Enig kring Wandell, ingen av nyförvärven matchar hans kvalité. Dessutom känns väl Haga skickligare än båda, men skönt att slippa honom då han är otroligt ojämn och är osynlig i många matcher. Sen att det har börjats överdrivas något kopiöst kring hur lite Josef spelar är löjligt. Han har spelat 62% av matcherna sen han kom tillbaka. Det är ett problem, men det är fortfarande mer än hälften så vi kan ju hålla oss till sanningen. Samt att vi inte värvar fysiska spelare under Jocke? Nilsson? Garrison? Urbom? Hedman? Till vis del Stoa. Både Norell och JP spelar fysiskt.Manijock skrev: ↑2021-03-21 19:36:09Wandell underskattas i vanlig ordning. Defensivt skickliga centrar är en konstform och nu är det klart att han lämnar i stort sett. Rensfeldt hattar runt mellan lagen utan att riktigt hitta det där han hade i Rögle. Medelmåtta ganska rakt igenom som dessutom stagnerat karriärmässigt. MEN hade helt klart sett honom som ersättare till typ Wandell, Östman eller Haga. En stabil okej center för de nedre kedjorna. Men den här Engsund också? Lägg till Cederqvist så börjar ett lag växa fram med oerhörd mängd bredd.mb81 skrev: ↑2021-03-21 18:57:28 Centersidan är väl likvärdig med den vi hade i år. På pappret rätt bra. Josefson, Basse, Rensfeldt och Engsund med Cederqvist som också kan centra. Jämför man det ekonmiska så får vi förmodligen ner kostnaderna fast vi håller samma klass. Vilket får anses bra.
Rensfeldt är lite billigare än Haga, Engsund är nog rätt mycket billigare än Wandell och Cederqvist ligger väl i paritet med Östman. Kollar man forwardssidan nu börjar det likna nåt. Jag hoppas man tänker nåt i stil med detta:
Ny-Josefson-Ny/Rhett
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus A
Cederqvist-Engsund-Ny
Hank och Bjerselius om de får förlängt får bli extraforwards.
MacDavid finns det DEFINITIVT inte plats för nu. Tvek på Hank! Bergfors kommer inte kunna spela leading om Dick försvinner. Dessutom en ålder som borde leda neråt i speltid. Vi borde räkna centersidan som följer:
Stoa, Strandberg, Östman, Haga, Wandell
Byts mot
Strandberg, Rensfeldt, Engsund, Cederquist
Antar att någon ska in till. Det måste det! Annars är det rakt allsvensk nivå på centersidan. Men tjaa, vi kan ju gömma oss bakom Josef ännu lite tid. Tänk om liksom! Kan lika gärna registrera Sudden och Ragnarsson och ha på truppsidan som lite krydda. Sen om de spelar, det är lite sak samma.
Hoppas bara vi håller en realistisk approach i målbilden sen för en gångs skull. Laget är långt ifrån klart naturligtvis, men känslan är ju att Jocke vill spara in pengar samtidigt som han älskar att dilla om topp 6, och utmana om medaljer.... Jo tjena! Vi ska hålla oss kvar och spara så mycket pengar som möjligt. Därför agerar vi så här. Betydligt mera rakryggat och respektingivande för mig. Istället för att idiotförklara supportrarna. Nej vi går liksom inte på att det här ska räcka till.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han är väl visserligen en hårt arbetande spelare men han är ju inte respektingivande likt sin bror. Jag har inte sett någonting hos honom som sticker ut iallafall, en medioker SHL-center.Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-21 20:23:43Vad har han för stil då?diftobbe89 skrev: ↑2021-03-21 19:27:46Han är inte lik sin bror, såklart. Då hade Jocke avböjt. Hårdhänta spelare är inget vi ska ha att göra med.Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-21 18:14:20 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Filip Englund klar nu också
Edit: Dålig koll, men vad är det för typ av spelare? Är det en bra värvning för fjärde kedjan? Antar att han spelar mycket fysiskt, likt sin bror.
Spela fult
Perfekt lekkamrat till Wille.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-21 20:51:23Han är väl visserligen en hårt arbetande spelare men han är ju inte respektingivande likt sin bror. Jag har inte sett någonting hos honom som sticker ut iallafall, en medioker SHL-center.Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-21 20:23:43Vad har han för stil då?diftobbe89 skrev: ↑2021-03-21 19:27:46Han är inte lik sin bror, såklart. Då hade Jocke avböjt. Hårdhänta spelare är inget vi ska ha att göra med.Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-21 18:14:20 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Filip Englund klar nu också
Edit: Dålig koll, men vad är det för typ av spelare? Är det en bra värvning för fjärde kedjan? Antar att han spelar mycket fysiskt, likt sin bror.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ågren och Engsund ska väl mer eller mindre vara bästa vänner också? Vill minnas att det var något reportage om dessa två någon match också. Antar att Filander kanske blir nästa värvning från IKO?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare. Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Så fort du uttalat en sådan tanke så har du gjort plats för den, dvs ....It will happen.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 22:12:11Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare.
Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
Men du hade ju kunnat vara född i Jönköping också...och varit hockeyintresserad, där pratar vi oro
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Håller med, att vi kommer ha ett bottenlag till trupp räknar jag med. Allt hänger på tränaren om vi ska bli ett bottenlag eller ett potentiellt mittenlag. Skicka in våran Bemström som huvudcoach och jag har redan checkat ut, längesedan jag längtat så lite till en kommande säsong.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 22:12:11Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare. Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
Så där låter det varje år. Vi kan väl vänta tills vi faktiskt har truppen klar innan vi börjar dissa den. VD Kraft räknar med att vi ska ha ungefär samma budget som denna säsong. Och då har vi sparat in lite pengar redan. Så vi kan lägga större pengar på andra positioner. Jocke brukar ha några positiva överraskningar varje silly också. Redan nu känns Cederqvist och Bengtsson väldigt spännande i mina ögon.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-03-21 22:57:01Håller med, att vi kommer ha ett bottenlag till trupp räknar jag med. Allt hänger på tränaren om vi ska bli ett bottenlag eller ett potentiellt mittenlag. Skicka in våran Bemström som huvudcoach och jag har redan checkat ut, längesedan jag längtat så lite till en kommande säsong.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 22:12:11Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare. Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
- diftobbe89
Grunden är redan lagd, det är inte bara ett dåligt lag det är tyvärr också ett väldigt tråkigt lag, oavsett att spets kommer värvas.mb81 skrev: ↑2021-03-21 23:03:10Så där låter det varje år. Vi kan väl vänta tills vi faktiskt har truppen klar innan vi börjar dissa den. VD Kraft räknar med att vi ska ha ungefär samma budget som denna säsong. Och då har vi sparat in lite pengar redan. Så vi kan lägga större pengar på andra positioner. Jocke brukar ha några positiva överraskningar varje silly också. Redan nu känns Cederqvist och Bengtsson väldigt spännande i mina ögon.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-03-21 22:57:01Håller med, att vi kommer ha ett bottenlag till trupp räknar jag med. Allt hänger på tränaren om vi ska bli ett bottenlag eller ett potentiellt mittenlag. Skicka in våran Bemström som huvudcoach och jag har redan checkat ut, längesedan jag längtat så lite till en kommande säsong.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 22:12:11Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare. Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
Josefson
Strandberg
Bergfors
Ågren
Linus Andersson
Rensfeldt
Cedergren eller vad han heter
Engsund
Hank eller Marcus Davidsson lär ansluta till det laget också. Nästan en rekordtråkig upplaga, med noll Stockholmsanknytning (inget som jag lägger någon vikt vid) men Jocke brukar ju alltid tjata om det, han ändrade väl sig över en natt..
Jag tror faktiskt att Robban fick lite nys om vilka spelare Jocke hade planer på att värva och det var det som gjorde att han omedelbart ville byta klubb, jag förstår honom, han vill ju vinna och ha förutsättningar för det.
Spela fult
Jag tycker inte heller det ser superroligt ut just nu. Men det är ju omöjligt att döma ett lag som har en hel del spelare till som ska in. Det brukar ju vara ca 8 backar och 14-15 forwards på kontrakt. Grunden är ändå stabil nu både på backsidan och forwardssidan. Men spetsar man den inte blir jag såklart orolig men denna säsong är inte ens slut än så dumt att oroa sig redan nu för nästa säsong.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-22 00:00:48Grunden är redan lagd, det är inte bara ett dåligt lag det är tyvärr också ett väldigt tråkigt lag, oavsett att spets kommer värvas.mb81 skrev: ↑2021-03-21 23:03:10Så där låter det varje år. Vi kan väl vänta tills vi faktiskt har truppen klar innan vi börjar dissa den. VD Kraft räknar med att vi ska ha ungefär samma budget som denna säsong. Och då har vi sparat in lite pengar redan. Så vi kan lägga större pengar på andra positioner. Jocke brukar ha några positiva överraskningar varje silly också. Redan nu känns Cederqvist och Bengtsson väldigt spännande i mina ögon.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-03-21 22:57:01Håller med, att vi kommer ha ett bottenlag till trupp räknar jag med. Allt hänger på tränaren om vi ska bli ett bottenlag eller ett potentiellt mittenlag. Skicka in våran Bemström som huvudcoach och jag har redan checkat ut, längesedan jag längtat så lite till en kommande säsong.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 22:12:11Filander hade ju varit intressant däremot. Jag är genuint orolig över vem som tar över som huvudtränare. Nu kommer jag säkert inte kunna somna ikväll bara för jag börjar tänka på det igen.
Josefson
Strandberg
Bergfors
Ågren
Linus Andersson
Rensfeldt
Cedergren eller vad han heter
Engsund
Hank eller Marcus Davidsson lär ansluta till det laget också. Nästan en rekordtråkig upplaga, med noll Stockholmsanknytning (inget som jag lägger någon vikt vid) men Jocke brukar ju alltid tjata om det, han ändrade väl sig över en natt..
Jag tror faktiskt att Robban fick lite nys om vilka spelare Jocke hade planer på att värva och det var det som gjorde att han omedelbart ville byta klubb, jag förstår honom, han vill ju vinna och ha förutsättningar för det.
Fortsätter vi på den inslagna vägen med en förlängning om dagen tror vi? Kämpa Jocke!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi skickar troligen iväg (tappar) Holtz, Haga, Wandell, Östman, Stoa.
Av dessa är det väl endast Wandell jag vill ha kvar. Stoa finns det inte plats för längre, även om jag tycker han varit bra.
Så, russinen i kakan är kvar att värva/förlänga med. Vill såklart ha in Rhett, Axelsson och så småningom en förstacenter.
Väljer vi bort Axelsson måste Jocke ha ett riktigt vasst namn på gång.
Men klokt att bygga grunden först, ingen vet hur pandemin utvecklas. Kan mycket väl vara folktomt på läktarna även till hösten.
Av dessa är det väl endast Wandell jag vill ha kvar. Stoa finns det inte plats för längre, även om jag tycker han varit bra.
Så, russinen i kakan är kvar att värva/förlänga med. Vill såklart ha in Rhett, Axelsson och så småningom en förstacenter.
Väljer vi bort Axelsson måste Jocke ha ett riktigt vasst namn på gång.
Men klokt att bygga grunden först, ingen vet hur pandemin utvecklas. Kan mycket väl vara folktomt på läktarna även till hösten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm