Glory1 skrev:Hoppas verkligen Åberg skriver på och spelar nästa säsong. Tror han skulle ösa in mål i en lina med Åberg Johner Linkan
Inte särskilt relevant just nu men kan inte hålla mig från att diskutera. Tror inte det skulle bli den femman. Skulle vara livsfarligt defensivt. Det är därför jag satt ihop Linkan-Johner-Ölvestad. För att få in en hårt backcheckande Ölvestad som dessutom tar skiten framför mål. Johner är ju rightare och ska vara en vass målskytt. Kan bli Linkans radarpartner...
Äh, som supporter behöver man inte tänka på defensiven!
Glory1 skrev:Hoppas verkligen Åberg skriver på och spelar nästa säsong. Tror han skulle ösa in mål i en lina med Åberg Johner Linkan
Inte särskilt relevant just nu men kan inte hålla mig från att diskutera. Tror inte det skulle bli den femman. Skulle vara livsfarligt defensivt. Det är därför jag satt ihop Linkan-Johner-Ölvestad. För att få in en hårt backcheckande Ölvestad som dessutom tar skiten framför mål. Johner är ju rightare och ska vara en vass målskytt. Kan bli Linkans radarpartner...
Äh, som supporter behöver man inte tänka på defensiven!
Lennhammer har väl visat att han kan vara stabil i AS. Detta i ett bottenlag som Almtuna. Han BORDE man inte behöva oroa sig för. Jag tycker även att Gustafsson, om han nu signar och inte får omänskliga krav på sig, borde kunna spela stabilt i AS. Även Lidström känns som en stabil back på den här nivån, relativt osedd. Holm tycker jag har potential. Killen har knappt tränat fys under sin juniortid, trots detta har han en god grundfysik som han har levt på. Han borde kunna utvecklas riktigt bra under sommaren.
Främst bör vi få in två riktigt bra backar. Gärna tvåvägs annars med fokus på defensiven. DT är självklart en sådan. Den andra är klurig. Kanske kan man hämta någon ospektakulär kille från AHL. En kille som kommer till jobbet varje dag, är stenhård i närkamperna och lärt sig sina begränsningar (kladdar inte med pucken).
Staplar man upp det så där så vill man ändå ha in en stabil kille till. En spelare över 24 som inte syns i matcherna. Det kommer ju bli skador.
Min knappt sedda favorit Olov Lundqvist signade nytt med Borås i dagarna. Kanske ska vi plocka jätten Magnusson därifrån då för att få ännu mer tyngd till backsidan.
Denna AHL-kille då. Alltid roligare med lite namn:
Nick Tuzzolino Dubbelpassare. 102kg, 26 år "Nick was a strong leader for us last season," said Colley. "He knows what it takes to win and get to the next level; and he's willing to put in the time and work to accomplish both of those." - 2011
Dan Jancevski, kanadick på 96 pannor 30 år He doesn't excel in any particular
area, rather he is a well-rounded defenceman who is slightly below NHL
level. In HAM 2 years ago, he wasn't too far behind Hainsey---the
question being how much upside does he still have?- 2006
Tim Conboy , Jänkare 102kg 30 år "Blood's a damn monster. I'm 6'1" and he was towering over me at the development camp. Huge guy, destroyed a couple of guys in front of us. He's a very, VERY intimidating individual." -2011
Kollade på ett par killar till, men dom känns mer orealistiska. För den skull inte sagt att ovanstående är realistiska. The Rocket eller någon annan med koll får gärna såga dessa förslag.
Med den backsidan skulle jag känna mig "ganska" säker i inledningen av säsongen i alla fall. Är den så pass bra? Antagligen inte. Är den för dyr? Antagligen. Är den realistisk? Antagligen inte.
Johner är ju dock riktigt bra i defensiven men som du säger så räcker det troligtvis inte när man spelar med Åberg och Bremberg.
Om det nu blir så att DT väljer Tyskland så bör vi få in ett par riktigt stabila backar. Ett par av dessa kanske?
Timmy Pettersson (finns dock intressen från Elitserien va?)
Elias Granath
Mads Bödker
Per Hållberg
Jason Strudwick
Nils Andersson
Undrar bara varför inte Holm tränat fys under juniortiden? Jag trodde det hörde till, om man säger så. Menar du att fysträningen i juniorlaget har dålig kvalitet, för lite mängd eller är typ obefintlig? Eller är det herr Holm själv som slarvat? Utveckla gärna! Peace out.
Känns som en sån där halvlam värvning. Kan lyckas, kan lika gärna bli en ny Carlsson. Vilken roll kommer han att få? Vilka krav kan man ha på en sån spelare? Jaja får hoppas att Challe är väl underättad gällande Sörensen. Frågan man nu ställer sig är när Tjärnqvist/ny backhänförare presenteras? Trött på skåpmat(undantaget Linkan och Johner), ge mig något saftigt att bita i...
SkönaDjurgårn skrev:Bra inlägg Android - god läsning!
Undrar bara varför inte Holm tränat fys under juniortiden? Jag trodde det hörde till, om man säger så. Menar du att fysträningen i juniorlaget har dålig kvalitet, för lite mängd eller är typ obefintlig? Eller är det herr Holm själv som slarvat? Utveckla gärna! Peace out.
Philip har spelat mestadelen av sin juniortid i Nacka. Visst tränade dom väl fys, men det var nog mer på nivån "gymma". Inte elitidrottinriktat med fokus på maximal prestation på en hockeyrink.
Kan Sörensen vara ersättare till Tim? Kanske ville Challe inte punga ut mera pengar till Tim? Eller vad tror ni? Hoppas Otto förlänger han skulle vara grymt nyttig nästa säsong!