Tror det blir för dyrt, sen är det nog rätt svårt att konkurrera med schweiz om dom skulle vara intresserade.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Han har fortfarande inte hittat klubb och han har man ju träffat och känt på.
Jag tror defintivt Wikegård håller kontakten iallafall och sen återstår väl att se hur mycket vi får in.
Han specifiserade inte vilken typ av spelare vi vill ha in heller så jag antar att man håller koll på alla positioner.
Han står som C/RW på EP. Någon som har koll på vad han spelat mest?
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Jag tror inte ens vi är intresserade av Miketinac.Rojk skrev: ↑2025-01-14 09:35:39Sam Gagner är väl varken playmaker eller målskytt? Då är jag mer intresserad i en yngre Kalle Miketinac som bevisligen funkar i Hockeyallsvenskan och har bra siffror i fem-mot-fem.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Jag tror defintivt Wikegård håller kontakten iallafall och sen återstår väl att se hur mycket vi får in.
Han specifiserade inte vilken typ av spelare vi vill ha in heller så jag antar att man håller koll på alla positioner.
Det kommer från ett konto som bollar upp alla möjliga namn hit och dit både i fotboll och hockeyn.
Vet inte hur man tänker kring spelare eftersom Wikegård inte specificerade vad vi letar efter.
Hoppas vi ser över fler positioner baserat på hur mycket vi får in.
Silly Season 2024/25
Undrar vart ryktet kommer ifrån med MiketinacRojk skrev: ↑2025-01-14 09:35:39Sam Gagner är väl varken playmaker eller målskytt? Då är jag mer intresserad i en yngre Kalle Miketinac som bevisligen funkar i Hockeyallsvenskan och har bra siffror i fem-mot-fem.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
-
Silly Season 2024/25
Det var någon podd för några dagar sedan där man sa att många lag i Schweiz ligger på gränsen på utlänningskvoten, vissa får inte spela ens.fryppe skrev: ↑2025-01-14 09:37:38Tror det blir för dyrt, sen är det nog rätt svårt att konkurrera med schweiz om dom skulle vara intresserade.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Såhär sent tror jag det blir svårare med Schweiz. Men kanske SHL eller Tyskland.
Dock så har han ännu ingen ny klubb.
Tror, som jag sagt innan, att ekonomin är minsta problemet. Främst med tanke på att vi nu kör en insamling och vi har endast 3 månader kvar av säsongen.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-14 09:41:59, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Kanske Västerås släpper Komarek det hade varit något helt perfekt för oss.
Silly Season 2024/25
Svårt att se att Gagner skulle gå nånstans bara för att mjölka mest kapital. Killen har 12 hela säsonger i NHL och ett antal med AHL-spel, lär ha sina finanser säkrade. Ska han spela i Europa är det för äventyret och då är det andra värden som lockar. Sen absolut att Schweiz är sexigare än Sverige, men kan finnas sociala aspekter, kul för familjen osv.fryppe skrev: ↑2025-01-14 09:37:38Tror det blir för dyrt, sen är det nog rätt svårt att konkurrera med schweiz om dom skulle vara intresserade.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Är det ett rykte eller en förhoppning? Absolut att VIK inte har med så mycket öht att göra, men problemet är att ingensmansland är så litet. De lär inte spela kval, men åttondel är väl en realitet. Då lär de vilja då så många matcher som möjligt, ev skrälla sig vidare till kvart.
Att med den möjligheten släppa sin kapten och bästa spelare ser jag som osannolikt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Silly Season 2024/25
Hockeynews pojkarna, analyserade i sin podd. Gällande Komarek.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-14 10:00:09Svårt att se att Gagner skulle gå nånstans bara för att mjölka mest kapital. Killen har 12 hela säsonger i NHL och ett antal med AHL-spel, lär ha sina finanser säkrade. Ska han spela i Europa är det för äventyret och då är det andra värden som lockar. Sen absolut att Schweiz är sexigare än Sverige, men kan finnas sociala aspekter, kul för familjen osv.fryppe skrev: ↑2025-01-14 09:37:38Tror det blir för dyrt, sen är det nog rätt svårt att konkurrera med schweiz om dom skulle vara intresserade.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Är det ett rykte eller en förhoppning? Absolut att VIK inte har med så mycket öht att göra, men problemet är att ingensmansland är så litet. De lär inte spela kval, men åttondel är väl en realitet. Då lär de vilja då så många matcher som möjligt, ev skrälla sig vidare till kvart.
Att med den möjligheten släppa sin kapten och bästa spelare ser jag som osannolikt.
Att han ev kunde släppas. Men då ev. till SHL.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Förlåt, Men Sam Gagner ser jag som fel väg. Behöver vi fler 35+?, har han glöden kvar?
Frågan är väl egentligen var Sam Gagner står just nu.
Hade någon sagt för sagt för 15 år sedan att Sam Gagner någongång skulle spela i Djurgården hade jag sagt hell yeah, Men det var då.
Sam Gagner, ganska liten spelare med låg tyngdpunkt. Lena händer och bra klubbteknik. På senare år har jag sett Gagner mer som en komplementspelare i NHL.
Jag skulle snarare isåfall rekommendera Wikegård att hålla koll på var Anders Bjorks try-out med Milwaukee Admirals tar vägen.
Ser hellre Bjork än Gagner.
Hade någon sagt för sagt för 15 år sedan att Sam Gagner någongång skulle spela i Djurgården hade jag sagt hell yeah, Men det var då.
Sam Gagner, ganska liten spelare med låg tyngdpunkt. Lena händer och bra klubbteknik. På senare år har jag sett Gagner mer som en komplementspelare i NHL.
Jag skulle snarare isåfall rekommendera Wikegård att hålla koll på var Anders Bjorks try-out med Milwaukee Admirals tar vägen.
Silly Season 2024/25
Bara en "drömvärvning" från mig, Västerås skeppade många spelare förra året och Komarek har inte gått så bra iår direkt.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-14 10:00:09Svårt att se att Gagner skulle gå nånstans bara för att mjölka mest kapital. Killen har 12 hela säsonger i NHL och ett antal med AHL-spel, lär ha sina finanser säkrade. Ska han spela i Europa är det för äventyret och då är det andra värden som lockar. Sen absolut att Schweiz är sexigare än Sverige, men kan finnas sociala aspekter, kul för familjen osv.fryppe skrev: ↑2025-01-14 09:37:38Tror det blir för dyrt, sen är det nog rätt svårt att konkurrera med schweiz om dom skulle vara intresserade.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-14 09:30:01Undrar om det inte blir Sam Gagner till slut ändå?
Silly Season 2024/25
Hade inte Sam varit på hovet i julas hade vi nog aldrig ens funderat på namnet. Är väl just det att det nu har skapats en slags koplling.Knickedick skrev: ↑2025-01-14 10:19:40 Förlåt, Men Sam Gagner ser jag som fel väg. Behöver vi fler 35+?, har han glöden kvar?
Jag tänker absolut att han är en komplementspelare i NHL. Men det är NHL. Vi spelar i hockeyallsvenskan.
Klart att han skulle vara en spetsvärvning. Något annat går inte att säga.
Sen är det ju aldrig säkert hur en sådan spelare kommer att prestera i realiteten.
Har väl aldrig riktigt spelat på stor rink tex. HA är en annorlunda liga som man kan behöva acklimatisera sig till. Osv osv.
Så för tydlighetens skull säger jag att vi ska göra allt i vår makt för att ta in han och att det vore messias, men det vore ju knappast en dålig värvning. Rent logiskt och "på pappret".
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
fyfan va bra
-
Silly Season 2024/25
Gillar inte alls detta. Låter som man har stora likviditetsproblem vilket är extremt oroväckande. ”Ge oss pengar nu men förvänta er inget”. Nä detta i korrelation med nyemissionen får varningsklockorna att gå varmtJim Morrison skrev: ↑2025-01-13 20:28:04Bra att man åtminstone är tydlig med att det blir väldigt svårt att hitta en spelare och att man inte bara värvar in vad som helst utan sparar pengarna till nästa säsong vid bom.
-
Silly Season 2024/25
Klart ekonomin är dålig. Måste upp i SHL!Galning1998 skrev: ↑2025-01-14 10:37:18Gillar inte alls detta. Låter som man har stora likviditetsproblem vilket är extremt oroväckande. ”Ge oss pengar nu men förvänta er inget”. Nä detta i korrelation med nyemissionen får varningsklockorna att gå varmtJim Morrison skrev: ↑2025-01-13 20:28:04Bra att man åtminstone är tydlig med att det blir väldigt svårt att hitta en spelare och att man inte bara värvar in vad som helst utan sparar pengarna till nästa säsong vid bom.
Silly Season 2024/25
Snyggt.