Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Donkels-3.0 skrev: 2023-10-27 21:53:52 När får dom totalt inkompetenta KG och hans abnormt värdelösa tränartrojka sparken
KG går väl över till enbart VD efter nyår och Garpen sitter nog säkert fram tills Februari iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mattias_87 skrev: 2023-10-27 21:56:58
Donkels-3.0 skrev: 2023-10-27 21:53:52 När får dom totalt inkompetenta KG och hans abnormt värdelösa tränartrojka sparken
KG går väl över till enbart VD efter nyår och Garpen sitter nog säkert fram tills Februari iallafall.
Tybärr ja, hade vi haft någon ödmjukhet och normal självbild i den här föreningen hade vi inte varit så besudlade av oduglingar
BigJ

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

När det gäller KG så tyckte ju faktiskt i princip alla att han satte ihop ett fantastiskt lag för att ta oss tillbaka förra säsongen. Han satte, precis som HV71 och i år Brynäs, allt på ett kort. Helt rätt att gå all-in förstås när det går vägen men det blir ju en rejäl baksmälla år 2 om man inte lyckas. För oss var det ytterst nära men det sket sig. Tycker ändå det var rätt att satsa helhjärtat på att ta sig tillbaka direkt när man får en bra fallskärm som get ett försprång gentemot övriga lag, misslyckas Brynäs i år lär de få det svettigt nästa år de också.

Tycker dock att han misslyckats i sina tränarrekryteringar. Fagervall hade ju inget vidare CV och Garpen inget alls när det gäller tränare för klubblagshockey. Ska dock erkänna att jag trodde på Garpen, men inte längre.

Tycker också att han helt misslyckats med att bygga årets backsida och att det är skamligt hur man hanterat Falk och Hedström, bägge skulle ju dessutom ha förgyllt den backsida vi har.
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

”Tillsamman står vi upp för varandra”

Jo tjena. Det mest splittrade lag jag sett.
JSparrfors

Säsongen 23/24

Inlägg av JSparrfors »

Det är så jävla sorgligt att se sitt lag misshandlas så här! Tyvärr har ledarna tappat det helt och hållet och nya röster skulle behövas för att vända detta. Vad fan är grejen med Liss egentligen!? Det är ju inte enbart han som skall bänkas utan halva laget isf! Ren mobbning och utfrysning är vad det är! Klart som fasen att det blir missnöje i gruppen när det hålls på så här. Ingen glädje eller energi finns ju kvar!
Nej Garpen och co nu är dags att lämna över och om du är tänkt som sportchef så står ju dörren öppen. Så länge du är kvar i båset tänker jag inte se mer på denna cirkus, det får räcka nu! Det gör för ont att se sitt lag misshandlas så här!…Tack och hej!

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

JSparrfors skrev: 2023-10-28 07:57:15 Det är så jävla sorgligt att se sitt lag misshandlas så här! Tyvärr har ledarna tappat det helt och hållet och nya röster skulle behövas för att vända detta. Vad fan är grejen med Liss egentligen!? Det är ju inte enbart han som skall bänkas utan halva laget isf! Ren mobbning och utfrysning är vad det är! Klart som fasen att det blir missnöje i gruppen när det hålls på så här. Ingen glädje eller energi finns ju kvar!
Nej Garpen och co nu är dags att lämna över och om du är tänkt som sportchef så står ju dörren öppen. Så länge du är kvar i båset tänker jag inte se mer på denna cirkus, det får räcka nu! Det gör för ont att se sitt lag misshandlas så här!…Tack och hej!
Håller med att liss är ett mobbingoffer, dock skulle jag velat ha han bänkad vissa gånger under fjolåret, men andra var oxå kassa då men han fick som ta smällen, precis som nu,
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Nu har man sovit på saken och det är ju uppenbart att något måste göras. Vare sig Garpen är en bra eller dålig tränare så kanske man måste få en nystart på något vis.

Det här håller inte. Problemet är vem som ska ta över. Ska vi byta tycker jag det ska vara någon med rutin och inte en ny Zabel.
Avskaffa tre mot tre.
henka83

Säsongen 23/24

Inlägg av henka83 »

Vi ska ha en tränare som är först in och sist ut precis som ”Olsson”. Han dog för att utveckla laget. Jag ser inte den gnistan i våran stab…. Ge en yngre hungrig tränare chansen…. Nu snackar jag 28-40 bast Max! Som är implementerad i den nya hockeyn som spelas. Är så jävla trött på det gamla vi står för!
MARRUS9010

Säsongen 23/24

Inlägg av MARRUS9010 »

Om garpen bli sportchef, vad finns det för hc? Monten men han kan ju inte vara ett alternativ
MARRUS9010

Säsongen 23/24

Inlägg av MARRUS9010 »

Om garpen bli sportchef, vad finns det för hc? Monten men han kan ju inte vara ett alternativ
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

MARRUS9010 skrev: 2023-10-28 11:49:06 Om garpen bli sportchef, vad finns det för hc? Monten men han kan ju inte vara ett alternativ
Garpen sa ju senast i torsdags. Att han har fått frågan om han är intresserad. Men dom har ej diskuterat det vidare.

KG sa att ny sportchef ska vara klar innan årsskiftet. Borde vara senast innan jul. Max 8 veckor kvar!?

Sedan beroende på om Garpen tappat gruppen. Med Kruger i spetsen!? Blir Garpen Sportchef, så kan man ju räkna ut vart Kruger tar vägen isåfall. Han hade ju 2+ 2 år.

Monten hoppas ej. Hoppas leksand eller rögle tar honom!

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Inte en chans att Garpen är rätt tränare för oss, oavsett om pengar finns eller ej så måste han bort, bara lös det.
Knickedick

Säsongen 23/24

Inlägg av Knickedick »

Vi måste rensa mer. Vi har en styrelse som inte ser på verksamheten med hockey-ögon. Det är bara klubbbläzer och finrummet som gäller. Vill ha någon som har lite koll på att anställa folk som kan och som vill bygga en utvecklande hockeyverksamhet. Bort med det gamla gardet.....de har spelat ut sin roll och deras tid är förbi...
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Hedström-effekt i Västervik som nu har 3 raka vinster..
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2023-10-27 23:26:27 När det gäller KG så tyckte ju faktiskt i princip alla att han satte ihop ett fantastiskt lag för att ta oss tillbaka förra säsongen. Han satte, precis som HV71 och i år Brynäs, allt på ett kort. Helt rätt att gå all-in förstås när det går vägen men det blir ju en rejäl baksmälla år 2 om man inte lyckas. För oss var det ytterst nära men det sket sig. Tycker ändå det var rätt att satsa helhjärtat på att ta sig tillbaka direkt när man får en bra fallskärm som get ett försprång gentemot övriga lag, misslyckas Brynäs i år lär de få det svettigt nästa år de också.

Tycker dock att han misslyckats i sina tränarrekryteringar. Fagervall hade ju inget vidare CV och Garpen inget alls när det gäller tränare för klubblagshockey. Ska dock erkänna att jag trodde på Garpen, men inte längre.

Tycker också att han helt misslyckats med att bygga årets backsida och att det är skamligt hur man hanterat Falk och Hedström, bägge skulle ju dessutom ha förgyllt den backsida vi har.
Bra resonerat, rakt igenom. Lätt att vara efterklok. Vi var Lindbom och Krugers förbannade skador från SHL.
Var en bra satsning ifjol.

Sedan tycker jag att Garpenlöv verkar ha en ledarstil som inte längre fungerar. Utfrysning och petningar som såklart inte gjort laget starkare.

Laget vi har ska såklart inte harva i botten. Vi har visat det genom att bland annat spela skjortan av Björklöven.
Sedan att vi grävt en onödig grop åt oss själva skyller jag mycket av på just Garpen.

Jag har däremot inget ledigt, vettigt namn som ska kunna ersätta honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar