Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

oskais skrev:Har Marcus Nilsson i Bofors tagits upp i den här tråden? Tyckte han var den farligaste när vi mötte Bofors första gången. Han är ung och har en bra poängproduktion, tyckte han hade riktigt bra fart på grillorna till skillnad från vår Marcus Nilson.
Skrivit på nytt kontrakt så det är bara att glömma honom eller om det han hade gällde 12/13. Men kontrakt har han iallafall.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
maag--80

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av maag--80 »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
Tror detsamma, och det framgår ju rätt tydligt enligt det som står i nyheten. Dvs "...som alla kämpar om en plats i A-laget den kommande säsongen" och sen den individuella utvärderingen av spelarna är ju exempelvis på Weigel att han måste jobba upp styrkan osv. Tror det max är en ordinarie och dit borde naturligtvis Blomstrand räknas.
Som sagt, såhär får det bli! :)

Linkan - Johner - Ölvestad
X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4
Honken - Fimpen - Blomstrand

X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.
Ölve eller Linkan kommer va left wing i andra kedjan.
I övrigt ser det lovande ut om kryssen är så bra!
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

maag--80 skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag både tror och hoppas att de junisarna vi signade idag inte räknas allihop som ordinarie forwards.
Tror detsamma, och det framgår ju rätt tydligt enligt det som står i nyheten. Dvs "...som alla kämpar om en plats i A-laget den kommande säsongen" och sen den individuella utvärderingen av spelarna är ju exempelvis på Weigel att han måste jobba upp styrkan osv. Tror det max är en ordinarie och dit borde naturligtvis Blomstrand räknas.

X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4

X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen
Fortfarande killar, Breman Linkberg och Ölvestad kommer inte spela i samma kedja.
Ett av kryssen kommer vara Tim E.

Jag tyckte han tillhörde dom bättre i kvalserien och är rätt övertygad om att han kommer passa väldigt bra i Allsvenskan, hans size har alltid varit hans nackdel, den spelar inte lika stor roll i AS.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

fillefilander skrev:
maag--80 skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4

X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen

Jag tyckte han tillhörde dom bättre i kvalserien och är rätt övertygad om att han kommer passa väldigt bra i Allsvenskan, hans size har alltid varit hans nackdel, den spelar inte lika stor roll i AS.
Tim kommer vara en mardröm för tunga HA-backar. Personligen tycker jag HA påminner om juniorhockey. Alla ska framåt hela tiden och de flesta lämnar rejäla luckor bakom sig. Jag VILL ha Tim E med. Han kommer göra ett jävligt fint år där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Magnutz skrev:
fillefilander skrev:
maag--80 skrev:
SirDIFalot skrev:[quote="-danielSom sagt, såhär får det bli! :)

X1 - X2 - X3
Hank - Weigel - X4

X1 = Soares/Fleury
X2 = Otto
X3 = Ljungh
X4 = Sörensen

Tim kommer vara en mardröm för tunga HA-backar. Personligen tycker jag HA påminner om juniorhockey. Alla ska framåt hela tiden och de flesta lämnar rejäla luckor bakom sig. Jag VILL ha Tim E med. Han kommer göra ett jävligt fint år där.

Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.
Jag har alltid hoppats på att Tim ska spela med lite bättre spelare/lite sämre motstånd så kommer han nog kunna göra en hekl del, om inte mål, så fina assist!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

maag--80 skrev:Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.
Jag har alltid hoppats på att Tim ska spela med lite bättre spelare/lite sämre motstånd så kommer han nog kunna göra en hekl del, om inte mål, så fina assist!
Haha, t.o.m. jag som är pro-Tim tycker att det där var ett väldigt fint argumenterande. Spela med bra killar mot sämre motstånd, jo då hade förhoppningsvis de flesta presterat bättre, kanske även Carlsson :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad tror ni om Mads Bödker?
http://eliteprospects.com/player.php?player=4241

Känns som en 2-vägs back med rätt bra spelförståelse, tydligen aviserat att han inte blir kvar i Leksand kommande säsong och flera klubbar har visat intresse (läst på flera ställen så det bör nog stämma - kan dock inte garantera det då det endast är rykten).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Vad tror ni om Mads Bödker?
http://eliteprospects.com/player.php?player=4241

Känns som en 2-vägs back med rätt bra spelförståelse, tydligen aviserat att han inte blir kvar i Leksand kommande säsong och flera klubbar har visat intresse (läst på flera ställen så det bör nog stämma - kan dock inte garantera det då det endast är rykten).
Tycker nog han är lite spännande, undrar dock om vi "slösar" kulor på honom? Tror inte vi har så mycket ändå att röra oss med för att kunna erbjuda honom ett kontrakt värt att nämna. Får ändå beakta att levnadskostnaderna är högre i Stockholm än i Leksand :wink:
Han hade dock gärna fått komma och dragit med sig brorsan som säkert avskyr solen i Phoneix
mike9999

Inlägg av mike9999 »

En sillyseasonblogg att hålla kolla på!

www.hockeyzonen.wordpress.com
vr6power

Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster

Inlägg av vr6power »

Magnutz skrev:
fillefilander skrev:
pulverapa skrev:Kricke: DIF stavas med universaler.
Ha ha ha...

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
Inte bara STORA bokstäver utan JÄVLiGT stora. I like it! :)

DIF

Var inte så hårda mot kricke, Han stavar ju iaf sålna packet med jätte jätte stora bokstäver varje gång men DIF med väldigt små=) Bara det är ju en tanke ställare för alla.

DIF
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Är Conny avskriven?
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Fiskmaesen skrev:Är Conny avskriven?
Antagligen, nu när Linkan kom. Känns lite tårta på tårta.
Jag ser ett mönster...
Feffe

Inlägg av Feffe »

Här kommer en bra beskrivning av Mads Bödker, bra på skridskor, hyfsad speluppfattning, oerhört trevlig person (en riktigt go dansk), men han håller inte i elitserien, tyvärr. Tror dock att hans löneanspråk är beskedlig?
Detta meddelande kommer från ett soligt Ängelholm (som även har ett litet Djurgårdshjärta).

PS. En av mina kompisar är bästa polare med Tjärnkvist, kommer återkomma med info. DS
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fiskmaesen skrev:Är Conny avskriven?
Inte hört ett ljud omkring det ryktet. Har inte någon bra koll på Conny förutom det jag läst. Ska vara duktig. Vi får hoppas på fler signaturer snart!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

crike skrev:
maag--80 skrev:Just det, han snackade i någon intervju om att allsvenskan var en bra liga, och att han gärna ville va med.
Haha, t.o.m. jag som är pro-Tim tycker att det där var ett väldigt fint argumenterande. Spela med bra killar mot sämre motstånd, jo då hade förhoppningsvis de flesta presterat bättre, kanske även Carlsson :wink:
Haha, jag inser hur det lät, men jag menade kanske inte Både med bättre spelare OCH mot sämre motstånd, utan mer, lite högre upp i kedjorna, med lite mer istid, ja ni fattar. :)
Sen är det tänkbart att Tim är en spelare med lite begränsningar, han kanske inte kan omvandla alla kroppsfinter i poäng framåt...
Låst