Skrivit på nytt kontrakt så det är bara att glömma honom eller om det han hade gällde 12/13. Men kontrakt har han iallafall.oskais skrev:Har Marcus Nilsson i Bofors tagits upp i den här tråden? Tyckte han var den farligaste när vi mötte Bofors första gången. Han är ung och har en bra poängproduktion, tyckte han hade riktigt bra fart på grillorna till skillnad från vår Marcus Nilson.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
2014-04-07, vad hände?
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.SirDIFalot skrev:Som sagt, såhär får det bli!-daniel- skrev:Tror detsamma, och det framgår ju rätt tydligt enligt det som står i nyheten. Dvs "...som alla kämpar om en plats i A-laget den kommande säsongen" och sen den individuella utvärderingen av spelarna är ju exempelvis på Weigel att han måste jobba upp styrkan osv. Tror det max är en ordinarie och dit borde naturligtvis Blomstrand räknas.SirDIFalot skrev:Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
Linkan - Johner - Ölvestad
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
Honken - Fimpen - Blomstrand
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Ölve eller Linkan kommer va left wing i andra kedjan.
I övrigt ser det lovande ut om kryssen är så bra!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett av kryssen kommer vara Tim E.maag--80 skrev:Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.SirDIFalot skrev:Som sagt, såhär får det bli!-daniel- skrev:Tror detsamma, och det framgår ju rätt tydligt enligt det som står i nyheten. Dvs "...som alla kämpar om en plats i A-laget den kommande säsongen" och sen den individuella utvärderingen av spelarna är ju exempelvis på Weigel att han måste jobba upp styrkan osv. Tror det max är en ordinarie och dit borde naturligtvis Blomstrand räknas.SirDIFalot skrev:Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Jag tyckte han tillhörde dom bättre i kvalserien och är rätt övertygad om att han kommer passa väldigt bra i Allsvenskan, hans size har alltid varit hans nackdel, den spelar inte lika stor roll i AS.
Tim kommer vara en mardröm för tunga HA-backar. Personligen tycker jag HA påminner om juniorhockey. Alla ska framåt hela tiden och de flesta lämnar rejäla luckor bakom sig. Jag VILL ha Tim E med. Han kommer göra ett jävligt fint år där.fillefilander skrev:Ett av kryssen kommer vara Tim E.maag--80 skrev:Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.SirDIFalot skrev:Som sagt, såhär får det bli!-daniel- skrev:Tror detsamma, och det framgår ju rätt tydligt enligt det som står i nyheten. Dvs "...som alla kämpar om en plats i A-laget den kommande säsongen" och sen den individuella utvärderingen av spelarna är ju exempelvis på Weigel att han måste jobba upp styrkan osv. Tror det max är en ordinarie och dit borde naturligtvis Blomstrand räknas.SirDIFalot skrev:Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Jag tyckte han tillhörde dom bättre i kvalserien och är rätt övertygad om att han kommer passa väldigt bra i Allsvenskan, hans size har alltid varit hans nackdel, den spelar inte lika stor roll i AS.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz skrev:Tim kommer vara en mardröm för tunga HA-backar. Personligen tycker jag HA påminner om juniorhockey. Alla ska framåt hela tiden och de flesta lämnar rejäla luckor bakom sig. Jag VILL ha Tim E med. Han kommer göra ett jävligt fint år där.fillefilander skrev:Ett av kryssen kommer vara Tim E.maag--80 skrev:Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.SirDIFalot skrev:[quote="-danielSom sagt, såhär får det bli!
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.
Jag har alltid hoppats på att Tim ska spela med lite bättre spelare/lite sämre motstånd så kommer han nog kunna göra en hekl del, om inte mål, så fina assist!
Haha, t.o.m. jag som är pro-Tim tycker att det där var ett väldigt fint argumenterande. Spela med bra killar mot sämre motstånd, jo då hade förhoppningsvis de flesta presterat bättre, kanske även Carlssonmaag--80 skrev:Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.
Jag har alltid hoppats på att Tim ska spela med lite bättre spelare/lite sämre motstånd så kommer han nog kunna göra en hekl del, om inte mål, så fina assist!

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vad tror ni om Mads Bödker?
http://eliteprospects.com/player.php?player=4241
Känns som en 2-vägs back med rätt bra spelförståelse, tydligen aviserat att han inte blir kvar i Leksand kommande säsong och flera klubbar har visat intresse (läst på flera ställen så det bör nog stämma - kan dock inte garantera det då det endast är rykten).
Känns som en 2-vägs back med rätt bra spelförståelse, tydligen aviserat att han inte blir kvar i Leksand kommande säsong och flera klubbar har visat intresse (läst på flera ställen så det bör nog stämma - kan dock inte garantera det då det endast är rykten).
Tycker nog han är lite spännande, undrar dock om vi "slösar" kulor på honom? Tror inte vi har så mycket ändå att röra oss med för att kunna erbjuda honom ett kontrakt värt att nämna. Får ändå beakta att levnadskostnaderna är högre i Stockholm än i Leksand-daniel- skrev:Vad tror ni om Mads Bödker?

Han hade dock gärna fått komma och dragit med sig brorsan som säkert avskyr solen i Phoneix
Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
Magnutz skrev:Inte bara STORA bokstäver utan JÄVLiGT stora. I like it!fillefilander skrev:Ha ha ha...pulverapa skrev:Kricke: DIF stavas med universaler.
Skickat från min MB860 via Tapatalk 2![]()
DIF
Var inte så hårda mot kricke, Han stavar ju iaf sålna packet med jätte jätte stora bokstäver varje gång men DIF med väldigt små=) Bara det är ju en tanke ställare för alla.
DIF
- Fiskmaesen
Är Conny avskriven?
-
Antagligen, nu när Linkan kom. Känns lite tårta på tårta.Fiskmaesen skrev:Är Conny avskriven?
Jag ser ett mönster...
Här kommer en bra beskrivning av Mads Bödker, bra på skridskor, hyfsad speluppfattning, oerhört trevlig person (en riktigt go dansk), men han håller inte i elitserien, tyvärr. Tror dock att hans löneanspråk är beskedlig?
Detta meddelande kommer från ett soligt Ängelholm (som även har ett litet Djurgårdshjärta).
PS. En av mina kompisar är bästa polare med Tjärnkvist, kommer återkomma med info. DS
Detta meddelande kommer från ett soligt Ängelholm (som även har ett litet Djurgårdshjärta).
PS. En av mina kompisar är bästa polare med Tjärnkvist, kommer återkomma med info. DS
Inte hört ett ljud omkring det ryktet. Har inte någon bra koll på Conny förutom det jag läst. Ska vara duktig. Vi får hoppas på fler signaturer snart!Fiskmaesen skrev:Är Conny avskriven?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Haha, jag inser hur det lät, men jag menade kanske inte Både med bättre spelare OCH mot sämre motstånd, utan mer, lite högre upp i kedjorna, med lite mer istid, ja ni fattar.crike skrev:Haha, t.o.m. jag som är pro-Tim tycker att det där var ett väldigt fint argumenterande. Spela med bra killar mot sämre motstånd, jo då hade förhoppningsvis de flesta presterat bättre, kanske även Carlssonmaag--80 skrev:Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.

Sen är det tänkbart att Tim är en spelare med lite begränsningar, han kanske inte kan omvandla alla kroppsfinter i poäng framåt...