Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Lander till DIF?

Sedan när lämnade vi botten på näringspyramiden?
Har jag missat något?
Någon som pumpat in miljoner i klubben nyligen?

:?:
Kändes mer realistiskt när vi hade Challe kvar pga Timrå-kopplingen. Om nu Challe var omtyckt av Lander såklart.
Ja kanske det. Men det känns som om vi har typ alla andra lag före oss i kön. Eller vi borde väl stå före Leksand plus någon klubb till om han nu som sagt vill få en stor roll.

Om sedan Stoppel får rätt vibbar av Lander tror jag nog pengafrågan skulle gå lösa.

Men ändå, detta känns som en högst osannolik värvning.
Är den det då? Vi behöver verkligen en förstacenter (Zackrisson förut) och att vi skulle få in typ en nordamerikan eller östeuropé känns ännu mer osannolikt. Lander har koll på oss. Han vet vad han får. Han känner till ligan. Challe är förmodligen kvar i någon slags benämning om det skulle krävas att han kom in och snackade med Anton.

Oavsett så är det extremt välbehövligt. Jag ser ingen hög lönepost i laget förutom Tellan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:

Har jag missat något?

Kändes mer realistiskt när vi hade Challe kvar pga Timrå-kopplingen. Om nu Challe var omtyckt av Lander såklart.
Ja kanske det. Men det känns som om vi har typ alla andra lag före oss i kön. Eller vi borde väl stå före Leksand plus någon klubb till om han nu som sagt vill få en stor roll.

Om sedan Stoppel får rätt vibbar av Lander tror jag nog pengafrågan skulle gå lösa.

Är den det då? Vi behöver verkligen en förstacenter (Zackrisson förut) och att vi skulle få in typ en nordamerikan eller östeuropé känns ännu mer osannolikt. Lander har koll på oss. Han vet vad han får. Han känner till ligan. Challe är förmodligen kvar i någon slags benämning om det skulle krävas att han kom in och snackade med Anton.

Oavsett så är det extremt välbehövligt. Jag ser ingen hög lönepost i laget förutom Tellan.
Tror Fernholm sitter på betydligt mer än vad han bör ha med tanke på hans anseende i hockeysverige som någon landslagsback.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:

Har jag missat något?

Tror Fernholm sitter på betydligt mer än vad han bör ha med tanke på hans anseende i hockeysverige som någon landslagsback.
Kanske. Men jag hoppas inte det. Tror inte Fernholm hade många lagval ändå. Men ja, bäst betald back, självfallet. Om vi ska ha en trög, stabbig, back kan vi lika gärna ta in Murray istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är relativt säker på att vi kan landa minst en bra spelare till i truppen, speciellt med DH pengar. Sen måste ju värvningen passa in och en forward/center går ju före Murray alla dagar i veckan även fast jag vill ha han också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan grabbar, nu har ni tänt en strimma av hopp.

Tack så mycket. :twisted:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Rix

Inlägg av Rix »

Det är det vi gör här i forumet, vi tänder hopp när allt annat är förlorat! Kämpa DIF och ta in lander nu!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hoppets låga var lite släckt ett tag men nu glöder det lite där borta vid horisonten :shock: Artiklarna med Murray, Josefsson o Lander har väckt ett litet hopp....
KÄÄÄÄÄMPAAAAAA DIF
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Oavsett vad som plockas in är det viktigaste att vi plockar in verklig spets.

Ser ju helst att det inte rör sig om en forward dock utan om antingen en center eller en riktigt bra defensiv back.

Egentligen behöver vi nog dock båda dessa spelartyper och tyvärr antagligen även ytterligare en center.

Eller typ de spelarna som vi hade kunnat signa om inte Helber beslutat att blåsa oss på 7 miljoner.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag hoppas vi värvar en stor stygg elak back som tar många utvisningar framför eget mål när han slår någon i ansiktet som åker för nära Tellan!! Vi måste skydda vår målvakt med en riktigt stor stark stygg och skäggig man. Det viktigaste är att vi spelar många minuter i egen zon så att han blir användbar och kan dela ut smällar mot motståndarna när dom går på båra målvakter. Det är det enda som saknas i vårt spel just nu.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Enligt en mycketsäker källa vill Nylander till HV och inte till MoDo. Han hoppas det löser sig med HV. Om inte finns MoDo som alternativ
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

KYLERKYLER skrev:
Enligt en mycketsäker källa vill Nylander till HV och inte till MoDo. Han hoppas det löser sig med HV. Om inte finns MoDo som alternativ
På vilket sätt berör detta DIF?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Bengan08 skrev:
KYLERKYLER skrev:
På vilket sätt berör detta DIF?
Han ryktades ju till Djurgården som hastigast.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mario Kempe forsätter, eh, överraska. Tio poäng (5+5) på tolv matcher i KHL. Hoppas han fortsätter i den takten så kan han komma tillbaka hit som en uttalad spetsspelare nästa säsong :wink:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sorry för OT, men fan vad kul det vore att vara sportchef för Djurgårn under en säsong. Jag lovar att jag skulle göra ett bättre jobb än nuvarande. Samuelsson, Lauritzen, Alvarez, Trukhno och Saviano hade inte spelat kvar hos oss om jag hade fått bestämma. Daniel Zaar hade med stor sannolikhet gjort det, för om det var någon jag ville ha hit så var det honom. Zaar har gjort fler poäng än alla de övriga nämnda tillsammans. Just saying...
Låst