Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tror att detta blir den tråkigaste Sillyn ever, typ alla forwards är klara (tyvärr). Så några halvdassiga backar och en målvakt, sen börjar jakten mot 12:e platsen nästa år!
Även om vi hade fått in toppspelare som Zackrisson och Karlsson så hade Sillyn varit tråkig. Surt att behöva säga det men man är sanslöst dåliga på att skapa hype inför kommande säsong.Bengan08 skrev:Tror att detta blir den tråkigaste Sillyn ever, typ alla forwards är klara (tyvärr). Så några halvdassiga backar och en målvakt, sen börjar jakten mot 12:e platsen nästa år!
Jämför det med hur Bosse och Djurgården Fotboll skapar intresse i fotbollen år efter år. Sjuk skillnad.
Tycker verkligen du sätter huvudet på spiken där!ciirree skrev:Även om vi hade fått in toppspelare som Zackrisson och Karlsson så hade Sillyn varit tråkig. Surt att behöva säga det men man är sanslöst dåliga på att skapa hype inför kommande säsong.Bengan08 skrev:Tror att detta blir den tråkigaste Sillyn ever, typ alla forwards är klara (tyvärr). Så några halvdassiga backar och en målvakt, sen börjar jakten mot 12:e platsen nästa år!
Jämför det med hur Bosse och Djurgården Fotboll skapar intresse i fotbollen år efter år. Sjuk skillnad.
Tycker att Live sändningen när Jocke presenterade C.Ridderwall via facebook faktiskt var sevärd. Mer sånt och gärna när det är lite större namn som t.ex Thoresen, Högström att man kör presskonferens begriper inte varför det bara ska vara en liten kort presentation på hemsidan och en minuts intervju endast. Stora namn som kommer till oss är ett ypperligt sätt att nå ut via media och öka all hype inför kommande säsong.ciirree skrev:Även om vi hade fått in toppspelare som Zackrisson och Karlsson så hade Sillyn varit tråkig. Surt att behöva säga det men man är sanslöst dåliga på att skapa hype inför kommande säsong.Bengan08 skrev:Tror att detta blir den tråkigaste Sillyn ever, typ alla forwards är klara (tyvärr). Så några halvdassiga backar och en målvakt, sen börjar jakten mot 12:e platsen nästa år!
Kommer Zackrisson eller Karlsson ser jag gärna att man kallar till presskonferens och presenterar dom på det viset.
Tycker DIF Fotboll är väldigt långt fram gällande den biten och Bosse är expert på den biten för att få maximal uppmärksamhet.
Ja sjukt tråkig silly. Alla lagen bara pumpar in spelare och vi sitter här och väntar på 1-2spelare sen är vi klara :/.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äntligen lite kontinuitet alltså!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan det här laget få en ny chans? Vore najs med en liten chans till, bara. En liten.
G. Wesslau
S. Ridderwall
A. Holmqvist-M. Ragnarsson
K. Klubertanz-D. Printz
O. Eklund-T. Pettersson
M. Nilson-K. Ottosson-J. Ölvestad
M. Krüger-A. Engqvist-N. Danielsson
J. Josefson-M. Zigomanis-T. Eriksson
M.Tjärnqvist-N.Falk-C. Eklund
P. Cehlin, M. Holmqvist, D. Brodin
----
Eftersom tidsresor ännu inte är möjligt så - visst, jag förstår skepsisen mot Cehlin. Men han är väl, precis som Fällström, en billig(are) chansning med tanke på skadeläget. Och är han inte vad vi behöver? Känns som att avsaknaden av en irrationell avig spelare som bryter mönstret är vad vi saknade denna säsongen. Sörensen saknades rätt brutalt.
G. Wesslau
S. Ridderwall
A. Holmqvist-M. Ragnarsson
K. Klubertanz-D. Printz
O. Eklund-T. Pettersson
M. Nilson-K. Ottosson-J. Ölvestad
M. Krüger-A. Engqvist-N. Danielsson
J. Josefson-M. Zigomanis-T. Eriksson
M.Tjärnqvist-N.Falk-C. Eklund
P. Cehlin, M. Holmqvist, D. Brodin
----
Eftersom tidsresor ännu inte är möjligt så - visst, jag förstår skepsisen mot Cehlin. Men han är väl, precis som Fällström, en billig(are) chansning med tanke på skadeläget. Och är han inte vad vi behöver? Känns som att avsaknaden av en irrationell avig spelare som bryter mönstret är vad vi saknade denna säsongen. Sörensen saknades rätt brutalt.
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det jag önskar just nu är Henrik Karlsson och Zackrisson. Och sedan är jag nyfiken på hur det går för Engqvist.
Avskaffa tre mot tre.
Det blir inge Alsenfelt i alla fall.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jasså?klintan85 skrev:Det blir inge Alsenfelt i alla fall.
Ryktas vara nära nytt kontrakt med Malmö, gissningsvis efter att Leksand degraderats.Morwin skrev:Jasså?klintan85 skrev:Det blir inge Alsenfelt i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... gas-av-khl
Daniel Brodin har ut-klausul.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Utköpsklausul alltså. KHL klubbar kan köpa honom för en viss summa.ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... gas-av-khl
Han går inte gratis till KHL.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Så mycket fattade jag. Och jag hoppas alla fattade det när jag skrev Ut. Men bra att du klargjorde.mb81 skrev:Utköpsklausul alltså. KHL klubbar kan köpa honom för en viss summa.ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... gas-av-khl
Vem ersätter man Brodin med egentligen?
Ahlen kanske :pciirree skrev:Så mycket fattade jag. Och jag hoppas alla fattade det när jag skrev Ut. Men bra att du klargjorde.mb81 skrev:Utköpsklausul alltså. KHL klubbar kan köpa honom för en viss summa.ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... gas-av-khl
Vem ersätter man Brodin med egentligen?