Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Silly Season är det samma som Kall-El eller...?
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Vilka tror ni kommer att skriva på kontraktsförlägning? Det är ju ganska många som står utan kontrakt efter säsongens slut.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Några som jag har funderat väldigt mkt på är Morten Ask och Danielsson!
Tror ni Ask får vidare förtroende om han lirar som han gjort än så länge ? eller måste han höja sig ytterligare?
sedan Danielsson... Han är ju ne målskytt jag menar kolla på de två senaste Målen den killen är en målskytt det måste bara lossna för Killen hoppas de lossnar ordentligt nu !!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

tdk skrev:Vilka tror ni kommer att skriva på kontraktsförlägning? Det är ju ganska många som står utan kontrakt efter säsongens slut.
Vi får verkligen hoppas att Dick, Danne Larsson och Ölve förlänger.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Och OSSI!!!!!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

robin_dif skrev:Några som jag har funderat väldigt mkt på är Morten Ask och Danielsson!
Tror ni Ask får vidare förtroende om han lirar som han gjort än så länge ? eller måste han höja sig ytterligare?
sedan Danielsson... Han är ju ne målskytt jag menar kolla på de två senaste Målen den killen är en målskytt det måste bara lossna för Killen hoppas de lossnar ordentligt nu !!
Djurgården spelar Ask fel, han ska vara Forward, inte Center. Han tycker jag ska få förlängt. Vi får se hur det går för Danielsson under säsongen...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det blir väldigt viktgit att förlänga kontrakten med de yngre spelare som kan tänkas ta klivet över till NHL. Med de nya reglerna som gäller för övergångar mellan europa pch NHL skulle ju ett 3 årigt avtal med t ex Dick Axelsson innebära att ingen annan klubb i Europa kan signa honom från NHL. Skulle glädja mig oerhört om vi inte skulle behöva tappa fler av "våra spelare" till luderlag som LHC.

Skall för övrigt bli väldigt intressant att se vad som händer i fallet i M Holmqvist. Den killen skall enligt avtalet som gäller vara LHC-spelare även denna säsong. VFHC har alltså under hela säsongen spelat med en otillåten spelare. Straffet för detta borde rimligtvis vara att man torskar samtliga matcher killen spelat med 3-0. Fast det klart kommer laget från Göteborg så brukar man ju komma undan med vad som helst i alla fall.

Oavsett vilket en mycket bra regel som gynnar de lite fattigare klubbarna vilket alltid är bra för vår del.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Förslag på nästa års trupp:

Målvakter
Daniel Larsson
Mark Owuya
Stefan Ridderwall

Backar
Timmy Pettersson - Edvin Frylén (kontrakt 08/09)
Ossi Väänänen - Dennis Persson
Oscar Eklund - Jiri Marusak
Fredrik Ericson - David Printz (kontrakt 08/09)
Linus Kjell (låna ut efter att Jiri och Ossi anslutit)

Bort
Ronnie Pettersson
Thomas Johansson

Forwards
Dick Axelsson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Fredrik Bremberg - Ny klasscenter - Nicklas Danielsson
Jimmie Ölvestad - Andreas Engqvist - Christian Eklund
Morten Ask - Nichlas Falk - Mattias Guter

Extraspelare
Carl Gustafsson

Bort
Pär Bäcker

In
Center av hög landslagsklass

NHL
Patric Hörnqvist

Att Bäcker, Pettersson, Johansson och Hörnqvist försvinner skapar ekonomiskt utrymme för en center av hög landslagsklass. Viktigt är att redan nu skriva avtal med Andreas Engqvist, Dennis Persson, Oskar Eklund, Stefan Riderwall, Carl Gustafsson, Mattias Guter, Nicklas Danielsson, Daniel Larsson, Linus Kjell och Timmy Petersson så att de inte hinner börja att förhandla med andra klubbar. Jag utgår ifrån att Ask, Eklund, Falk och Ölvestad kommer att förlänga kontraktet ytterligare ett år.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Östgöten skrev:Förslag på nästa års trupp:

Målvakter
Daniel Larsson
Mark Owuya
Stefan Ridderwall

Backar
Timmy Pettersson - Edvin Frylén (kontrakt 08/09)
Ossi Väänänen - Dennis Persson
Oscar Eklund - Jiri Marusak
Fredrik Ericson - David Printz (kontrakt 08/09)
Linus Kjell (låna ut efter att Jiri och Ossi anslutit)

Bort
Ronnie Pettersson
Thomas Johansson

Forwards
Dick Axelsson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Fredrik Bremberg - Ny klasscenter - Nicklas Danielsson
Jimmie Ölvestad - Andreas Engqvist - Christian Eklund
Morten Ask - Nichlas Falk - Mattias Guter

Extraspelare
Carl Gustafsson

Bort
Pär Bäcker

In
Center av hög landslagsklass

NHL
Patric Hörnqvist

Att Bäcker, Pettersson, Johansson och Hörnqvist försvinner skapar ekonomiskt utrymme för en center av hög landslagsklass. Viktigt är att redan nu skriva avtal med Andreas Engqvist, Dennis Persson, Oskar Eklund, Stefan Riderwall, Carl Gustafsson, Mattias Guter, Nicklas Danielsson, Daniel Larsson, Linus Kjell och Timmy Petersson så att de inte hinner börja att förhandla med andra klubbar. Jag utgår ifrån att Ask, Eklund, Falk och Ölvestad kommer att förlänga kontraktet ytterligare ett år.
Ser ganska bra ut, men jag skulle inte hoppas alltför mycket på att Ossi blir kvar nästa säsong. Thomas kan säkert fortsätta en säsong till och förhoppningsvis (men troligtvis inte) Ronnie också. Om Ronnie eller Tj blir kvar ser jag nog att det blir Ericson som inte får lämna.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Skulle bli ytterst förvånad om Ossi stannar en säsong till, han vill väl vidare till NHL så snabbt som möjligt. Jag är glad varenda minut Ossi tillhör DIF! Vi ska vara oerhört stolta och tacksamma över att en sån klassback som Ossi valt att spela för oss, även om så bara i ett år.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag är lite förvånad över att man inte gör en drastisk förändring i vissa kedjor. Bengan och Bremberg har inte levt upp till de förväntningar jag har. Jag skulle vilja testa Bremberg - Engqvist - Danielsson. Danielsson har visat att han har potential att bli en mycket bra målskytt, dessutom har han spelat betydligt mer fysiskt än Bengan. Engqvist tar ett stort defensivt ansvar och spelar även han mer fysiskt än både Falken och Bäcker. Däremot gillar jag att Eklund och Ölvestad har fått spela tillsammans. Fy satan vad dom måste vara jobbiga att möta.
Slutligen måste jag ta tillbaka allt ont jag sagt om Frylén. Han har verkligen höjt sig, vinner nästan varje närkamp och har mycket istid. När Ronnie P kommer in i truppen kommer vi ha den defensivt starkaste backuppsättningen i elitserien.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Rocker skrev:Jag är lite förvånad över att man inte gör en drastisk förändring i vissa kedjor. Bengan och Bremberg har inte levt upp till de förväntningar jag har. Jag skulle vilja testa Bremberg - Engqvist - Danielsson. Danielsson har visat att han har potential att bli en mycket bra målskytt, dessutom har han spelat betydligt mer fysiskt än Bengan. Engqvist tar ett stort defensivt ansvar och spelar även han mer fysiskt än både Falken och Bäcker. Däremot gillar jag att Eklund och Ölvestad har fått spela tillsammans. Fy satan vad dom måste vara jobbiga att möta.
Slutligen måste jag ta tillbaka allt ont jag sagt om Frylén. Han har verkligen höjt sig, vinner nästan varje närkamp och har mycket istid. När Ronnie P kommer in i truppen kommer vi ha den defensivt starkaste backuppsättningen i elitserien.
Fin idé där med Danielsson och Linkan, men helst av allt vill jag att Falken ska spela där. Jag tror det känns bättre både för Linkan och Falk själv att spela med varandra, Falken är ju trots allt en bättre ''lirare'' än Engqvist, och Linkan vill ju ha någon som han kan bygga upp ett t.ex. fint PP-spel med.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-10-27 17:10:55, redigerad totalt 1 gånger.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

typiskt då att Frylén gått och skadat sig. Tycker också han varit bra efter en tung inledning. Men självklart ska vi även klara oss utan en spelare som Edwin.
Joas

Inlägg av Joas »

Kall-El skrev:Du får tycka vad du vill, men jag är livrädd varje gång Frylén eller Printz för den delen har pucken i egen zon. Det händer ganska ofta att pucken inte tar kortaste vägen ut om den över huvud taget kommer ut vill säga. MoDo må ha haft den gameplanen att sätta hög press, men de lyckades inte alls med den. Timrå hade samma plan och de lyckades rätt bra om man säger så. Går ett lag in med rätt inställning mot oss samt har lite kvalité i laget borde det inte vara några större problem att skapa chanser i alla fall den saken är säker.

Spelet utan puck ser däremot betydligt bättre ut det kan jag hålla med om, men det krävs även backar som kan kontrollera trissan.
Oron finns hos mig också men bara när det gäller Printz.
Frylén tycker jag sköter sig klart bättre än Printz som känns stabbig och har enormt svårt med pasningsspelet.
Fredrik Ericsson borde få chansen igen han var noga med pucken och en klart bättre skridskoåkare än Printz.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Joas skrev:
Kall-El skrev:Du får tycka vad du vill, men jag är livrädd varje gång Frylén eller Printz för den delen har pucken i egen zon. Det händer ganska ofta att pucken inte tar kortaste vägen ut om den över huvud taget kommer ut vill säga. MoDo må ha haft den gameplanen att sätta hög press, men de lyckades inte alls med den. Timrå hade samma plan och de lyckades rätt bra om man säger så. Går ett lag in med rätt inställning mot oss samt har lite kvalité i laget borde det inte vara några större problem att skapa chanser i alla fall den saken är säker.

Spelet utan puck ser däremot betydligt bättre ut det kan jag hålla med om, men det krävs även backar som kan kontrollera trissan.
Oron finns hos mig också men bara när det gäller Printz.
Frylén tycker jag sköter sig klart bättre än Printz som känns stabbig och har enormt svårt med pasningsspelet.
Fredrik Ericsson borde få chansen igen han var noga med pucken och en klart bättre skridskoåkare än Printz.
Tycker och har hela tiden tyckt att Dennis Persson är den absolut osäkraste backen.
Skriv svar