Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
GRYMT skeptisk. Platsade inte i NHL för tio år sedan och imponerade inte jättestort i KHL av det jag såg heller. Men jag blir gärna motbevisad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nja, inte övertygad heller.
Tycker inte att Fjällby har gjort bort sig på något sätt (tvärt om!) som ersättare och han har dessutom en klockren hockeyfrilla. Ser gärna att han får spela mer.
Tycker inte att Fjällby har gjort bort sig på något sätt (tvärt om!) som ersättare och han har dessutom en klockren hockeyfrilla. Ser gärna att han får spela mer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Får väl sätta hank på läktarensensei skrev:Nja, inte övertygad heller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hockeyfrillan ska såklart belönas. Tycker det är tråkigt att vi har så få i laget. Possler är väl ok men sen ingen mer. Det är för dåligt!sensei skrev:Nja, inte övertygad heller.
En till som kan lira 3:e kedjan nu då.. ev 2:a linan på en bra dag (vilket han inte verkar haft på länge)... Jaja, bättre än inget.. nu kan vi iaf hantera EN ev. skada.
Hoppades fortfarande på målis men antagligen är det supersvårt att lösa i denna delen av säsongen, tror det kommer läggas ett enormt arbete för att byta ut hela målvakts-sidan under säsongsuppehållet.
Tellan, I love you, men vad du sa i intervjun (blabla, motivationen tryter, blabla träffa familj mer osv osv) verkar påverka dig så det är dax att stiga av tåget nu. Tack för allt!
Adam, tyvärr pojken, du är HA och inte SHL, hur mycket du än vill och försöker. Börja om där nere igen så kanske du kan leta dig upp i finrummet om 4-5år.
Hoppades fortfarande på målis men antagligen är det supersvårt att lösa i denna delen av säsongen, tror det kommer läggas ett enormt arbete för att byta ut hela målvakts-sidan under säsongsuppehållet.
Tellan, I love you, men vad du sa i intervjun (blabla, motivationen tryter, blabla träffa familj mer osv osv) verkar påverka dig så det är dax att stiga av tåget nu. Tack för allt!
Adam, tyvärr pojken, du är HA och inte SHL, hur mycket du än vill och försöker. Börja om där nere igen så kanske du kan leta dig upp i finrummet om 4-5år.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker fjällby har gjort det bra. Och så som det såg ut anfalsmässigt, och kedjeformationerna så tycker jag att hank får stå åt sidan. Frågan är var bergfors ska in.Benjamin L. Willard skrev:Får väl sätta hank på läktarensensei skrev:Nja, inte övertygad heller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ang. Bergfors så tycker jag om värvningen. Jag tror han själv känner att det här kan bli en nytändning, och visa att han är bättre än -14. Tror inte att han kommer såsa runt likt jeff. Han har även nära hem till Södertälje. Bara det kan få det att lossna.
Håller med. Älskar Tellan, en MR Djurgårn! Men samma här när jag läste intervjuerna om motivation, familj, aldrig ledig på en helg, hunden dog, så kändes det att varför slutade han inte efter förra säsongen?captcash skrev:En till som kan lira 3:e kedjan nu då.. ev 2:a linan på en bra dag (vilket han inte verkar haft på länge)... Jaja, bättre än inget.. nu kan vi iaf hantera EN ev. skada.
Dock tycker jag han ska stå imorgon, dels för att få revansch, och.. Adam..
Hoppas Ssk Jocke kan dra hit Anton Holm nästa säsong. 25 mål i ett bottengäng är starkt.
Kan inte bestämma mig Tellan eller Adam imorgon?
Tellan: Seg i aktioner, sidledsförflyttningar och placeringsspelet. Lämnar massor av returer.
Adam: Bättre i sidled men ännu sämre placeringsförmåga. Tar sällan eller aldrig ett friläge.
Jag väljer nog Robin Jensen.
Skämt åsido. Tellan måste in igen för att komma upp på hästen igen.
Blir oavsett förlust imorgon. Allt annat är miracle on ice.
Tellan: Seg i aktioner, sidledsförflyttningar och placeringsspelet. Lämnar massor av returer.
Adam: Bättre i sidled men ännu sämre placeringsförmåga. Tar sällan eller aldrig ett friläge.
Jag väljer nog Robin Jensen.
Skämt åsido. Tellan måste in igen för att komma upp på hästen igen.
Blir oavsett förlust imorgon. Allt annat är miracle on ice.
Men hur fan ska vi ha plats med honom nu när vi värvade Bergfors?EspenK skrev:Hoppas Ssk Jocke kan dra hit Anton Holm nästa säsong. 25 mål i ett bottengäng är starkt.
Jag kan faktiskt tänka mig en utlåning på Hank nästa säsong.mb81 skrev:Men hur fan ska vi ha plats med honom nu när vi värvade Bergfors?EspenK skrev:Hoppas Ssk Jocke kan dra hit Anton Holm nästa säsong. 25 mål i ett bottengäng är starkt.
Det säger ju en del om hur högt LHC värdesatte honom...136_Djurgårdare skrev:"Hör att Djurgården fått Bergfors till rena reapriset (Nåja). Linköping kommer få bekosta en rejäl del."
Johan Svensson (@MrMadhawk)
Låt mig förklara varför jag är så skeptisk, lite av det ligger i att jag tror att det kostar mer än det smakar, men det som verkligen skaver är en undran hur det här laget ska kunna bli bättre till nästa säsong. Just nu ligger vi i ingemansland, i en jämnare serie hade kvalspel varit en reell möjlighet (vilket det nu fortfarande är, även om det inte är särskilt troligt).
I dagsläget har samtliga forwards i truppen kontrakt nästa säsong, med undantaget för Matt Anderson. Det finns alltså oroligt lite utrymme för förbättring framåt inför nästa säsong, särskilt när jag tycker att den enda icke kontrakterade spelarna är en av dom bästa.
Hur ska forwardssidan kunna bli bättre nästa år? Jag pallar fan inte ett mellanår till.
Klart att Tjocke kanske har planer på att skeppa spelare under kontrakt, men jag är inte så säker på det.
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag hoppas på en sparkning på Hank nästa säsong och också Reideborn. Men det händer väl aldrig med Jocke vid rodret.EspenK skrev:Jag kan faktiskt tänka mig en utlåning på Hank nästa säsong.mb81 skrev:Men hur fan ska vi ha plats med honom nu när vi värvade Bergfors?EspenK skrev:Hoppas Ssk Jocke kan dra hit Anton Holm nästa säsong. 25 mål i ett bottengäng är starkt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Kan ni snälla rara öppna nästa års sillytråd nu när deadline är över.
Vill börja hoppas igen.
Vill börja hoppas igen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågan är ju hur Hank ska bära sig åt för att slå sig in i laget igen, blir knepigt, nu ska ju även Bergfors in och Fjällby verkar hungrig, platsen brevid Linus.J och Ahlén är numera upptagen.
Spela fult