Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

jensa öhling skrev:Det känns som vi behöver en forward till. Som det är nu kan vi ju knappt aldrig lira på fyra kedjor. Det krävs ju att en enda gubbe är borta så är vi kort om folk. Calle Gustafsson kan kanske bli bra och killen är skön att se med sin härliga inställning, men ännu är han inte mogen för ES. Frågan är om han någonsin blir det med sin storlek.
Varför skulle han inte kunna bli det?

Kan på rak arm komma på två stycken som är lika eller nästan lika lång/kort som Carl är: Steve Kariya och Anders Söderberg och för de går det ju ganska hyffsat för.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Calle Gustafsson är en skön kille. Han har verkligen imponerat på mig med sin skridskoåkning och sin inställning. I matchen mot LHC täckte han ett skott med handen. Tog ner pucken och startade en kontring... Han ordnade så att Melichar fick utvisning och som senare ledde till att Frylen satte pucken i mål.

Igår mot Brynäs var han också riktgit bra tyckte jag. Han tog pucken, skapade egna chanser. Han fick på ett rätt bra skott också .. :)
Favoritsekvensen från igår är när han blir trippade bakom målet men ändå kan ta sig runt liggandes och lägga fram en pass framför mål .. som sedan blev skott.. på mål...

Imponerande! Men gäller bara att inte dra för stora växlar av detta , men det ser bra ut just nu må jag säga!
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Freddeman skrev:Calle Gustafsson är en skön kille. Han har verkligen imponerat på mig med sin skridskoåkning och sin inställning. I matchen mot LHC täckte han ett skott med handen. Tog ner pucken och startade en kontring... Han ordnade så att Melichar fick utvisning och som senare ledde till att Frylen satte pucken i mål.

Igår mot Brynäs var han också riktgit bra tyckte jag. Han tog pucken, skapade egna chanser. Han fick på ett rätt bra skott också .. :)
Favoritsekvensen från igår är när han blir trippade bakom målet men ändå kan ta sig runt liggandes och lägga fram en pass framför mål .. som sedan blev skott.. på mål...

Imponerande! Men gäller bara att inte dra för stora växlar av detta , men det ser bra ut just nu må jag säga!
Verkligen en super kille för framtiden, han har ju selat strålande de matcherna han fått vara med
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

synd att Calle dock inte fått in nåt mål eller assist på de A matcher han hittils har spelat tre utvisningar bara :( . Ett mål skulle nog tända honom ännu mer och verkligen bli en riktigt bra hockeylirare.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

carl-bysen skrev:synd att Calle dock inte fått in nåt mål eller assist på de A matcher han hittils har spelat tre utvisningar bara :( . Ett mål skulle nog tända honom ännu mer och verkligen bli en riktigt bra hockeylirare.
Tycker man ska bänka Bengan och låta Calle få spela. Bengan har varit totalt osynlig hittills.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Roger Melin skulle vara ett intressant namn som huvudtränare nästa säson när Säckens kontrakt löpt ut. Vad tycker ni andra?
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Roger Melin?? Ja kanske beror på hur det går den här säsongen om vi kanske förlänger med Säcken
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Varför vilja byta ut Säcken? Resultatmässigt så tycker att det går väldigt bra för Djurgården. Jag förstår inte varför man ska byta tränare för det.

Berätta gärna varför? :roll:
Något inom hans coachning?
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Freddeman skrev:Varför vilja byta ut Säcken? Resultatmässigt så tycker att det går väldigt bra för Djurgården. Jag förstår inte varför man ska byta tränare för det.

Ingen aning men vi har ju November framför oss och det vet alla hur det gick förra året men det behöver inte bli så i år! Men om vi skulle helt tappa spelet och ligga på 10:e plats när säsongen är slut då kanske man kan titta på ny tränare.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

carl-bysen skrev:
Freddeman skrev:Varför vilja byta ut Säcken? Resultatmässigt så tycker att det går väldigt bra för Djurgården. Jag förstår inte varför man ska byta tränare för det.

Ingen aning men vi har ju November framför oss och det vet alla hur det gick förra året men det behöver inte bli så i år! Men om vi skulle helt tappa spelet och ligga på 10:e plats när säsongen är slut då kanske man kan titta på ny tränare.
Och absolut inte Melin i DIF-båset tack...
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Rocker skrev:
carl-bysen skrev:

Och absolut inte Melin i DIF-båset tack...

Men November ska nog gå bra! :o
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Östgöten skrev:Roger Melin skulle vara ett intressant namn som huvudtränare nästa säson när Säckens kontrakt löpt ut. Vad tycker ni andra?
Aldrig i livet!

Roger Melin är den sista tränaren jag vill ha hit. Jag väljer Säcken före Melin alla dagar i veckan.

Melins personlighet får Säcken att framstå som Wikegård.

För att inte tala om Melins sjukt höga lön..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Annars tror nog jag att Rogers ledarstil kan passa i DIF. Melin gillar att bygga upp lag med yngre och eller lite mer okända namn och det kulle han verkligen få chansen till i DIF. Tror faktiskt att Melin skulle kunna bygga upp ett ganska intressant lag för oss om han fick chansen.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Kall-El skrev:Annars tror nog jag att Rogers ledarstil kan passa i DIF. Melin gillar att bygga upp lag med yngre och eller lite mer okända namn och det kulle han verkligen få chansen till i DIF. Tror faktiskt att Melin skulle kunna bygga upp ett ganska intressant lag för oss om han fick chansen.
håller faktiskt med Kall-el i det här läget.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

SKANDAL aldrig Melin!

hellre betalar jag en 15åring som inte ens vet vad hockey är.
Skriv svar