No hard feelings! Men en lirare som är het är Jimi Cornetti. En kanadensare som utvandrat till Dubai. Han tycker det är öken där och har tränat saxåkning hela sommaren. Om jag kan min arabiska så snittar han 3,2 baklängesmål per match. Och dyr är han inte heller, kräver bara en låda "isoband" av den grövre sorten. Glöm inte att det var jag som sa det förstMattebo skrev:Hur är den finska ligan i kvalitet, fart och så vidare? Förhoppningsvis blir det inte så stor omställning för honom så det krävs en 10-20 omgångar innan han levererar.SirDIFalot skrev:Typ. Fortfarande kluven kring honom. Optimal ersättare till Otto sett till spelartyp. Men frågetecken för motivationen och om han inte bara vill flytta hem till Stockholm och köra ett sista år med OK lön. Tveksam.Metal Machine skrev:Finns det inga smaskiga rykten i omlopp? Tycks det som att Jocke är huvudspåret?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Yellowhand
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Mattebo for president!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är fredspipa indianer skall bolma, inte rökheroin!Yellowhand skrev:No hard feelings! Men en lirare som är het är Jimi Cornetti. En kanadensare som utvandrat till Dubai. Han tycker det är öken där och har tränat saxåkning hela sommaren. Om jag kan min arabiska så snittar han 3,2 baklängesmål per match. Och dyr är han inte heller, kräver bara en låda "isoband" av den grövre sorten. Glöm inte att det var jag som sa det förstMattebo skrev:Hur är den finska ligan i kvalitet, fart och så vidare? Förhoppningsvis blir det inte så stor omställning för honom så det krävs en 10-20 omgångar innan han levererar.SirDIFalot skrev:Typ. Fortfarande kluven kring honom. Optimal ersättare till Otto sett till spelartyp. Men frågetecken för motivationen och om han inte bara vill flytta hem till Stockholm och köra ett sista år med OK lön. Tveksam.Metal Machine skrev:Finns det inga smaskiga rykten i omlopp? Tycks det som att Jocke är huvudspåret?
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Solsting?Yellowhand skrev:No hard feelings! Men en lirare som är het är Jimi Cornetti. En kanadensare som utvandrat till Dubai. Han tycker det är öken där och har tränat saxåkning hela sommaren. Om jag kan min arabiska så snittar han 3,2 baklängesmål per match. Och dyr är han inte heller, kräver bara en låda "isoband" av den grövre sorten. Glöm inte att det var jag som sa det förstMattebo skrev:Hur är den finska ligan i kvalitet, fart och så vidare? Förhoppningsvis blir det inte så stor omställning för honom så det krävs en 10-20 omgångar innan han levererar.SirDIFalot skrev:Typ. Fortfarande kluven kring honom. Optimal ersättare till Otto sett till spelartyp. Men frågetecken för motivationen och om han inte bara vill flytta hem till Stockholm och köra ett sista år med OK lön. Tveksam.Metal Machine skrev:Finns det inga smaskiga rykten i omlopp? Tycks det som att Jocke är huvudspåret?
- Yellowhand
Haha, kul kommentar!!-daniel- skrev:Det är fredspipa indianer skall bolma, inte rökheroin!Yellowhand skrev:No hard feelings! Men en lirare som är het är Jimi Cornetti. En kanadensare som utvandrat till Dubai. Han tycker det är öken där och har tränat saxåkning hela sommaren. Om jag kan min arabiska så snittar han 3,2 baklängesmål per match. Och dyr är han inte heller, kräver bara en låda "isoband" av den grövre sorten. Glöm inte att det var jag som sa det förstMattebo skrev:Hur är den finska ligan i kvalitet, fart och så vidare? Förhoppningsvis blir det inte så stor omställning för honom så det krävs en 10-20 omgångar innan han levererar.SirDIFalot skrev:Typ. Fortfarande kluven kring honom. Optimal ersättare till Otto sett till spelartyp. Men frågetecken för motivationen och om han inte bara vill flytta hem till Stockholm och köra ett sista år med OK lön. Tveksam.Metal Machine skrev:Finns det inga smaskiga rykten i omlopp? Tycks det som att Jocke är huvudspåret?
Mattebo for president!
-
Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
Ursäkta, men vart läser du detta?Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
- reservjesus
Mrmadhawk.Kungen skrev:Ursäkta, men vart läser du detta?Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
clowns to the left of me, jokers to the right
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
reservjesus skrev:Mrmadhawk.Kungen skrev:Ursäkta, men vart läser du detta?Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
http://mrmadhawk.se/2013/july/eriksson- ... ettan.html
Steve Saviano tar alltså #15 och "snor" således Petr Kalus nummer från förra säsongen!
Sorgligt faktiskt. Har helt klart kapacitet att spela i ett helt okej Elitserielag om man ger honom en okej lina att lira i. Inte ett fläskbergsmedley med brunkare som knappt kan tugga i sig pannkakssmet för de stora gluggarna i käften. Missbrukades tyvärr friskt i DIF stora delar av sin tid här.Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
Tittar man på vårat nuvarande lag tar han absolut en topp 2-plats i våra kedjor förövrigt. Saviano, Johner, Sörensen och till viss del Guter är de enda som går före honom för närvarande.
Lite väl tyst om assisterande. Vem ska styra upp försvarsspelet egentligen?
Örebroarn skrev:Lite väl tyst om assisterande. Vem ska styra upp försvarsspelet egentligen?

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Stefan Nyman är det väl ganska givet att det blev?Örebroarn skrev:Lite väl tyst om assisterande. Vem ska styra upp försvarsspelet egentligen?
Expert.
Oavsett hur du försöker spinna det så står det inte ens allsvenska föreningar och rycker i honom. Till och med du måste väl ändå inse att det är en ledtråd att vi som har vart mer "moderat" inställda till Tim kanske ändå hade en poäng under alla dessa år.Manijock skrev:Sorgligt faktiskt. Har helt klart kapacitet att spela i ett helt okej Elitserielag om man ger honom en okej lina att lira i. Inte ett fläskbergsmedley med brunkare som knappt kan tugga i sig pannkakssmet för de stora gluggarna i käften. Missbrukades tyvärr friskt i DIF stora delar av sin tid här.Rådgivaren skrev:Läser att Tim Eriksson väljer mellan division 1 -hockey och att lägga skridskorna på hyllan. 31 år gammal. Känns ledsamt, visst ojämn i sina prestationer men i sina bästa stunder oerhört sevärd. Skulle definitivt ha mer att ge på högre nivå än ettan.
Tittar man på vårat nuvarande lag tar han absolut en topp 2-plats i våra kedjor förövrigt. Saviano, Johner, Sörensen och till viss del Guter är de enda som går före honom för närvarande.
Dock önskar jag honom givetvis lycka till i allt, han verkar vara en grym person.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
alltså en assisterande skulle va klar förra veckan och nu har det gått en vecka och inget har skett...
vad händer? har hela DIF organisationen dött ut?
vad händer? har hela DIF organisationen dött ut?