Folk gillar dessa backar för att dom spelar fult och drar på sig utvisningar framför eget mål. Folk vill se dessa personer gå en fight. Allt detta drabbar bara laget negativtSirDIFalot skrev:Jag hade definitivt föredragit 6 st Holm och Norell i alla fall. Rörliga och bra med pucken. Viktigaste egenskaperna.diftobbe89 skrev:Fernholm är ju verkligen inte överskattad iallafall, aldrig hört någon säga att han är duktig överhuvudtaget, jag tycker tvärtom att han inte är så dålig som folk vill få det till, full godkänd och spelar rejält.SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
Hade vi haft 6st backar som Norell och Holm hade nog inte många vart nöjda.
I mitt tycke är kanske Fernholm hela Hockeysveriges mest överskattade spelare/back senaste 5-6 åren. Linköping, HV71, Finland, KHL och landslaget för en högst medioker back som inte är särskilt bra på någonting förutom att vara stor och elak typ. Är direkt svag med pucken och jättedålig på skridskorna. Arnesson är lite av samma spelatyp, men snäppet bättre. Förstår mig inte på fascinationen för såna backar. Är det bara för att dom "spelar rejält" och "tufft"? Dom är ju inte bättre defensivt än Holm och Norell för det. Det är ju bara tid på hockey i vilket land som helst. Vilka backar är det som hamnar i egen zon hela tiden? Dom bästa backarna är dom som minimerar tiden dom behöver spela i egen zon som mest.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Holm och Norell är ju två stycken väldigt mediokra SHL-backar, Norell tycker jag alltid det varit lite för mycket hype kring och Holm visste vi redan innan är en 6e, 7e back på den här nivån och lär aldrig bli mycket bättre heller.SirDIFalot skrev:Jag hade definitivt föredragit 6 st Holm och Norell i alla fall. Rörliga och bra med pucken. Viktigaste egenskaperna.diftobbe89 skrev:Fernholm är ju verkligen inte överskattad iallafall, aldrig hört någon säga att han är duktig överhuvudtaget, jag tycker tvärtom att han inte är så dålig som folk vill få det till, full godkänd och spelar rejält.SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
I mitt tycke är kanske Fernholm hela Hockeysveriges mest överskattade spelare/back senaste 5-6 åren. Linköping, HV71, Finland, KHL och landslaget för en högst medioker back som inte är särskilt bra på någonting förutom att vara stor och elak typ. Är direkt svag med pucken och jättedålig på skridskorna. Arnesson är lite av samma spelatyp, men snäppet bättre. Förstår mig inte på fascinationen för såna backar. Är det bara för att dom "spelar rejält" och "tufft"? Dom är ju inte bättre defensivt än Holm och Norell för det. Det är ju bara tid på hockey i vilket land som helst. Vilka backar är det som hamnar i egen zon hela tiden? Dom bästa backarna är dom som minimerar tiden dom behöver spela i egen zon som mest.
Fernholm gör det helt okej så länge han inte får ta allt för stort ansvar, i ett tredje backpar med en offensivback skulle han göra sig som bäst.
Man märker att det varit ett ganska stort steg från HA till SHL främst på backar som Norell, Holm, och Englund.
Högström blandar och ger, Nordlund har gjort det bra, Fernholm är okej och Falk har varit förvånandsvärt bra.
Sjöwall: Nej, det drabbar inte laget negativt, vi blir alltid bättre när matcherna blir heta, så länge slagsmålen kvittas så ska vi göra allt vi kan för att få motståndarna ur balans, kommer aldrig kunna vinna på ren skicklighet.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tycker du förespråkar ett förlegat sätt att se på försvarsspel. Säcken och Nyman håller nog med dig dock, därför spelar Arnesson och Fernholm mest av våra backar. Ännu en anledning till att vi får svårt att överleva säsongen. Vi utnyttjar inte dom få kvaliteterna vi har i laget.diftobbe89 skrev:Holm och Norell är ju två stycken väldigt mediokra SHL-backar, Norell tycker jag alltid det varit lite för mycket hype kring och Holm visste vi redan innan är en 6e, 7e back på den här nivån och lär aldrig bli mycket bättre heller.SirDIFalot skrev:Jag hade definitivt föredragit 6 st Holm och Norell i alla fall. Rörliga och bra med pucken. Viktigaste egenskaperna.diftobbe89 skrev:Fernholm är ju verkligen inte överskattad iallafall, aldrig hört någon säga att han är duktig överhuvudtaget, jag tycker tvärtom att han inte är så dålig som folk vill få det till, full godkänd och spelar rejält.SirDIFalot skrev:Beror nog lite på vad man gillar dock. Samma debatt som pågår i Nordamerika gällande backar av den spelartypen. Är dom överskattade eller gör dom nytta? Jag vet vart jag står..diftobbe89 skrev: Fernholm är även han en back som får alldeles för mycket skit, inte alls vart så dålig som folk vill få det till. Särbehandling, pinsamt.
Fernholm gör det helt okej så länge han inte får ta allt för stort ansvar, i ett tredje backpar med en offensivback skulle han göra sig som bäst.
Man märker att det varit ett ganska stort steg från HA till SHL främst på backar som Norell, Holm, och Englund.
Högström blandar och ger, Nordlund har gjort det bra, Fernholm är okej och Falk har varit förvånandsvärt bra.
Sjöwall: Nej, det drabbar inte laget negativt, vi blir alltid bättre när matcherna blir heta, så länge slagsmålen kvittas så ska vi göra allt vi kan för att få motståndarna ur balans, kommer aldrig kunna vinna på ren skicklighet.
Expert.
- SirDIFalot
Tomas Ros ?@Rosenrasande 14s14 seconds ago
Jakten på W Nylander har börjat. Vilken svensk klubb ger bäst deal. Kan tänka mig att han hamnar i Djurgården.
Inte särskilt sugen. Dominerade inte i SHL ifjol och svårt att se honom bli avgörande spets nu ett halvår senare.
Jakten på W Nylander har börjat. Vilken svensk klubb ger bäst deal. Kan tänka mig att han hamnar i Djurgården.
Inte särskilt sugen. Dominerade inte i SHL ifjol och svårt att se honom bli avgörande spets nu ett halvår senare.
Expert.
Tror du vi seriöst kan få någon bättre spets? Är väl förmodligen Sveriges största talang och ligger väl tex snäppet före spelare som Vrana och Fiala. Vrana är en topp 6 spelare i lhc och Fiala förmodligen det i hv.SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 14s14 seconds ago
Även fast jag hellre hade valt Lander som du hade som förslag tidigare men det känns verkligen osannolikt.
- SirDIFalot
Nylander har ju inte visat ett skit i SHL. För ett halvår sedan var han inte ens framstående där.mb81 skrev:Tror du vi seriöst kan få någon bättre spets? Är väl förmodligen Sveriges största talang och ligger väl tex snäppet före spelare som Vrana och Fiala. Vrana är en topp 6 spelare i lhc och Fiala förmodligen det i hv.SirDIFalot skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 14s14 seconds ago
Även fast jag hellre hade valt Lander som du hade som förslag tidigare men det känns verkligen osannolikt.
Erik Karlsson ?@_Erik_Karlsson 1m1 minute ago
KG Stoppel inte så het på Nylander. Ute efter mer rutinerad tvåvägscenter. "Just nu väntar vi på att Sidney Crosby ska bli ledig".#difhockey
Skönt att höra, förutom tvåvägsgrejen, ren offensiv spets behövs. Inget annat.
Expert.
Ja tack till Crosby
William är väl förmodligen AIK:are med tanke på faderns sympatier. Blir nog inget där.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Nej tack, för skadebenägen!Sjöwall skrev:Ja tack till Crosby
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Han är nog legoknekt som sin far sin. Det spelar nog ingen roll helt enkelt.Godnoken skrev:William är väl förmodligen AIK:are med tanke på faderns sympatier. Blir nog inget där.
Hoppas DIF inte är sugna dock.
Expert.
- SirDIFalot
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -fran-nhl/SirDIFalot skrev:Kanske vara aningen optimistisk här. Lander sitter på ett envägskontrakt och inte ett tvåvägskontrakt och har därför samma lön i AHL som NHL. Känner väl inte samma sug att komma hem då.SirDIFalot skrev:Anton Lander sattes upp på waivers precis, min gissning är att ingen tar honom och han hamnar i AHL. Får se om han blickar hemåt då.
Klubben vill nu värva en center och visar intresse för både Edmontons Anton Lander och New Jerseys Jacob Josefson.
– De är unga och det beror på hur sugna de är på att hänga kvar eller att komma hem och ta ny sats. Det får framtiden utvisa, säger Djurgårdens vice vd K-G Stoppel till SportExpressen.se.
Eller var jag?
Lander > Josefson helt klart.
Expert.
-
Att KG dementerar betyder ingenting har det visat sig, vill minnas att han kommenterade Fernsholm i början av sommaren ungefär såhär: "nej, han är inte aktuell".
- SirDIFalot
Känslan var väl dock att det var vår riktiga inställning i början på sommaren, tills vi hade fått nobben av ett par förstaalternativ (Ahnelöv) och fick "nöja oss" med Fernholm.Tanne Jauer skrev:Att KG dementerar betyder ingenting har det visat sig, vill minnas att han kommenterade Fernsholm i början av sommaren ungefär såhär: "nej, han är inte aktuell".
Expert.
Låter riktigt kul!SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -fran-nhl/SirDIFalot skrev:Kanske vara aningen optimistisk här. Lander sitter på ett envägskontrakt och inte ett tvåvägskontrakt och har därför samma lön i AHL som NHL. Känner väl inte samma sug att komma hem då.SirDIFalot skrev:Anton Lander sattes upp på waivers precis, min gissning är att ingen tar honom och han hamnar i AHL. Får se om han blickar hemåt då.
Klubben vill nu värva en center och visar intresse för både Edmontons Anton Lander och New Jerseys Jacob Josefson.
– De är unga och det beror på hur sugna de är på att hänga kvar eller att komma hem och ta ny sats. Det får framtiden utvisa, säger Djurgårdens vice vd K-G Stoppel till SportExpressen.se.
Eller var jag?
Lander skulle vara en sjukt bra värvning! Josefsson har man ju mer känslor kring och skulle såklart också vara en bra värvning.
drömmen, om vi får och har råd med bägge, satan i gatanmb81 skrev:Låter riktigt kul!SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -fran-nhl/SirDIFalot skrev:Kanske vara aningen optimistisk här. Lander sitter på ett envägskontrakt och inte ett tvåvägskontrakt och har därför samma lön i AHL som NHL. Känner väl inte samma sug att komma hem då.SirDIFalot skrev:Anton Lander sattes upp på waivers precis, min gissning är att ingen tar honom och han hamnar i AHL. Får se om han blickar hemåt då.
Eller var jag?
Lander skulle vara en sjukt bra värvning! Josefsson har man ju mer känslor kring och skulle såklart också vara en bra värvning.
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming