DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Staten skrev:Skojar ni? Vi levererar ju chans på chans just nu. Tålamod.
Mmh, men vi ger ju bort matchen de första 65-70 min, som vanligt otroligt passiva.
Vi väntar hela tiden på motståndarnas första drag innan vi själva agerar.
Usch
Pelle-fotboll i sitt esse. Överlägset tråkigaste laget i Sverige är den enda titeln vi kommer komma stoltsera med framöver.
Nä, titeln sämst i stan tar vi oxå.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Mrabti tillsammans med Colley har varit planens sämsta spelare. Har Mrabti fått fram en enda passning idag?
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Vi har en utespelare på plan som lirade i fjol. Resten är nya. Hade hellre sett en ny tränare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Totalt krislag redan efter 3 omgångar. Kul.

Men vad väntade man sig med ett långsiktigt budgetbygge för säsongen 2018-2019? Frågan är om vi överlever så långt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Fruktansvärd match att bevittna.

Haris sämst. Colley nästan lika dålig. Höie och Arvidsson bra. Johnson har potential och Mrabti glimrar till ibland. Överlägset bäst är dock Kennedy, tyvärr. :cry:
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Ja, vårt fotbollslags existensberättigande lämnar ju rätt mycket kvar att önska. Har inte varit lätt att plåga sig igenom våra tre första matcher.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Fyfan så pissdåligt, går ju inte kolla på allsvensk fotboll man blir ju vansinnig konstant..
Spela fult
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nej, sista fotbollsmatchen jag ser på ett tag, har bättre saker att spendera min tid på än att se ett korpgäng göra allt för att inte spela fotboll.

Börjar hockeyn snart?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nån som kommer ihåg när DIF sist inte började en säsong med att lämna 15-20p i handikapp?
Bara vetskapen om att det troligtvis kommer börja så gör att man egentligen aldrig hinner bygga upp nåt sug inför fotbollssäsongen.
Det är bara nåt man ska beta av/ta sig igenom

Usch, nu kommer alla efterblivna bajare på jobbet skråla hela dagen lång om SM-Guld imorgon.
(fast jag mer än 500 gånger tidigare förklarat att det är egentligen bara DIF Hockey som känns och berör)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Trist med förlust men att förlora mot bajen ger samma känsla som att förlora mot kalmar. Om 5 minuter har man glömt bort det ändå. Jag har verkligen inte alls samma känsla när vi möter bajen som när vi möter aik. Man kan inte riktigt ta bajen på allvar.

För övrigt så är ju nivån på Allsvenskan ruskigt låg. Vilken skitliga.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Nu är inte fotboll min grej men jag har sett våra tre första matcher på tv och det har ju inte varit direkt upplyftande, men det kanske ser ut så här?

Inte för att hammarby var speciellt bra idag men de var ju överlägsna våra spelare tyvärr, Johnson var väl vårt enda hot.

Försvarsspelet trodde jag var vår tränares prio ett men det var ju riktigt uselt, kunde blivit ett antal fler mål i rövva.

Frågan är också om de överhuvudtaget tränar passningar på träningarna...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BigJ skrev:Nu är inte fotboll min grej men jag har sett våra tre första matcher på tv och det har ju inte varit direkt upplyftande, men det kanske ser ut så här?

Inte för att hammarby var speciellt bra idag men de var ju överlägsna våra spelare tyvärr, Johnson var väl vårt enda hot.

Försvarsspelet trodde jag var vår tränares prio ett men det var ju riktigt uselt, kunde blivit ett antal fler mål i rövva.

Frågan är också om de överhuvudtaget tränar passningar på träningarna...
Vilken sågning!
Jag håller med till 200%.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Detta är inte ens i närheten hur det känns att torska ett hockeyderby mot Solna.
Känns som en vanlig förlust detta. Vi var inte bättre idag.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:Detta är inte ens i närheten hur det känns att torska ett hockeyderby mot Solna.
Känns som en vanlig förlust detta. Vi var inte bättre idag.
Nej, vi var väldigt tydligt klart mycket sämre än bättre.....skulle man kunna säga.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Kul att Arvidsson och Faltsetas visade takterna idag. Tråkigt att Faltsetas utgick skadad.

Colley får en etta. Ett par brytningar gick rätt. Resten var katastrof. Speciellt 2-1 målet.

Mrabti är hur pigg som helst och ser han gärna i samma position nästa match.

Johnson var som vanligt en arbetshäst och planens klart bästa spelare.

Något jag var otroligt irriterad på under matchen är att man vägrade att utnyttja Berntsen på vänsterkanten. Ett par bollar åkte dit under omställningar men de var alla så otroligt dåligt slagna att omställningen stoppades helt.
Ingen kemi överhuvudtaget på mitten. Alla skriker på varandra efter varje felpassning upp i banan. Sen är vi ju helt klart ett lag under byggnad och att kemin framåt klaffar redan nu är inget man kan förvänta sig. Allt man kan hoppas på är att visionen Pelle har på anfallsfotboll är något alla jobbar på dagligen. Ödmjukhet och tålamod.

Forza DIF.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar