DIF Fotboll
-
Re: DIF Fotboll
Folk frågar när hockeysäsongen börjar samtidigt som den mest underhållande hockeyn på året börjar om 2 dagar.
Håller helt med om det virriga mittfältet och att man inte utnyttjade vänsterkanten mer men dessvärre är det ju inta bara mittfältet som är virrigt, försvaret var ju även det helt borta och har man inte ens fått till det inför seriestart så känns det väldigt oroligt, särskilt som försvarsspelet ska vara Olssons signum.Godnoken skrev:Kul att Arvidsson och Faltsetas visade takterna idag. Tråkigt att Faltsetas utgick skadad.
Colley får en etta. Ett par brytningar gick rätt. Resten var katastrof. Speciellt 2-1 målet.
Mrabti är hur pigg som helst och ser han gärna i samma position nästa match.
Johnson var som vanligt en arbetshäst och planens klart bästa spelare.
Något jag var otroligt irriterad på under matchen är att man vägrade att utnyttja Berntsen på vänsterkanten. Ett par bollar åkte dit under omställningar men de var alla så otroligt dåligt slagna att omställningen stoppades helt.
Ingen kemi överhuvudtaget på mitten. Alla skriker på varandra efter varje felpassning upp i banan. Sen är vi ju helt klart ett lag under byggnad och att kemin framåt klaffar redan nu är inget man kan förvänta sig. Allt man kan hoppas på är att visionen Pelle har på anfallsfotboll är något alla jobbar på dagligen. Ödmjukhet och tålamod.
Forza DIF.
Vi har en hel del väldigt lovande spelare som mycket väl kan blomma ut, tyvärr kan det ju också bli så att det låser sig när de inte har ett skyddande paraply av erfarenhet att växa under.
Jag kommer dock låta det gå åtminstone 3-4 omgångar till innan jag stämmer in i avgå-Pelle-kören.
Jag kommer dock låta det gå åtminstone 3-4 omgångar till innan jag stämmer in i avgå-Pelle-kören.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha DIF Fotbolls twitter idag var verkligen ett skämt. Snacka om att skämma ut oss.
DIF!
Så jäkla stolt över de 5000 Djurgårdare som totalt körde över bajens 22 000 första 45 minutrarna. Sen blev det något jämnare, men jäklar vad vi körde! För mig är det inget snack om vem som vann den matchen. Tyvärr så ger ju den matchen inga direkta poäng i tabellen...
Tyvärr så stället inte laget på plan upp lika väl. Varför vi väljer att inte byta in vissa spelare, vi ställer upp spelmässigt annorlunda i andra halvlek. Har inte mycket till övers för Pelle och kommer inte gråta blod den dagen han får lämna. Förstår inte vissa här inne som är anti-Säcken men pro-Pelle. Gillar man en borde man gilla den andra, skillnaden är att säcken får ut något av sitt spel, det får inte Pelle. Magkänslan innan match sa torsk, och även fast det svider så svider det inte lika mycket som om att vi hade torskat mot gnaget. Sen kan vraken få klaga hur mycket de vill.
Tyvärr så stället inte laget på plan upp lika väl. Varför vi väljer att inte byta in vissa spelare, vi ställer upp spelmässigt annorlunda i andra halvlek. Har inte mycket till övers för Pelle och kommer inte gråta blod den dagen han får lämna. Förstår inte vissa här inne som är anti-Säcken men pro-Pelle. Gillar man en borde man gilla den andra, skillnaden är att säcken får ut något av sitt spel, det får inte Pelle. Magkänslan innan match sa torsk, och även fast det svider så svider det inte lika mycket som om att vi hade torskat mot gnaget. Sen kan vraken få klaga hur mycket de vill.
2014-04-07, vad hände?
Pelle måste bort - en vidrigt feg variant av fotboll han står för- och dom där jävla idioterna som sålde Tibbling i vintras och ersatte med detta skräp läs den där jävla idolvinnaren kan också dra
Blir väl en kamp om att säkra nytt kontrakt. Just nu ser jag fram emot hockeysäsongen med det spännande laget vi har på gång.
Bedrövligt. Otvivelaktig seger för bajen, snygga mål gjorde de också.
Kommer bli en jobbig säsong där vi kommer att jubla över 1-1-resultat.
Känns inte som att vi har spelare med kvaliteter som passar spelidén.
Kommer bli en jobbig säsong där vi kommer att jubla över 1-1-resultat.
Känns inte som att vi har spelare med kvaliteter som passar spelidén.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tränarens främsta uppgift när truppen är komplett är att anpassa spelidén efter materialet.mforce skrev: Känns inte som att vi har spelare med kvaliteter som passar spelidén.
Jag tycker Pelle bara verka sucka pga materialet han fått att jobba med, fast han bör ha varit delaktig i processen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Alla 5000 på Sofialäktaren. Sträck på er idag, fy fan vad stolta vi ska vara. Det är vi som är Djurgårn och vi körde över 22000 Bajare igår och det vet Bajen om.. Total utskåpning, framförallt första 45.
Skit i allt och slut upp på fredag. Vi har börjat denna säsong med tre läktarshower och uppvisningar i läktarkultur, nu fortsätter Sveriges bästa supportrar med att höja nivån ett snäpp till.
Swischa tifogruppen också, vilket jävla jobb och tifon i världsklass. Gårdagens bränningar var förövrigt bland de snyggaste vi sett.
http://www.axs.com/se/series/1477/djurg ... denfotboll
----
Förövrigt,
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Otroligt tungt detta.
Skit i allt och slut upp på fredag. Vi har börjat denna säsong med tre läktarshower och uppvisningar i läktarkultur, nu fortsätter Sveriges bästa supportrar med att höja nivån ett snäpp till.
Swischa tifogruppen också, vilket jävla jobb och tifon i världsklass. Gårdagens bränningar var förövrigt bland de snyggaste vi sett.
http://www.axs.com/se/series/1477/djurg ... denfotboll
----
Förövrigt,
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Otroligt tungt detta.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Vad handlade det om? Jag såg inga tweets utan endast ursäkten till dom.Daniel942 skrev:Haha DIF Fotbolls twitter idag var verkligen ett skämt. Snacka om att skämma ut oss.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Han skyllde deras mål på tur, helt enkelt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Några timmar har gått, men jag är fortfarande lack! Jävla Bajen! 23:e augusti är det revansch!
- Cirith Ungol
Hammarby/Leksands IF som förening(ar) bryr jag mig inte ett dugg om, däremot kräks jag i munnen varje gång jag ser eller hör deras fans. Hela skiten luktar självgodhet, storhetsvansinne och hipsters. De är så jävla måna om att de är så speciella och unika när de alla egentligen är en grupp konformister.