Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
wzy

Inlägg av wzy »

Jag tycker också att Persson är mest instabil. Men det är ju inte direkt konstigt, han är en spelare som fortfarande är under utveckling, till skillnad från tex frylen. Om Persson blir kvar i Djurgården några år till kommer han nog bli en riktigt bra back som vi kommer ha nytta av.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Många snackar om Ossi, Jiri och Johansson mm... Men den med bäst +/-(+7) över lägset och 11 totalt i ES är T. Petterson som inte har gjort en dålig match den här säsongen! KUNG.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

wzy skrev:Jag tycker också att Persson är mest instabil. Men det är ju inte direkt konstigt, han är en spelare som fortfarande är under utveckling, till skillnad från tex frylen. Om Persson blir kvar i Djurgården några år till kommer han nog bli en riktigt bra back som vi kommer ha nytta av.
Persson är en stor talang. Efter att han har fått sitt stora genombrott sticker han över till Nordamerika.
Stocky skrev:Många snackar om Ossi, Jiri och Johansson mm... Men den med bäst +/-(+7) över lägset och 11 totalt i ES är T. Petterson som inte har gjort en dålig match den här säsongen! KUNG.
Av någon andledning glömmer man (eller kanske bara jag) lätt bort Timmy. Men påstår man att han är dålig så kan man inte mycket om hockey. Han har verkligen varit grymt bra, jag tyckte att han var riktigt bra förra säsongen med. Men i år är han ännu vassare.

Keep up the good work, Timmy!
wzy

Inlägg av wzy »

blocco skrev:
wzy skrev:Jag tycker också att Persson är mest instabil. Men det är ju inte direkt konstigt, han är en spelare som fortfarande är under utveckling, till skillnad från tex frylen. Om Persson blir kvar i Djurgården några år till kommer han nog bli en riktigt bra back som vi kommer ha nytta av.
Persson är en stor talang. Efter att han har fått sitt stora genombrott sticker han över till Nordamerika.
Stocky skrev:Många snackar om Ossi, Jiri och Johansson mm... Men den med bäst +/-(+7) över lägset och 11 totalt i ES är T. Petterson som inte har gjort en dålig match den här säsongen! KUNG.
Av någon andledning glömmer man (eller kanske bara jag) lätt bort Timmy. Men påstår man att han är dålig så kan man inte mycket om hockey. Han har verkligen varit grymt bra, jag tyckte att han var riktigt bra förra säsongen med. Men i år är han ännu vassare.

Keep up the good work, Timmy!
Jo precis det jag menade, jag tror knappast Djurgården släpper ifrån sig honom frivilligt. Men dom matcherna jag har sett hittills i år har han inte imponerat överdrivet mycket, och han lär ju inte få spela lika mycket som han gjort hittills när ronnie kommer tillbaka.
Men om något år kommer han säkert vara riktigt vass!

Angående Timmy så tror jag det är många "glömmer" honom med tanke på att han inte är någon poängmakare. Defensivt sett har han varit ovärdeligt bra den här säsongen (och i de tidigare).
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Hur är det med Dick Axelsson egentligen? En axelskada lät ju inte helt bra...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Highwind

Inlägg av Highwind »

Joas skrev:
Kall-El skrev:Du får tycka vad du vill, men jag är livrädd varje gång Frylén eller Printz för den delen har pucken i egen zon. Det händer ganska ofta att pucken inte tar kortaste vägen ut om den över huvud taget kommer ut vill säga. MoDo må ha haft den gameplanen att sätta hög press, men de lyckades inte alls med den. Timrå hade samma plan och de lyckades rätt bra om man säger så. Går ett lag in med rätt inställning mot oss samt har lite kvalité i laget borde det inte vara några större problem att skapa chanser i alla fall den saken är säker.

Spelet utan puck ser däremot betydligt bättre ut det kan jag hålla med om, men det krävs även backar som kan kontrollera trissan.
Oron finns hos mig också men bara när det gäller Printz.
Frylén tycker jag sköter sig klart bättre än Printz som känns stabbig och har enormt svårt med pasningsspelet.
Fredrik Ericsson borde få chansen igen han var noga med pucken och en klart bättre skridskoåkare än Printz.
R.Petterson kommer att bänka Printz.
Gäst

Inlägg av Gäst »

DIF får gärna finna fler höger fattade backar till nästa säsong..
En favorit spelare för mig är Francois Bouchard
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Pratade lite med Hallman över mail, och frågade om hon stött på Ossi och sagt att han redan hade många fans. Hon svarade med att hon sagt det till honom och att han reagerade med att bli lite generad men även glad och stolt. Vi får fortsätta hylla Ossi med positiva saker, det han tillför DIF är otroligt mycket. Allt positivt han får utav Stockholm, fansen och DIF gör att han tänker mer på att stanna.

Ossi in our hearts.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Crashmash skrev:Pratade lite med Hallman över mail, och frågade om hon stött på Ossi och sagt att han redan hade många fans. Hon svarade med att hon sagt det till honom och att han reagerade med att bli lite generad men även glad och stolt. Vi får fortsätta hylla Ossi med positiva saker, det han tillför DIF är otroligt mycket. Allt positivt han får utav Stockholm, fansen och DIF gör att han tänker mer på att stanna.

Ossi in our hearts.
Verkligen! Det gäller att han trivs med klubben och det sociala i övrigt så pass bra att han överväger noggrannt efter säsongen om han verkligen redan vill tillbaka till NHL. Han umgås väl med Aki på sidan om hockeyn tyckte jag mig höra...Det är mycket bra.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

spiik skrev:
Crashmash skrev:Pratade lite med Hallman över mail, och frågade om hon stött på Ossi och sagt att han redan hade många fans. Hon svarade med att hon sagt det till honom och att han reagerade med att bli lite generad men även glad och stolt. Vi får fortsätta hylla Ossi med positiva saker, det han tillför DIF är otroligt mycket. Allt positivt han får utav Stockholm, fansen och DIF gör att han tänker mer på att stanna.

Ossi in our hearts.
Verkligen! Det gäller att han trivs med klubben och det sociala i övrigt så pass bra att han överväger noggrannt efter säsongen om han verkligen redan vill tillbaka till NHL. Han umgås väl med Aki på sidan om hockeyn tyckte jag mig höra...Det är mycket bra.
Jämför med Tauer i fotbollen som verkar njuta av varje sekund i Stockholm på grund av det sociala vid sidan av planen och fansen...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Highwind skrev:
Joas skrev:
Kall-El skrev:Du får tycka vad du vill, men jag är livrädd varje gång Frylén eller Printz för den delen har pucken i egen zon. Det händer ganska ofta att pucken inte tar kortaste vägen ut om den över huvud taget kommer ut vill säga. MoDo må ha haft den gameplanen att sätta hög press, men de lyckades inte alls med den. Timrå hade samma plan och de lyckades rätt bra om man säger så. Går ett lag in med rätt inställning mot oss samt har lite kvalité i laget borde det inte vara några större problem att skapa chanser i alla fall den saken är säker.

Spelet utan puck ser däremot betydligt bättre ut det kan jag hålla med om, men det krävs även backar som kan kontrollera trissan.
Oron finns hos mig också men bara när det gäller Printz.
Frylén tycker jag sköter sig klart bättre än Printz som känns stabbig och har enormt svårt med pasningsspelet.
Fredrik Ericsson borde få chansen igen han var noga med pucken och en klart bättre skridskoåkare än Printz.
R.Petterson kommer att bänka Printz.

Frylén har varit mycket bra i år! men Printz håller inte vilket jag har hävdat tidigare innan säsongen började! Så nu kommer R.Pettersson att ta Printz plats!
Vipul

Inlägg av Vipul »

Tänkte bara kolla en grej...Daniel Tjärnqvist sa att han måste hitta en ny klubb innan den 25:e oktober för att inte bli skatteskriven i sverige..arnnars kunde han lika gärna spela i dif...men han har inte hittat en ny klubb (29/10) ...då kan han lika gärna väll spela för dif nu*?:D
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Vipul skrev:Tänkte bara kolla en grej...Daniel Tjärnqvist sa att han måste hitta en ny klubb innan den 25:e oktober för att inte bli skatteskriven i sverige..arnnars kunde han lika gärna spela i dif...men han har inte hittat en ny klubb (29/10) ...då kan han lika gärna väll spela för dif nu*?:D
Han fick väl inte vara kvar i Sverige om jag minns rätt. Och det är han nog inte heller...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

http://www.city.se/Nyheter/1.903834/tja ... arjala-cup

Där kan ni läsa om Tjärna. Han hade fel angående skatterna och kan nu lugnt tänka över framtiden.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Då finns det alltså en chans att se Tjärna i Djurgårdströjan än en gång!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Skriv svar