Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av 18DIF91 »

sthlm1891 skrev:Så störande att spelare tar semester så här i silly tider så att vi vanliga dödliga får sitta och plågas längre :)
Hoppas fan många spelare ramlar in i nästa vecka så man slipper sitta och undra :)
Fast på ett sätt är det väl bra att det tar lite tid, och att man tar sig den tiden för att se till att man får rätt spelare också.

Tar man lite längre tid på sig att leta och hitta rätt spelare föredrar jag att sitta och vänta på det än att man hastar fram spelare bara för att ha något att presentera.

Tycker Challe jobbat på riktigt bra hitills.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

18DIF91 skrev:
sthlm1891 skrev:Så störande att spelare tar semester så här i silly tider så att vi vanliga dödliga får sitta och plågas längre :)
Hoppas fan många spelare ramlar in i nästa vecka så man slipper sitta och undra :)
Fast på ett sätt är det väl bra att det tar lite tid, och att man tar sig den tiden för att se till att man får rätt spelare också.

Tar man lite längre tid på sig att leta och hitta rätt spelare föredrar jag att sitta och vänta på det än att man hastar fram spelare bara för att ha något att presentera.

I och för sig sant, men är fortfarande plågsamt :P
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

sthlm1891 skrev:
18DIF91 skrev:

I och för sig sant, men är fortfarande plågsamt :P
Jo det håller jag med om fullständigt.

Fast man får ju saker att se fram emot under silly season.

Fast jag är grymt hungrig på att börja gå och se matcher nu, laget verkar intressant :D
Alltid Oavsett.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Hm enligt grönvitasumo så ryktas Daniel Tjärnqvist till köln ska vara nära enligt tyska express.de..:( hoppas det är fel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

spocksbeard skrev:Hm enligt grönvitasumo så ryktas Daniel Tjärnqvist till köln ska vara nära enligt tyska express.de..:( hoppas det är fel.
Daniel Tjärnqvist har ryktats vara på väg till Köln Haie några dagar nu. Enligt tyska express.de ska det vara nära. Jag som hört att han var rotad i Stockholm och inte var aktuell för en flytt till Ängelholm pga det. Allt har väl sitt pris.

Daniel Tjärnqvist har alltid ett pris, sannerligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

spocksbeard skrev:Hm enligt grönvitasumo så ryktas Daniel Tjärnqvist till köln ska vara nära enligt tyska express.de..:( hoppas det är fel.
Inte förvånade om så blir fallet. Har ju varit helt knäpptyst om en eventuell förlängning med honom. Tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

Köln storsatsar på svenskar. Åkerman, Honken och Andreas Falk spelar där just nu.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Hm hur gammal är Tjärna? 36? Känns ju lite sådär att dra utomlands då med tanke på att han tjänat rätt feta cash i NHL och KHL men jaja tänker man bara på cashen så,eller är det så att DIF ej vill ha honom?
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

XantE skrev:Hm hur gammal är Tjärna? 36? Känns ju lite sådär att dra utomlands då med tanke på att han tjänat rätt feta cash i NHL och KHL men jaja tänker man bara på cashen så,eller är det så att DIF ej vill ha honom?
Enligt min åsikt så tänker han på vad det står på lönekontot i första hand. Han har även valt bort oss några gånger för Ryssland. I NHL kan han dock inte suttit på någon överdriven summa till lön.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Mahone skrev:
XantE skrev:Hm hur gammal är Tjärna? 36? Känns ju lite sådär att dra utomlands då med tanke på att han tjänat rätt feta cash i NHL och KHL men jaja tänker man bara på cashen så,eller är det så att DIF ej vill ha honom?
Enligt min åsikt så tänker han på vad det står på lönekontot i första hand. Han har även valt bort oss några gånger för Ryssland. I NHL kan han dock inte suttit på någon överdriven summa till lön.
Är det så? Han lär ju tjänat en hacka iaf i NHL som han säkert har kvar en del av idag. Well synd om han sticker för jag vet att han kan fan så mycket bättre än det vi såg av han denna säsong..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tråkigt om det stämmer med D.Tjärnqvist, men jag har sagt det hela tiden; Daniel anser sig vara värd en hel del $$$ och har nog svårt att spela för så väldigt mycket under sitt marknadsvärde. Vi hade verkligen behövt en ledargestalt på backsidan dock, får se vem det kan tänkas bli om de här ryktena stämmer.

Har dock inte räknat bort honom helt men det är väl kanske 50/50 fortfarande....lite samma läge som med Mackan Nilson.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Tycker bägge Tjärnqvistarna alltid varit överskattade o SJUKT penningkåta. Kul för hans familj!
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Skönt att ha knutit upp Blomstrand. Dom andra tre är ruskigt talangfulla men ligger lite efter Ludde fysiskt. Alla fyra kan bli utropstecken i höst. Vi spelar trots allt i AS nu.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:Skönt att ha knutit upp Blomstrand. Dom andra tre är ruskigt talangfulla men ligger lite efter Ludde fysiskt. Alla fyra kan bli utropstecken i höst. Vi spelar trots allt i AS nu.
Mycket kul!
Du som har bra koll på juniorerna. Skulle en fjärdekedja med ca 10 min speltid/match med Blomstrand-Weigel-Wennberg klara sig bra i allsvenskan. Tom producera en del?
En av få positiva saker med att åka ur elitserien är att juniorerna kan få mer speltid och förhoppningsvis utvecklas mer!
Frajn

Inlägg av Frajn »

Tror att Blomstrand kan ta riktiga kliv nästa säsong, tycket han agerade bra de matcher han var med även om det kändes lite som att han hade en släng av det som drabbar vissa juniorer ibland att man hellre passar en svår pass istället för att skjuta när man har läget. Mer speltid i AS och det försvinner. Kan bli riktigt bra..
Ur spår bönder!
Låst