gaspo skrev:Tänk om vi hade haft en målskytt i laget. Dessa hundratals chanser vi haft under säsongen lägger i princip alla andra mål på iaf hälften av dom. Fan vi hade ju legat topp 6 om vi haft någon som kan göra mål i tex öppen bur. Idag kunde vi tex stängt matchen i 1:a perioden. Nä det e fan skrattretande!
Hockeyn åt helvete o fotbollen kommer gå fullkomligt åt helvete i år. När man precis avslutar en skitsäsong börjar den andra. Tragiskt!
Hade nog varit bättre målskytte utan alla våra flopp forwards.
0-2 nere i Karlskrona just nu. KHK är lika tandlösa som tedenby. Nu ska bara skitluleå bli tilltvålade också så tar vi 4-6 poäng i dubbelmötet med miff. Det blir bra så.
Mitt drömkval Örebro -VIK samt Lyx-Mora verkar förresten inte hända. Synd...
KJL skrev:0-2 nere i Karlskrona just nu. KHK är lika tandlösa som tedenby. Nu ska bara skitluleå bli tilltvålade också så tar vi 4-6 poäng i dubbelmötet med miff. Det blir bra så.
Mitt drömkval Örebro -VIK samt Lyx-Mora verkar förresten inte hända. Synd...
Kaffe leder med 3-0...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu 4-0. Åsså tittar man till Coco-matchen och ser att de släppt in 2 mål sen jag kollade sist! Bra omgång det här, men det betyder väl bara att vi gör plattmatcher mot miff nu bara för det...
Hoppas nu att vi får se lite puckar gå vår väg imorgon så kan säsongen räddas.
Tar vi tre imorgon kan allt hända.
Tar vi 0 imorgon finns fortfarande chansen men det vore härligt att låta Coco jaga istället. Tänk vilket fiasko efter höstens form.
Men vad kommer vi egentligen lyckas med I ett play-in? Om vi utgår från att vi tar KHK's plats och tabellen star sig I övrigt så blir det väl FBK I play-in? Jag kan tyvärr inte favorittippa oss I en sådan omgång.
Adam har gjort en (1) bra match, målvaktsfrågan är fortfarande akut.
Ahlen har spelat upp sig (kul) och Axel J-F såg pigg och hungrig ut igår. Matt får inte ut sin fulla potential. Vi har fortfarande grundproblemet att ett antal spelare som ska producera inte gör det.
Powerplay är fortfarande botten även om det såg bättre ut I ett eller möjligtvis två PP igår - BP har blivit sämre.
Är sådär sugen på att bli förnedrad I 4 raka mot kaffe...
EDIT samma kaffe som slog luleå med 5-0 I afton...
Senast redigerad av KJL den 2017-03-02 21:38:06, redigerad totalt 1 gånger.
KJL skrev:Men vad kommer vi egentligen lyckas med I ett play-in? Om vi utgår från att vi tar KHK's plats och tabellen star sig I övrigt så blir det väl FBK I play-in? Jag kan tyvärr inte favorittippa oss I en sådan omgång.
Ahlen har spelat upp sig (kul) och Axel J-F såg pigg och hungrig ut igår. Matt får inte ut sin fulla potential. Vi har fortfarande grundproblemet att ett antal spelare som ska producera inte gör det.
Powerplay är fortfarande botten även om det såg bättre ut I ett eller möjligtvis två PP igår - BP har blivit sämre.
Play in spelar i bäst av 3 så du behöver bara bli förnedrad i 2 matcher.
KJL skrev:Men vad kommer vi egentligen lyckas med I ett play-in? Om vi utgår från att vi tar KHK's plats och tabellen star sig I övrigt så blir det väl FBK I play-in? Jag kan tyvärr inte favorittippa oss I en sådan omgång.
EDIT samma kaffe som slog luleå med 5-0 I afton...
1 bra match? Antar att du bara kollat på 1 av dom senaste 3-4 matcherna?
Jag såg dom. Visst har han blivit bättre och gjort fina matcher (inte minst mot Örebro). Men mot Växjö tycker jag att han höll något som liknade slutspelsklass för första gången den här säsongen inte minst på straffräddningarna...
Hade jag vetat att KHK inte tar några fler poäng så hade jag kunnat ge Malmö morgondagens match. Det hade förbättrat deras chanser att gå om FBK och göra så vi mötet Malmö i åttondel. Hellre Malmö än FBK.