Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av EspenK »

Absolut viktigast just nu:

Hur är läget med:
Ante? Hoppet om spel helt ute?
Brodin? Varför har han inte börjat spela? Tränar väl?
MacDavid? Var det en hjärnskakning eller är han igång igen?
Bourque? Blir det nåt mer spel i DIF?

Behöver dem om vi vill utmana om guldet.

Snart stänger tranferfönstret( 15 feb?).
Tycker Jocke och DIF bör satsa på den här säsongen. Inte drömma om nästa. Se på HV71 som tappade halva laget precis som vi verkar göra inför nästa. Inte lätt att spela ihop ett nytt lag.
Vi har chans på guld i år. Vi kan slå alla lag i den här serien.Nästa år vet man inte var vi står.

Vi behöver en förstacenter. Ljungh är på tok för mjuk för ett slutspel.. Jobba Jocke!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Falk får ofta skit, men dags att lyfta honom lite va?
8p (2+6) just nu, hans bästa säsong A-lagsmässigt. Han har varit inne på 29 mål framåt (tredje plats bland backar) och tar väldigt lite utvisningar sett till tidigare säsonger.
Räcker utvecklingen denna säsong för en förlängning eller tror ni man släpper honom? Är det bara jag som hellre släpper Urbom isåfall, och förlänger med Falk istället, som borde vara billigare?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

ciirree skrev:Falk får ofta skit, men dags att lyfta honom lite va?
8p (2+6) just nu, hans bästa säsong A-lagsmässigt. Han har varit inne på 29 mål framåt (tredje plats bland backar) och tar väldigt lite utvisningar sett till tidigare säsonger.
Räcker utvecklingen denna säsong för en förlängning eller tror ni man släpper honom? Är det bara jag som hellre släpper Urbom isåfall, och förlänger med Falk istället, som borde vara billigare?
Urbom har ju varit chef på slutet
Nine

Inlägg av Nine »

Ärligt talat så skulle jag inte vilja bli av med någon av våra backar just nu. Är galet imponerad över hur det sett ut större delen av säsongen och hur backar som tex. Pettersson och Lagesson har presterat. Mest nöjd är jag över att backarna allt som oftast har kylan att spela sig ur egen zon snabbt, smidigt och med kvalite, gång på gång. Tycker just detta varit ett stort problem för oss dom senaste 7 (?) åren.

Tycker även att Högström har vaknat ur dvalan och spelat upp sig dom senaste matcherna. Viktigt!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Som Falk spelade som center så var det klart godkänt. Grabben har kvalitéer som är hyggligt allround och kommer bara bli bättre med tiden.
Jag släpper gärna inga backar alls om det går att undvika, finns absolut ingen anledning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Absolut. Saknar spelskicklighet men spelar rejält och efter sina begränsningar.

Är också imponerad över junioren Dubbel W.

Sedan har ju Possler visat sig vara duglig, trodde jag inte.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Inte en chans att man dumpar Falk, ser ingen anledning varför man skulle göra det nu helt plötsligt, vi gör en riktigt bra säsong och Jocke kommer vilja tugga vidare på kontinuiteten så mycket han kan, häftig resa Falk gör förövrigt, från mörkret i HA till att ta steget upp och nu vara i absoluta toppen av SHL, finns några hjältar som varit med på den resan som fortfarande är kvar men det är inte många.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Falk for president. Helt plötsligt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Falk är bra när det går bra men har förmodligen en av lagets lägsta lägstanivåer.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

AlltidoavsettDIF skrev:Falk är bra när det går bra men har förmodligen en av lagets lägsta lägstanivåer.
Vad är det för mening med att vara bra när det går dåligt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

minalman skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Falk är bra när det går bra men har förmodligen en av lagets lägsta lägstanivåer.
Menade att när laget går bra går han bra, när det går motigt är han den sämsta i laget oftast med mycket misstag. Rotade fram för senast en vecka sedan som någon skrev, "kasta falk" för att matchen efter skriva något i stil med "Förläng med Falk!!".
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Haha :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
daaviid

Inlägg av daaviid »

Någon som förstår vad som menas med uppehållet som nämns i artikeln om skadeläget i laget? Det är väl inget uppehåll under OS?

Eller har jag fattat helt fel? Är det bara matcherna nu innan OS som vissa spelare missar och eventuellt första matchen efter?

Edit: Såg nu att det är uppehåll mellan 10:e och 24:e för de flesta lagen.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

daaviid skrev:Någon som förstår vad som menas med uppehållet som nämns i artikeln om skadeläget i laget? Det är väl inget uppehåll under OS?

Eller har jag fattat helt fel? Är det bara matcherna nu innan OS som vissa spelare missar och eventuellt första matchen efter?
Sista matchen innan uppehållet 10 februari mot kackerlackorna nästa match den 24 februari mot Cloetta
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:Någon som förstår vad som menas med uppehållet som nämns i artikeln om skadeläget i laget? Det är väl inget uppehåll under OS?

Det är uppehåll under OS. Lördag 10/2 spelar vi sista hemma på Hovet inför uppehållet.
Sedan är det inte match förrän två veckor senare. 24/2, återigen hemma på Hovet.

Jag tror det är nån strömatch för Brynäs/Örebro där emellan den 15e men i övrigt är det uppehåll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar