Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

mb81 skrev:Nu har Brynäs corona i laget. Ingen match på tisdag. Skönt med lite extra vila för Josefson, Ekberg, Haga osv.
Jo det var perfekt, kanske fimpen jr hinner bli spelklar oxå
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

#10 skrev:
mb81 skrev:Nu har Brynäs corona i laget. Ingen match på tisdag. Skönt med lite extra vila för Josefson, Ekberg, Haga osv.
Just denna match kändes inte som det gjorde så mycket att den flyttades. Men får inte bli för många. För det är redan tajt. Brynäs lär få riktigt tajt efter nyår när de ska spela ifatt. De ligger redan en match efter oss och jag gissar på att alla deras tre denna vecka blir inställda.

Måste vara sjukt stressigt också dom lagen närmast över i HV, Linköping och Oskarshamn plockar poäng då och gapet ner växer medans de coronavilar.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

mb81 skrev:
#10 skrev:
Just denna match kändes inte som det gjorde så mycket att den flyttades. Men får inte bli för många. För det är redan tajt. Brynäs lär få riktigt tajt efter nyår när de ska spela ifatt. De ligger redan en match efter oss och jag gissar på att alla deras tre denna vecka blir inställda.

Måste vara sjukt stressigt också dom lagen närmast över i HV, Linköping och Oskarshamn plockar poäng då och gapet ner växer medans de coronavilar.
Även om det är skönt att man hinner få fler spelare friska så ogillar jag att alltför många matcher blir uppskjutna. Det pratas redan om en tredje våg efter jul/nyårsfirandet så det bävar jag inför.
Ååå andra sidan får man väl tänka positivt
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade gärna sett att matchen spelats. Nu får vi precis som ni säger, ett väldigt tajt schema längre fram.

Btw, skönt att Robban ser till spelet och inte poängen efter senaste insatsen. Spelet på bortaplan är under all kritik (Fisk undantaget).
Får vi ordning på bortaspelet kommer vi klättra rejält. Får vi en formsvacka på hemmaplan öppnas slussar nedåt.
Allt beror på hur man ser glaset, halvfullt eller halvtomt. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade gärna sett att matchen spelats. Nu får vi precis som ni säger, ett väldigt tajt schema längre fram.

Btw, skönt att Robban ser till spelet och inte poängen efter senaste insatsen. Spelet på bortaplan är under all kritik (Fisk undantaget).
Får vi ordning på bortaspelet kommer vi klättra rejält. Får vi en formsvacka på hemmaplan öppnas slussar nedåt.
En match går att klämma in. Men får inte bli så mycket mer.

Sen det här med hemma och bortaspel är det inte rätt mycket slump också? Kollar man corsi och pdo för denna säsong så är corsin i princip samma men PDOn hemma är nästan 104 hemma och borta 98. Så vi har väl en hel del tur hemma och otur borta också.

Kollar man i större perspektivet över förra säsongen också så är corsin bra både borta(51%) och hemma(55%) men nästan4 procentenheter bättre hemma så det borde komma mer segrar hemma än borta men inte så stor skillnad som det var ifjol. Även här är PDOn mycket bättre hemma än borta. 102 hemma och 97 borta. Så en del av att vi inte vinner så mycket borta är väl en hel del otur på samma vis att vår stora andel vinster hemma är lite mer tur.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Skönt att man inte är saik, som måste avvara tre tongivande spelare till Channel One Cup i Ryssland. Även Växjö har två spelare med. I övrigt inga från SHL.
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev:Skönt att man inte är saik, som måste avvara tre tongivande spelare till Channel One Cup i Ryssland. Även Växjö har två spelare med. I övrigt inga från SHL.
För de är spellediga. Annars skulle det säkert vara andra spelare med.

Men skönt att slippa det runt jul iaf för spelarnas skull. De kan få lite välbehövlig vila/träning.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Med tanke på att draften kommer skjutas upp och det ser ut som det gör - vore det inte bäst för alla parter att skjuta fram JVM till juni? Se till att spelare hinner få vaccin och smittspridningen i övrigt hunnit dämpas. Börjar bli allt mer tydligt vilket kaos denna turnering kommer att dras med.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:Med tanke på att draften kommer skjutas upp och det ser ut som det gör - vore det inte bäst för alla parter att skjuta fram JVM till juni? Se till att spelare hinner få vaccin och smittspridningen i övrigt hunnit dämpas. Börjar bli allt mer tydligt vilket kaos denna turnering kommer att dras med.
Lär säkert bli fler svenska spelare smittade. Brynäs är smittade av corona och skickar tre spelare till lägret.
Bra idé att köra i Juni faktiskt men det borde bestämts tidigare. Nu känns det redan som man har investerat lite väl mycket i att köra det i bubblan.
kaminor

Inlägg av kaminor »

mb81 skrev:
kaminor skrev:Skönt att man inte är saik, som måste avvara tre tongivande spelare till Channel One Cup i Ryssland. Även Växjö har två spelare med. I övrigt inga från SHL.

Men skönt att slippa det runt jul iaf för spelarnas skull. De kan få lite välbehövlig vila/träning.
Japp. Förstår att det är därför. Tre Kronor spelar 17-20 dec om jag fattar det rätt. Vi har match den 15:e men är väl sedan spellediga till den 26:e? Växjö spelar å andra sidan redan den 21:a igen. Oavsett är det skönt att slippa.
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev:
mb81 skrev:

Japp. Förstår att det är därför. Tre Kronor spelar 17-20 dec om jag fattar det rätt. Vi har match den 15:e men är väl sedan spellediga till den 26:e? Växjö spelar å andra sidan redan den 21:a igen. Oavsett är det skönt att slippa.

Konstigt för Växjö faktiskt. Och ännu konstigare att turneringen faktiskt ska spelas. SHL har lagt ett schema under landslagsuppehållet för att förbundet inte skulle ta ut SHL-spelare men så tar de ändå ut SHL-spelare. Inte så jävla fair av förbundet!

Skönt för Oskarshamn som får möta Linköping utan tre finska landslagsspelare och sen Växjö utan två svenska(om de inte skyndar sig hem).

Ställ in alla jävla landslagsturneringar nu!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade gärna sett att matchen spelats. Nu får vi precis som ni säger, ett väldigt tajt schema längre fram.

Sen det här med hemma och bortaspel är det inte rätt mycket slump också? Kollar man corsi och pdo för denna säsong så är corsin i princip samma men PDOn hemma är nästan 104 hemma och borta 98. Så vi har väl en hel del tur hemma och otur borta också.

Kollar man i större perspektivet över förra säsongen också så är corsin bra både borta(51%) och hemma(55%) men nästan4 procentenheter bättre hemma så det borde komma mer segrar hemma än borta men inte så stor skillnad som det var ifjol. Även här är PDOn mycket bättre hemma än borta. 102 hemma och 97 borta. Så en del av att vi inte vinner så mycket borta är väl en hel del otur på samma vis att vår stora andel vinster hemma är lite mer tur.
Kanske lite, men nog tycker jag vi är rejälare och kaxigare i spelet hemma. Är väl endast Brynäs som sköljt över oss på Hovet medan vi varit rätt tillbakatryckta och små på bortaplan.

Undantagen är väl Fisk och Leksand borta. Tycker vi gör en strålande match i 40 min mot team gatsten. Tyvärr blir vi sådär duttiga och petande i sista där de får ta tag i matchen och vända till deras fördel.

Men det är som sagt rätt stor skillnad att lira borta, bara synd att det i mina ögon varit alldeles för stor skillnad för att vi ska kunna bli framgångsrika.

Min tanke är ändå att skickliga lag har mycket lättare att vara nästan lika bra borta som hemma. Tycker nog vi får ut nära nog max av årets lag, i varje fall så här långt av säsongen. Vi saknar en hel del skills, särskilt med all frånvaro vi drabbats av.Tror det är största orsaken till vår ojämna form hemma/borta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:

Kanske lite, men nog tycker jag vi är rejälare och kaxigare i spelet hemma. Är väl endast Brynäs som sköljt över oss på Hovet medan vi varit rätt tillbakatryckta och små på bortaplan.

Undantagen är väl Fisk och Leksand borta. Tycker vi gör en strålande match i 40 min mot team gatsten. Tyvärr blir vi sådär duttiga och petande i sista där de får ta tag i matchen och vända till deras fördel.

Men det är som sagt rätt stor skillnad att lira borta, bara synd att det i mina ögon varit alldeles för stor skillnad för att vi ska kunna bli framgångsrika.

Min tanke är ändå att skickliga lag har mycket lättare att vara nästan lika bra borta som hemma. Tycker nog vi får ut nära nog max av årets lag, i varje fall så här långt av säsongen. Vi saknar en hel del skills, särskilt med all frånvaro vi drabbats av.Tror det är största orsaken till vår ojämna form hemma/borta.
Ja det är iaf konstigt att vi är så fruktansvärt bra hemma poängmässigt och så oerhört dåliga borta. För spelmässigt är det som sagt inte så stor skillnad. Kan det vara psykologiskt framförallt i slutet av matcherna när det ska avgöras att man darrar för mycket borta medans självförtroendet växer hemma. Jag har ingen aning. Sen är det alltid för nästan alla lag i alla sporter en fördel med hemmaspel. Men så stor ska skillnaden inte vara som det är för oss nu under denna och förra säsongen.

Får vi tillbaka alla spelare tycker jag framförallt på forwardssidan så har vi nog en av de bredaste och skickligaste lagen av alla. Det var väldigt länge sen vi hade en så bred forwardsuppsättning. Sen får gärna alla vara friska och prestera samtidigt vilket är rätt ovanligt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

William Eklund kommer med all sannolikhet redan denna säsong bräcka sin fars bästa säsongsnotering i DIF (21 poäng, 48 GP, 2007-08)

William har 12 poäng på 16 spelade. Han bör med lätthet kunna skrapa ihop 10 pinnar till.
Säg den glädje som varar
EspenK

Inlägg av EspenK »

Ska det vara så himla svårt att uppdatera om skadeläget/ sjukläget i truppen?
Har ju fortsatt en del tunga namn borta som vi behöver få i spel.
Eklund tillbaka på torsdag?
Josefsson nästa vecka?
Ekberg???
Hedman Blir han frisk igen?
Haga petad eller skadad?
Har jag glömt nån?
Skriv svar