För att jag själv trots fullvaccinerad spenderat landslagsuppehållet med COVID. Uppenbarligen sprids smittan mera från ovaccinerade även om inget är 100% med vaccinerade. Ska tillägga att när jag var som dåligast var jag oerhört tacksam för mina två sprutor, annars kanske det hade blivit sjukhus för min del.
Säsongen 21/22
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
DIF!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Gissar att du tagit vaccin mot en hel del som barn.
Skulle alla resonera så skulle många sjukdomar som är i princip utdöda finnas kvar.
Säsongen 21/22
Det är på tok för tidigt för att säga om vaccinet hjälper något mot att förhindra att smitta sprids, det är så många fler faktorer inblandade. Vissa länder som tex Österrike talar faktisk emot din tes. Så skyll inte på oss ovaccinerade, du tillhör troligtvis en riskgrupp.Daniel942 skrev: ↑2021-11-17 16:29:44För att jag själv trots fullvaccinerad spenderat landslagsuppehållet med COVID. Uppenbarligen sprids smittan mera från ovaccinerade även om inget är 100% med vaccinerade. Ska tillägga att när jag var som dåligast var jag oerhört tacksam för mina två sprutor, annars kanske det hade blivit sjukhus för min del.
- Daniel942
Säsongen 21/22
Ingen riskgrupp här. Sen är man väl som kille allmänt mer påverkad av sjukdomar när man väl blir sjuk.Exile skrev: ↑2021-11-17 16:48:19Det är på tok för tidigt för att säga om vaccinet hjälper något mot att förhindra att smitta sprids, det är så många fler faktorer inblandade. Vissa länder som tex Österrike talar faktisk emot din tes. Så skyll inte på oss ovaccinerade, du tillhör troligtvis en riskgrupp.Daniel942 skrev: ↑2021-11-17 16:29:44För att jag själv trots fullvaccinerad spenderat landslagsuppehållet med COVID. Uppenbarligen sprids smittan mera från ovaccinerade även om inget är 100% med vaccinerade. Ska tillägga att när jag var som dåligast var jag oerhört tacksam för mina två sprutor, annars kanske det hade blivit sjukhus för min del.

DIF!
-
Säsongen 21/22
Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
Säsongen 21/22
Snyggt!

- Daniel942
Säsongen 21/22
Kanske inte för alla, men i mitt fall så tar jag annan medicin som gör att jag varje månad kolla blodvärden som blir skyhöga, och tappar blod för att inte få blodproppar, Min läkare rekomenderar inte att jag tar vaccin som ytterligare spär på risken för blodproppar, ska tilläggas att jag haft Covid och har antikroppar förmodligen bättre skydd än vaccin, men inte välkommen efter 1 dec. Inte värt att öka risken för att dö för att se en hockeymatch, så det blir teven istället.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-17 18:56:12 Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Yes, bra där!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 21/22
Alltså, lite så här.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-17 18:56:12 Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
Blir du tillfälligt väldigt sjuk av vaccinet (jo, vissa blir det), då skulle du ligga risigt till om du fick Covid som ovaccinerad.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Säsongen 21/22
Självklart finns det undantag och det är såklart otroligt trist för er att bli tvingade att inte kunna gå ut.ken1968 skrev: ↑2021-11-18 12:10:23Kanske inte för alla, men i mitt fall så tar jag annan medicin som gör att jag varje månad kolla blodvärden som blir skyhöga, och tappar blod för att inte få blodproppar, Min läkare rekomenderar inte att jag tar vaccin som ytterligare spär på risken för blodproppar, ska tilläggas att jag haft Covid och har antikroppar förmodligen bättre skydd än vaccin, men inte välkommen efter 1 dec. Inte värt att öka risken för att dö för att se en hockeymatch, så det blir teven istället.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-17 18:56:12 Ta vaccinet! Finns inga negativa effekter förutom möjligtvis någon dipp dagen efter. Att inte ta vaccin har däremot otroligt många negativa effekter, inklusive risken att hamna på IVA eller skicka någon annan dit…
Tycker att vaccinpasset borde kunna få ett undantag för personer som av medicinska skäl inte får ta vaccin, men det lär väl inte hända.
Inte för att verka dryg, men är du säker på att Pfizers/Modernas vaccin har någon konstaterat förhöjd risk för blodproppar? Det är visat är vaccinerna med virusvektorer, t ex Astras, som ger en litenliten förhöjd risk. Covid i sig ger dock en långt högre blodproppsrisk, men är glad att du klarade dig under din infektion.