Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
9 juni är medlemsmöte....det är dags att ställa frågor och få svar.
Klasen skiter jag i,ingen DIF anknytning...Men Möller känns inte Ok att inte gå all in på!
Signas inte DT så är det tjänstefel,Tellan var dock värst!
Kan vi medlemmar lägga fram förslag för ny sportchef eller är det enkom styrelsen som avgör det?
Klasen skiter jag i,ingen DIF anknytning...Men Möller känns inte Ok att inte gå all in på!
Signas inte DT så är det tjänstefel,Tellan var dock värst!
Kan vi medlemmar lägga fram förslag för ny sportchef eller är det enkom styrelsen som avgör det?
-
Mats SundinAntie skrev:Magnutz skrev:Vem ska ersätta honom då?Antie skrev:Dags för JJ att avgå.
Det är upp till styrelsen att avgöra.
-
Laget är felbalanserat,vi har 3 centrar som är 3dje line material,1 målvakt med skadehistorik och en junis som back up utan erfarenhet.AMMC skrev:Hur kan du avgöra om vi har en katastrofal defensiv och uddlös offensiv innan pucken är släppt i första träningsmatchen ännu?DIF SJÖSTADEN skrev:För att vi har en katastrofal defensiv,felbalanserat lag och uddlös offensiv.swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
Enda skillnaden mellan 08/09 och 11/12 är Ragge och Linkan då klarade vi oss det gör vi INTE iår
Seriöst nu.
Vi har 3 bra backar resten är skräp och ingen ledare i laget
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Det är faktiskt förjävligt. Ytterliggare än av mina favoritspelare från årets J20- lag. Skulle vara kul att se "en dag med järlan".SirDIFalot skrev:Och när som helst presenteras nästa juniortapp till annan ES-klubb...
-" tjenare mackan. På g nu? Skönt. "
-" hehe juniorer. Dom jobbar på bra. Heja heja. Nej nu måste jag se till föreningen. "
-"hm eliteprospect.com. Liga.. Allsvenskan. Defensemen. Jävlar garpenlöv, en transatlant som gjort jävligt mycket poäng. Vi behöver väl en transatlant va? Transatlant!!"
-" jasså, Möller vill hem. Nu passar det. Juniorjävel. Komma och kräva ett a-lags kontrakt som junior. Nej, nu får han lära sig ta konsekvenserna. Samma sak med klasen. Man får bara en chans. Förutom tjärnqvist då. Underbar spelare. Mumma. Visst garpen?"
Jaja bitter som inåt helvete just nu. Pissig fredag.
Hoppas att man kan ha en dialog med övriga juniorer.
Tjärna måste signa snart. Och ha måste vara bra.
Född till sportchef.
- -daniel-
Det här med juniortappen känns oerhört beklagligt, vad skickar det för signalerar att fylla på laget utifrån med medelmåttor som i de flesta fall istället kunde tagits upp från juniorleden? Ibland är det helt oförklarligt hur Järlan & Co agerar. 

Jag skulle bli enormt överraskad om Mats Sundin skulle vara det minsta intresserad av sportchefsrollen i DIF. Sundin har efter en mycket lång karriär nu en massa miljoner på banken och lär uppskatta sin fritid. Att han då skulle ta ett jobb som kräver långt mer än 40 timmar i veckan varav många i mörka illaluktande ishallar och instängd på kontoret.DIF SJÖSTADEN skrev:
Mats Sundin
Det tror jag verkligen inte på.
Men om du har nåt på fötterna förutom "namnet" skulle det ju vara kul att höra.
Det känns inte bra det här. Inga goda nyheter alls denna silly känns det som. Fan, hade ju stora förhoppningar om nästa säsong.. Ett lag med kämpande medelmåttor? Verkar ju vara det Hardy vill ha.. Jaja, vill inte döma ut laget helt innan jag ens sett det spela. Tiden får utvisa hur detta går. Medlemsmötet 9e juni låter onekligen intressant.
Det är ju detta som blir konsekvensen av att ta in medelmåttor från andra klubbar, ja. Nu vet jag inte vem det är och spelare som Mitman gör det ingenting om vi förlorar. Värre om det är Weigel eller Åberg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det kan vara bra att dämpa alla förväntningar. Se vad det gav oss s10/11. Laget levde inte upp till s09/10 och vi grät som en snorig unge i sandlådan som tappat sin spade. Vi hade för stora förväntningar. Nu känns det som att laget byggs för stabilitet. Ett lag som kommer att stå upp i varje fight och antagligen vinna fler matcher än förra säsongen - mest för att vi INTE kommer (hoppas jag) tappa de där skitiga tillställningarna som förlorats i slutet av matcherna. Det kommer gå att ha hårda killar på isen mer frekvent.lajjnus skrev:Det känns inte bra det här. Inga goda nyheter alls denna silly känns det som. Fan, hade ju stora förhoppningar om nästa säsong.. Ett lag med kämpande medelmåttor? Verkar ju vara det Hardy vill ha.. Jaja, vill inte döma ut laget helt innan jag ens sett det spela. Tiden får utvisa hur detta går. Medlemsmötet 9e juni låter onekligen intressant.
Jag är också helt säker på att många up-and-coming spelare kommer prestera bättre när laget som helhet slipper förlita sig på en eller kanske två spetsspelare. Nu måste Kempe, Cehlin, Brodin, Norman etc själva axla ansvaret. Det tror jag blir jävligt nyttigt.
Jag tror på en stabilare tillvaro s11/12 än s10/11. Utan inhyrd spets.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
För min del tycker jag faktiskt inte att truppen på pappret är mycket sämre än säsongen 09/10. Även då var det många av dessa spelare som inte var givna succeér som presterade och även vissa på förhand bra spelare som inte tillförde så mycket (M Holmqvist och Zigomanis). Det är snarare hur mycket man lyckas få ut av varje individ som är nyckeln till hur långt vi når nästa år. Sticker ut hakan och säger att detta lag definivtivt har potential att nå lika långt som 09/10. Bring on the beatings 

-
Kan det vara så att vi sprängde budgeten förra året?
Det räcker med att titta vilka som dragit och vilka som kommit
Det räcker med att titta vilka som dragit och vilka som kommit
-
Vilken ytterligare junior är det som lämnar?
Verkar vara Måns Krüger.jensa öhling skrev:Vilken ytterligare junior är det som lämnar?
Skandal, DIF, skandal!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Edit: Det Mäklaren sa.
Senast redigerad av Jitenu den 2011-05-13 10:24:05, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Ja, det är illa. Som fan faktiskt.
Här plöjs det ner enorma resurser på att hålla igång en riktigt bra juniorsatsning och sen förlorar vi välutbildade egna talanger på löpande band - till Elitseriekonkurrenter dessutom. Riktigt jävla pissigt faktiskt.
Här plöjs det ner enorma resurser på att hålla igång en riktigt bra juniorsatsning och sen förlorar vi välutbildade egna talanger på löpande band - till Elitseriekonkurrenter dessutom. Riktigt jävla pissigt faktiskt.