denna match är flyttad likväl att startiden för matchen Djurgården - lhc den 6/10 börjar klockan 19.00.
Jag vet inte vad du fick för information när du hämtade ut ditt säsongskort...
Men när jag hämtade ut mitt säsongskort så fick jag ett kuvert med samtliga biljetter till årets matcher, men ingen information om ändrade datum.
Verkar som om att vissa har fått det och vissa inte helt enkelt.
Du fick alltså ingen lapp med spelschemat tillsammans med kuvertet ?
I så fall förstår jag förvirringen över informationen rörande matchdagar/tider.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Frasse skrev:
sthlm_dif skrev:
Frasse skrev:Eller också läser man informationen som kom med biljetterna där det klart och tydligt framgår att denna match är flyttad likväl att startiden för matchen Djurgården - lhc den 6/10 börjar klockan 19.00.
Jag vet inte vad du fick för information när du hämtade ut ditt säsongskort...
Men när jag hämtade ut mitt säsongskort så fick jag ett kuvert med samtliga biljetter till årets matcher, men ingen information om ändrade datum.
Verkar som om att vissa har fått det och vissa inte helt enkelt.
Du fick alltså ingen lapp med spelschemat tillsammans med kuvertet ?
Vad är detta, jag som har Aktiv Sittplats fick ingen lapp med biljetterna, nu så har jag inte gått igenom mina biljetter, kanske jahg måste göra, vad är det för matcher som det gäller?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Caveman skrev:Vad är detta, jag som har Aktiv Sittplats fick ingen lapp med biljetterna, nu så har jag inte gått igenom mina biljetter, kanske jahg måste göra, vad är det för matcher som det gäller?
DIF - Hv71 den tjugonde Oktober. På den matchbiljetten står det att matchen spelas den andra November, men hur som helst så gäller den biljetten till matchen den tjugonde. Det var det svaret jag fick av DIF Hockeys biljettansvariga.
Frasse skrev:Du fick alltså ingen lapp med spelschemat tillsammans med kuvertet ?
Nä, det fick jag inte. Men hur som helst så spelar det ju ingen större roll numera när man vet vad som gäller...
Misstag sker som sagt, och det får man ha förståelse för... Det är inte alltid så enkelt att hålla koll på allt när man står i kassan och är lite stressad, speciellt inte under första dagen som säsongsbiljetterna blev klara för uthämtning.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:
Caveman skrev:Vad är detta, jag som har Aktiv Sittplats fick ingen lapp med biljetterna, nu så har jag inte gått igenom mina biljetter, kanske jahg måste göra, vad är det för matcher som det gäller?
DIF - Hv71 den tjugonde Oktober. På den matchbiljetten står det att matchen spelas den andra November, men hur som helst så gäller den biljetten till matchen den tjugonde. Det var det svaret jag fick av DIF Hockeys biljettansvariga.
Frasse skrev:Du fick alltså ingen lapp med spelschemat tillsammans med kuvertet ?
Nä, det fick jag inte. Men hur som helst så spelar det ju ingen större roll numera när man vet vad som gäller...
Misstag sker som sagt, och det får man ha förståelse för... Det är inte alltid så enkelt att hålla koll på allt när man står i kassan och är lite stressad, speciellt inte under första dagen som säsongsbiljetterna blev klara för uthämtning.
Bra där, då har vi fått klarhet angående den matchen, vart lite förvirrad där ett tag.
DIF20

Inlägg av DIF20 »

undrar bara ifall det blir någon storsatsning denna säsong med tifo och dylikt som hv matchen förra säsongen???
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

DIF20 skrev:undrar bara ifall det blir någon storsatsning denna säsong med tifo och dylikt som hv matchen förra säsongen???
Ja, Färjestad den 2:a Januari.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Någon som har en länk till intro filmen?
Tyckte att den såg riktigt riktigt bra ut men skulle vilja se den lite noggranare :)
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
DIF20

Inlägg av DIF20 »

Jerpe skrev:
DIF20 skrev:undrar bara ifall det blir någon storsatsning denna säsong med tifo och dylikt som hv matchen förra säsongen???
Kan man läsa om denna satsning någonstans?
Honken

Inlägg av Honken »

DIF20 skrev:
Jerpe skrev:
Kan man läsa om denna satsning någonstans?
Det är nog för tidigt ännu, men bläddra bakåt i tiden bland nyheter så hittar du föregående års satsning. Järnkaminernas dag brukar alltid vara första matchen efter nyår.
Om klacken är på nästan 1000 pers nu, hur många kommer då på en storsatsning?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Honken skrev: Om klacken är på nästan 1000 pers nu, hur många kommer då på en storsatsning?
2500. Fler biljetter än det får inte JK till sitt förfogande.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
BIBO

Inlägg av BIBO »

sthlm_dif skrev:
Honken skrev: Om klacken är på nästan 1000 pers nu, hur många kommer då på en storsatsning?
2500. Fler biljetter än det får inte JK till sitt förfogande.
Var det inte 2700 mot luleå när en plåt kostade 100kr, om en plåt nu kostar 160 borde vi väll iaf kunna få drygt 4000 plåtar lite snabbt räknat, realistiskt kanske vi kan få 3500...

Isf tycker jag faktiskt synd om kaffelaget, tänk trycket när dom intar isen, först ett mäktigt eyy ohh eyy ohh som på 0.2 sekunder byts till burop följt av "en JÄVLA massa bönder" :P :D snacka om hemlängtan..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BIBO skrev:Var det inte 2700 mot luleå när en plåt kostade 100kr, om en plåt nu kostar 160 borde vi väll iaf kunna få drygt 4000 plåtar lite snabbt räknat, realistiskt kanske vi kan få 3500...

Isf tycker jag faktiskt synd om kaffelaget, tänk trycket när dom intar isen, först ett mäktigt eyy ohh eyy ohh som på 0.2 sekunder byts till burop följt av "en JÄVLA massa bönder" :P :D snacka om hemlängtan..
Stämmer att det var 2700 mot Luleå, fel av mig.
Men hur som helst så kommer nog inte DIF Hockey släppa iväg mer än 2700 biljetter, då det är mängden biljetter som finns på kortsidan (på ett ungefär).
Möjligheterna att få loss fler klackplåtar finns ju självklart (början av långsidan i så fall), men då kommer DIF Hockey förmodligen vilja ta fullt pris för dom biljetterna.
Sen så sitter även många med säsongskort på dom platserna, och dom måste då förflyttas till andra sektioner o.s.v. Blir rätt så mycket arbete för DIF Hockeys biljettansvariga i så fall... Och det blir en krånglig process som dom förmodligen helst undviker, med tanke på att storsatsningarna i stort sett blir slutsålda i alla fall.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Tror det blir precis som sthlm dif säger. Med tanke på antalet plåtar som sålts som säsongskort i klacken och på aktiv sittplats så kommer det nog bara finnas runt 1000 lösbiljetter till storsatsningen. Så köp i god tid! Men det hindrar ju inte folk att köpa biljetter på långsidan och ställa sig upp
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Highwind

Inlägg av Highwind »

Plastserna till vänster vid A11 samt plasterna till höger om A20 bör kunna fyllas med en klack. Dessa biljetter kostar inte så mycket som på övriga långsidan. Vi bör komma upp i 3500-4000 då iaf. En sådan klack får FBK att skita på sig.
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

Highwind skrev:Plastserna till vänster vid A11 samt plasterna till höger om A20 bör kunna fyllas med en klack. Dessa biljetter kostar inte så mycket som på övriga långsidan. Vi bör komma upp i 3500-4000 då iaf. En klack får FBK att skita på sig.
Du skrev visst lite fel där, rättade det åt dig.
Skriv svar