Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av stolpskott »

Men jag tror det ligger i något i det SirDIFalot yttrade sig om.

Möjligt att vissa mycket viktiga externa finansiärer har dragit sig ur?

Jag kan verkligen ändå inte tänka mig att vår ekonomiska situation är lika illa som alá 05/06-06/07 osv.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

AMMC skrev:
DIF SJÖSTADEN skrev:
swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
För att vi har en katastrofal defensiv,felbalanserat lag och uddlös offensiv.
Enda skillnaden mellan 08/09 och 11/12 är Ragge och Linkan då klarade vi oss det gör vi INTE iår
Hur kan du avgöra om vi har en katastrofal defensiv och uddlös offensiv innan pucken är släppt i första träningsmatchen ännu?

Seriöst nu.
Skönt att någon kan vara sansad här inne! Vi har faktiskt förlängt med en duktig spelare. Det får vi inte glömma! Vem säger att Klasen för typ 300k i månaden skulle göra succé!
COYS

Inlägg av COYS »

Jag tror att det kommer att bli jobbigt att möta DIF nästa säsong.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

AMMC skrev:
DIF SJÖSTADEN skrev:
swallat skrev:hur fan kan folk tro att vi åker ur iår, vi har en bättre grundtrupp än Timrå, aik, Växjö, modo, Frölunda minst
För att vi har en katastrofal defensiv,felbalanserat lag och uddlös offensiv.
Enda skillnaden mellan 08/09 och 11/12 är Ragge och Linkan då klarade vi oss det gör vi INTE iår
Hur kan du avgöra om vi har en katastrofal defensiv och uddlös offensiv innan pucken är släppt i första träningsmatchen ännu?

Seriöst nu.
Alla är bara oroliga. Iår får vi en målvakt som har bevisats gång på gång, att han inte är en första målvakts-material.

Iår har vi egentligen bara 3 backar som har visat att dom håller Elitseriemässigt. Printz,BomBom,Andreas Holmqvist.

Iår satsar DIF ALLT kort på Mackan,"GallerMika",Ölve,Ottosson. Resterande offensiva spelare har inte visat helt enkelt att dom kan prestera vartenda säsong.

Nästan lag på att vi inte ska vara "nöjda".

Men tro mig, ingen blir gladare än jag om jag har så fel jag bara kan.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

COYS skrev:Jag tror att det kommer att bli jobbigt att möta DIF nästa säsong.
Året 05/06 var det också jobbigt att möta oss. Varför gick vi inte till slutspel? För den enda spetsspelare vi hade var Fredrik "Linkan" Bremberg.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Egentligen är det, med lite perspektiv på det hela, rätt komiskt att läsa reaktioner här inne. För några säsonger sedan hade man krämat i byxorna av att ha spelare som Mackan, Tjärnqvist (x2?), Boumedienne och uppkommande "stjärnor" som Zibanejad etc i laget och nu är det "KVALSERIEN NÄSTA!!!!" bara för att vi förra säsongen stjärnvärvade oss till stora namn på pappret som i ärlighetens namn inte uträttade ett skit på isen under hela säsongen.

Ja. Jag är också besviken på att Järlan & co uppenbarligen inte ser några som helst brister i sitt eget tänk och värvar en grå massa av spelare men vissas reaktioner blir smått komiska.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

stolpskott skrev:Men jag tror det ligger i något i det SirDIFalot yttrade sig om.

Möjligt att vissa mycket viktiga externa finansiärer har dragit sig ur?

Jag kan verkligen ändå inte tänka mig att vår ekonomiska situation är lika illa som alá 05/06-06/07 osv.
Enligt Ednertz finns inga sådana lösningar i DIF Hockey eftersom man till skillnad från fotbollen inte kan sälja spelaren och därmed göra vinst. Varken förra säsongen eller nu alltså.

Skulle gärna se att någon lägger fram nånslags bevis för att vi haft sådana lösningar förra säsongen, för isf vill jag fråga Ednertz om det igen.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Precis läst 16sidor, riktigt kul faktiskt. Att säga att bara för att alla i laget kommer att ha sommartränat och sen under säsongen kommer jobba stenhårt så kommer detta gå bra är hål i huvudet. Jag har ju alltid tron att en spelare är lite bättre än annars när dom drar på sig DIFs vackra tröja men den har inte möjligheten att göra under med en medioker spelare. Saknar helt enkelt spetsen men jag kommer som alla andra här inne ändå följa säsongen med samma iver som vanligt.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

DIF SJÖSTADEN skrev:Vad händer om Honken eller David blir skadade?
Ta det lugnt. Vi har ju Lassen som kan kliva in i så fall.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

stolpskott skrev:
Iår satsar DIF ALLT kort på Mackan,"GallerMika",Ölve,Ottosson. Resterande offensiva spelare har inte visat helt enkelt att dom kan prestera vartenda säsong.
Hur många av forwards tycker du ska vara sådana som visat att du kan prestera varje säsong? (hur får du in Mika Z i det förresten...)

Utgå ifrån att vi har 13 forwards.
COYS

Inlägg av COYS »

stolpskott skrev:
COYS skrev:Jag tror att det kommer att bli jobbigt att möta DIF nästa säsong.
Året 05/06 var det också jobbigt att möta oss. Varför gick vi inte till slutspel? För den enda spetsspelare vi hade var Fredrik "Linkan" Bremberg.

Vi hade ju inte världens hetaste backar det året. Vi gjorde ju trots allt fler mål än fem andra lag. Dock var det bara SSK som släppte in fler mål ( ett mål mer).

Vi får se hur det går, jag tror att det kan bli bra. Tycker att stämningen här inne är näst intill hysterisk.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Om vi inte går till slutspel i år kommer jag springa naken från ystad till haparanda. jAG TYCKER VI HAR EN BÄTTRE TRUPP I ÅR. Värvningarna har varit smartare i år och back sidan ser bättre ut om tjärna kritar på. Carlsson passar bättre än widing almtorp bättre än falk och zibbe hoppas vi blir nya kruger. Cleasson kommer vara bättre i år. Förhoppningsvis är bom-bom lika bra som i slutspelet. Och bartley förstärker vårt pp. Plus en riktigt grym målvakt i Wesslau. Skulle tippa att vi kommer mellan 4-7 plats. Kom igen nu järnkaminer upp med humöret! OCH den viktigaste nyckeln MAckan hittar tillbaka tillsammans med ölve och otto.
Senast redigerad av bastis7 den 2011-05-12 21:08:46, redigerad totalt 1 gånger.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

AMMC skrev:
stolpskott skrev:
Hur många av forwards tycker du ska vara sådana som visat att du kan prestera varje säsong? (hur får du in Mika Z i det förresten...)

Utgå ifrån att vi har 13 forwards.
Jag förstod inte frågan riktigt, men kan försöka förklara så bra jag bara kan. Vi förvänta oss en spelare som är kreativ, kan bryta mönstret när vår spel-plan inte fungerar att luta oss på. Men nu får vi en stor bredd bara, och att det är Ölve,Ottosson,Mackan,Zibbe vi ska förlita oss på. Dåligt formulerat säkert.
Jag förväntar mig 2 kedjor som producerar offensivt, resterande kedjor skall vara "rollspelare" som ger utrymme (PP osv) för att gynna dom offensivt producerande kedjorna. Det är ett vinnande koncept för mig, iallafall.

Mika Z är en fantastiskt stor talang enligt mig, och DIF med all rätt satsar allt på honom.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Säger bara, detta skulle vara något i derbyna.

Evgeny Artyukhin
Han skulle kunna släcka ett helt lag själv i elitserien :wink:
Antie

Inlägg av Antie »

Ni som starkt försvarar denna trupp använder termer som "Om, kan, utvecklas, sommarträning"

Det är mycket saker som ska hända för att truppen ska vara bra verkar det som. Det är de som är problemet. Spelarna är inte tillräckligt bra ens innan för fan. Hade vi haft kompetensen från början så hade folk inte varit oroliga. Då vet man att spelare till största säkerhet kommer leverera. För att de har kompetensen, talangen, skickligheten. Denna trupp kan man inte säga det om.
Låst